Geluid cross-platform / browser afspelen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Roy -

Roy -

03/11/2011 12:08:36
Quote Anchor link
Beste forum leden,

Ik zit al een tijdje te stoeien dat geluid op een website niet overal afgespeeld kan worden.
Alles werkt op een Windows pc in IE/FF/Chrome, maar in Safari op een oude Apple pc werkt het niet. Ook op een iPhone als een Android telefoon kan het geluid niet afgespeeld worden.

Ik maak nu gebruik van jPlayer (www.jplayer.org) en heb alle muziek in mp3.

Wie kan mij advies/tips geven om muziek overal te kunnen afspelen? Hoe heeft Youtube dit met video bijv. voor elkaar?

Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 09:11:18
 
TNG -

TNG -

07/11/2011 10:14:26
Quote Anchor link
beste wat je kan doen is een standaard flash mp3 player, omdat flash helaas niet op alle apple apparaten werk kan het kloppen dat het niet op de ipad en ipod werkt.
maar zodra de browser flash ondersteunt zal hij de muziek gewoon afspelen
 
Eddy B

Eddy B

07/11/2011 10:43:44
Quote Anchor link
Ik gebruik standaard inderdaad Flas en als de clientdat niet heeft probeer ik het nog met Quicktime en als dat niet werkt wordt het tijd voor de client om een update te downloaden.


Toevoeging op 07/11/2011 10:45:53:

P.s.: Test het even op een nieuwe Apple, misschien is de hardware niet krachtig genoeg o.i.d.?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/11/2011 11:43:06
Quote Anchor link
Youtube biedt de filmpjes aan in *.flv formaat. Deze kan flash dan afspelen bij de client. Op deze manier hoef de gebruiker geen honderden codecs te bezitten.

Het geluid kan je het beste in .mp3 formaat zetten, en met Jplayer of JWplayer laten afspelen.
 
Roy -

Roy -

07/11/2011 12:30:12
Quote Anchor link
Ik ga JWplayer eens proberen, wellicht dat dit beter als Jplayer gaat. Deze beide hebben al een flash player in zich.
Het is de bedoeling om muziek op zoveel mogelijk apparaten af te spelen en dan lijkt mij HTML5 en Flash de beste oplossing?
Kwam ook deze tegen: http://www.schillmania.com/projects/soundmanager2/

Ik heb weer wat te spelen! Bedankt
 
Joakim Broden

Joakim Broden

07/11/2011 17:02:03
Quote Anchor link
Flash en anders HTML 5 :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.