GET - toevoeging

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Jeroen VD

Jeroen VD

13/04/2012 18:37:33
Quote Anchor link
ik zag dit staan, maar wat moet ik ermee?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<a href="?pagina=blabla">


wordt hier nu een get toegevoegd, of helemaal overschreven?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 02:07:57
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/04/2012 18:41:09
Quote Anchor link
je roept een URL met een get-param aan.
 
Wouter J

Wouter J

13/04/2012 18:46:36
Quote Anchor link
Je roept nu de url van de pagina aan en voegt door ?pagina=blabla aan toe.
 
Rene Geul

Rene Geul

09/05/2012 15:32:01
Quote Anchor link
Ik ken deze methode via Joomla en bij drupal zie ik het ook gebeuren.
Zoals Aar ook stelde, je roept een URL met een get-parameter aan.
Of Drupa/Joomla wat doet met die parameter en wat is mij onbekend maar vermoedelijk zal er wel een $_GET[pagina] aan te pas komen.
Omdat ik nog een relatieve newbe ben poog ik nu een link op te zetten naar een pagina waar dit soort zaken behandeld worden maar weet niet of het ingeklopte nu als link of als tekst tevoorschijn komt.
<a href="http://woork.blogspot.com/2007/10/load-page-using-url-variables-and-php.html">Deze link dus.</a>
Erg fraai zijn dit soort zaken niet te noemen maar het is wel in gebruik.
URL's die dit soort materie bevatten kunnen mbv een .htaccess bestand alsnog netter gerepresenteerd worden zie http://corz.org/serv/tricks/htaccess2.php (dit keer geen anchor gebruikt).
Veel plezier ermee
 
Wouter J

Wouter J

09/05/2012 15:45:55
Quote Anchor link
Quote:
Erg fraai zijn dit soort zaken niet te noemen maar het is wel in gebruik.

Dit wordt overal gebruikt een dynamische site zonder dit kan niet.

Tevens gebruiken we hier op het forum BB-code en geen HTML, meer info: http://www.phphulp.nl/veel-gestelde-vragen/#bbcode

Ook was deze bump op een topic van 1 maand oud eigenlijk helemaal niet nodig...
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

09/05/2012 15:52:57
Quote Anchor link
Ik dacht al, laatst hadden we toch precies zo'n topic... maar het is dus hetzelfde topic :-/

Wel grappig overigens dat sommige (voor mij) basis-zaken voor andere leden (nog) niet duidelijk zijn. Maar ja, we zij allemaal ooit zo begonnen, haha...
 
Jeroen VD

Jeroen VD

09/05/2012 15:55:06
Quote Anchor link
nou ja, dit was eigenlijk een snel vraagje tussendoor. helemaal niet de bedoeling dat het nog zo uitgebreid werd.
 
Rene Geul

Rene Geul

19/06/2012 21:13:02
Quote Anchor link
@Wouter
Bedankt voor de bump-opmerking.
Inderdaad wordt de Get-methode veel gebruikt voor een dynamische site.
Naar mijn weten is met een .htaccess het mogelijk om de get-parameters om te zetten in een stuk wat beter leesbaar kan zijn.
 
Wouter J

Wouter J

19/06/2012 21:59:28
Quote Anchor link
Ja, HTACCESS is natuurlijk goed. Alleen je blijft GET parameters gebruiken, dus dat is niet fout.

Overigens is dit weer een gigantische bump...
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

19/06/2012 23:08:29
Quote Anchor link
Wouter J op 19/06/2012 21:59:28:
Overigens is dit weer een gigantische bump...

Dat viel mij inderdaad ook al op. Niet echt handig.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.