Get url

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end developer wanted! (Angular, React, Vue.j

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Developer (One Data)

Do you have experience with managing IT Teams in a service delivery organization? Are you keen to bring the team and our platform to a higher level? Then Nutreco has a very interesting role for you! As a One Data developer you are responsible for the management, running and functional use of our integration landscape and processes within Nutreco. Nutreco is using at this time BizTalk 2016, and Apigee for its API management, to be replaced by Azure Integration Services as of 2023. You will be part of a virtual teams of 11 people (own and outsourced) working in an

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een Front-end (Angular) developer. Het it-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn dus op zoek naar professionals die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaan, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties aan de slag gaat. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI

Bekijk vacature »

Senior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als Senior .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag met complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek (denk aan ECT) en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan

Bekijk vacature »

Klein team zoekt grote fullstack .NET developer to

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever is marktleider in de Benelux en is Europees ook al aardig aan de weg aan het timmeren. Ze voorzien technische winkels van apparatuur om producten een langer leven te geven. Hiermee reduceren ze flink wat CO2 uitstoot en dat is natuurlijk goed voor iedereen! IT speelt een belangrijke rol in de bedrijfsvoering en de applicaties zijn van goed niveau. Als fullstack .NET developer ga jij je bijdrage leveren aan het verder verbeteren van de applicaties en de interne processen. Ze zijn nu met ruim 50 medewerkers in totaal en de afdeling development bestaat uit een 5tal developers.

Bekijk vacature »

Senior Software Developer C++

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Vacature ID: 13342 Introductie Do you want to work for one of the most innovative companies located in the region of Eindhoven. Currently Due to growth we are looking for a Senior Software Developer. Our client is a high-tech company with international roots and can provide you with a challenging opportunity. Functieomschrijving Responsibilities: Design, develop, and maintain high-quality software applications in C++ Collaborate with other engineers, product managers, and stakeholders to understand requirements and develop solutions Write clean, maintainable, and efficient code Conduct thorough testing and debugging to ensure high-quality software Optimize applications for

Bekijk vacature »

Oracle Apex Developer

Dit ga je doen Jouw taken bestaan uit: Het bouwen maatwerk Oracle applicaties voor Europese business units; Het implementeren van de nieuwste technieken om te blijven innoveren; Actief meedenken en aandragen van verbetervoorstellen. Hier ga je werken Deze organisatie in de regio Veenendaal is een van wereld grootste retailers met ruim 16.000 winkels in 27 markten en jaarlijks ruim 5,3 miljard klanten die winkelen bij een van hun welbekende retailmerken. Binnen de organisatie is er een IT Group actief die dient als IT Service Provider voor de hele organisatie en waar dagelijks IT'ers werken aan state-of-the-art IT oplossingen. Dit doen

Bekijk vacature »

Ervaren Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als ervaren developer zul je hiernaast ook andere developers assisteren en waar nodig de leiding nemen in het project.

Bekijk vacature »

Senior PHP developer met ambities tot Software Arc

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Software Developer C++ en Perl

Ben je een slimme en enthousiaste universitair opgeleide bèta die graag bij een relatief klein softwarebedrijf wil werken waar de sfeer goed is en eigen inbreng gewaardeerd wordt? Wij, IntelliMagic in Leiden, ontwikkelen technisch hoogwaardige software op het gebied van IT infrastructuur performance analytics. Het type software zorgt voor intellectueel interessante uitdagingen. We ontwerpen de producten zelf en verkopen deze als off-the-shelf software aan grote bedrijven in Europa en de VS. Wij zoeken een ervaren C++ software engineer met kennis van Perl voor een van onze ontwikkelteams. Werkzaamheden Samen met de andere ontwikkelaars specificeren, ontwerpen en implementeren van nieuwe functionaliteit

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT Informatica diploma in ontvangst mogen nemen? Of heb je een aantal jaar ervaring als Software Developer en ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Goirle zijn wij op zoek naar een junior/medior Back-end Developer met affiniteit met MS Acess. Samen met een vooruitstrevend team ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL en affiniteit met MS Acess. Je bent klantvriendelijk en flexibel ingesteld en vindt het leuk om klanten te

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van software. Daarnaast ben je voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Hieronder een kort overzicht van jouw takenpakket: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony Framework; Het schrijven van een schone en efficiënte codes; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klant; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het

Bekijk vacature »

Fullstack of back-end PHP developer

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Typescript Developer / Cloud platform

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het cloud platform; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het cloud platform; Sparren met de business. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er veel voor. Als Typescript ontwikkelaar word je onderdeel van het team gericht op de (door)ontwikkeling van hun eigen cloud platform welke wordt

Bekijk vacature »

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »
Danny von Gaal

Danny von Gaal

12/06/2012 20:34:03
Quote Anchor link
Ik heb een url bijvoorbeeld https://www.test.nl/cms/content/domein/index.php
En nu wil ik controleren dat domein in de url gelijk is == aan de waarde van een $_Session.

Maar hoe lees ik dat uit? Ik kan geen gebruik maken van $_GET['pagina']; want dan moet er voorbeeld index.php?pagina=domein staan.

Iedereen heeft namelijk zijn eigen index.php en dat werkt goed alleen nu kan iemand makkelijk door de url te vervangen naar een andere waarde op een andere pagina komen en dat wil ik afvangen.

PHP hulp

PHP hulp

26/05/2026 13:11:43

Albert de Wit

Albert de Wit

12/06/2012 20:37:18
Quote Anchor link
schrijf het volgende eens uit op een test php bestandje

print_r($_SERVER);

Daar staan allerlei dingen van de url. Als ik me niet vergis is het juiste $_SERVER['REQUEST_URI']
Gewijzigd op 12/06/2012 20:37:48 door Albert de Wit

Danny von Gaal

Danny von Gaal

12/06/2012 20:49:06
Quote Anchor link
Bedankt voor je snelle antwoord maar helaas staat er nergens alleen domein. Het geen wat jij bedoelt geeft als waarde: cms/content/domein/index.php

In principe alles na de domeinnaam.

Albert de Wit

Albert de Wit

12/06/2012 20:52:29
Quote Anchor link
$_SERVER['PHP_SELF']
Gewijzigd op 12/06/2012 20:53:01 door Albert de Wit

Danny von Gaal

Danny von Gaal

12/06/2012 21:10:49
Quote Anchor link
Nee sorry dat resulteert in het zelfde.

Albert de Wit

Albert de Wit

12/06/2012 21:39:45
Quote Anchor link
Ooowh... je maakt gebruik van zoekmachine vriendelijke URL's.
Waarschijnlijk is het woordje 'Domein' in 'https://www.test.nl/cms/content/domein/index.php' $_GET['p1'].

Zoiets moet ergens in je php bestanden staan toch?

Wouter J

Wouter J

12/06/2012 22:00:27
Quote Anchor link
Albert, een domein is het stukje tussen www en .com/nl/be/ext.

Obelix Idefix

Obelix Idefix

13/06/2012 07:56:44
Quote Anchor link
Ben ik met je eens Wouter, maar TS geeft in zijn (voorbeeld)url ook expliciet het woord domein mee. Mogelijk dat TS daar op doelt in zijn vraagstelling?

Erwin H

Erwin H

13/06/2012 08:00:18
Quote Anchor link
Danny von Gaal op 12/06/2012 20:34:03:
En nu wil ik controleren dat domein in de url gelijk is == aan de waarde van een $_Session
...
Iedereen heeft namelijk zijn eigen index.php en dat werkt goed alleen nu kan iemand makkelijk door de url te vervangen naar een andere waarde op een andere pagina komen en dat wil ik afvangen.

Danny, een sessie is gebonden aan een cookie. Een cookie is weer gebonden aan een domein. Een cookie gezet in domein A kan niet worden gelezen vanuit domein B. Als iemand dus begint op zijn eigen domein en dan het domein aanpast, dan kan jij nooit via een cookie checken of dat gebeurt is. De persoon zit namelijk op een ander domein en jij kan dus niet meer het cookie gebruiken van het oorspronkelijke domein.

Marco ----

Marco ----

13/06/2012 09:55:43
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
function curPageURL() {
 $pageURL = 'http';
 if ($_SERVER["HTTPS"] == "on") {$pageURL .= "s";}
 $pageURL .= "://";
 if ($_SERVER["SERVER_PORT"] != "80") {
  $pageURL .= $_SERVER["SERVER_NAME"].":".$_SERVER["SERVER_PORT"].$_SERVER["REQUEST_URI"];
 }
else {
  $pageURL .= $_SERVER["SERVER_NAME"].$_SERVER["REQUEST_URI"];
 }

return $pageURL;
}

echo curPageURL();

?>

Als je dan een deel van de URL nodig hebt kun je bijvoorbeeld explode() gebruiken
Gewijzigd op 13/06/2012 09:56:33 door Marco ----

Danny von Gaal

Danny von Gaal

13/06/2012 10:47:28
Quote Anchor link
Beste mensen,

Allemaal bedankt voor het mee denken. Maar ik vermoed dat er verwarring is binnen dit onderwerp. Ik heb wel gezegd domein maar daarmee bedoel ik alleen maar de plek in de url: https://www.test.nl/cms/content/domein/index.php.

Dit zou net zo goed https://www.test.nl/cms/content/pietjepuk/index.php kunnen zijn. Het gaat mij er om dat ik dat stukje tussen / / wil uit kunnen lezen.

Via explode zoals hierboven aangegeven heb ik opgezocht dat je een variabele kan ontleden en dat is al een stap in de buurt. Ik zou dus bijvoorbeeld de url in een variabale kunnen opslaan en dan het vierde stukje kunnen opslaan in een aparte variabele maar is er geen snellere manier?

Albert de Wit

Albert de Wit

13/06/2012 11:10:39
Quote Anchor link
zoals ik al veel eerder zei. Dit soort links zijn (ik hoop niet dat het mappen zijn) zoekmachinevriendelijke url's. Meestal moeten die ergens in een php pagina zijn aangeduid. Vaak is het iets als:

https://www.test.nl/
$_GET['p1']=cms/
$_GET['p2']=content/
$_GET['p3']=pietjepuk/

Wouter J

Wouter J

13/06/2012 11:14:58
Quote Anchor link
Doe eens:
Code (php)
1
2
3
<?php
var_dump($_GET);
?>

En kijk of hij daar tussen staat.

Marco ----

Marco ----

13/06/2012 12:02:18
Quote Anchor link
Maar de URL zelf wordt dan toch een statische link?
Als ik begrijp wat je bedoeld zou ik dit gebruiken

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
function curPageURL() {
 $pageURL = 'http';
 if ($_SERVER["HTTPS"] == "on") {$pageURL .= "s";}
 $pageURL .= "://";
 if ($_SERVER["SERVER_PORT"] != "80") {
  $pageURL .= $_SERVER["SERVER_NAME"].":".$_SERVER["SERVER_PORT"].$_SERVER["REQUEST_URI"];
 }
else {
  $pageURL .= $_SERVER["SERVER_NAME"].$_SERVER["REQUEST_URI"];
 }

return $pageURL;
}

$tmp = explode("/", curPageURL());
$map = $tmp[3];
?>

Dan zou je zelf even moeten kijken of het $tmp[2] of bijboorbeeld 3 of 4 moet zijn

Toevoeging op 13/06/2012 12:06:10:

Of dit dan natuurlijk

Code (php)
1
2
3
$url = $_SERVER['REQUEST_URI'];
$tmp = explode("/", $url);
$map = $tmp[3];

Lijkt mij toch niet zo veel code ;-)
Gewijzigd op 13/06/2012 12:12:04 door Marco ----

Danny von Gaal

Danny von Gaal

13/06/2012 15:51:41
Quote Anchor link
Bedankt, ik zal thuis (niet vanavond natuurlijk ;-)) eens even kijken of het lukt en dan laat ik het weten.

Danny von Gaal

Danny von Gaal

19/06/2012 12:37:41
Quote Anchor link
Marco onderstaande script werkt perfect.
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
$url
= $_SERVER['REQUEST_URI'];
$tmp = explode("/", $url);
$map = $tmp[3];
?>

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.