getimagesize - fout

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Willem

Willem

05/05/2005 15:44:00
Quote Anchor link
Hallo! Ik probeer de grootte van een avatar te controleren maar dat werkt niet. Als ik bijvoorbeeld getimagesize("http://www.site.nl/img.jpg") doe krijg ik een error. Maar getimagesize("img.jpg") werkt wel.

Het probleem is dat de avatars op een andere server staan. Weet iemand hoe je de groote van een avatar kan achterhalen terwijl die op een andere server staat?

Alvast bedankt!!!

edit
de foutmelding: Warning: getimagesize(http://www.site.nl/img.jpg): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 401 Authorization Required in...
Gewijzigd op 05/05/2005 15:47:00 door Willem

PHP hulp

PHP hulp

01/11/2024 01:17:54

Willem

Willem

05/05/2005 17:58:00
Quote Anchor link
Kan iemand helpen?

Willem

Willem

06/05/2005 00:45:00
Quote Anchor link
Weet iemand het...?

Willem Jan Z

Willem Jan Z

06/05/2005 00:50:00
Quote Anchor link
Om kwart voor 1 niet meer denk ik hoor :P
Ik in ieder geval niet...

Maar kijk eens op PHP.net voor de syntax... misschien kan je daar iets vinden

Edit:
http://nl3.php.net/manual/en/function.getimagesize.php
Het kan wel, ik denk dat het aan de rechten van de server ligt waar je hem vandaan wilt halen...

Edit2: Aan de error van je te zien lijkt me dat trouwens duidelijk!
Gewijzigd op 06/05/2005 00:52:00 door Willem Jan Z

Willem

Willem

06/05/2005 01:01:00
Quote Anchor link
Oke! Bedankt! Maar weet je hoe ik de maten dan wel kan krijgen? Bestaat daar een andere functie voor?

Jeroen

Jeroen

06/05/2005 08:08:00
Quote Anchor link
zorgen dat die andere server z'n rechten verandert:P

06/05/2005 08:41:00
Quote Anchor link
of via fsockopen het plaatje downloaden (kan dat eigenlijk wel?) en dan de maat opvragen, maarr dat is lekker snel :/

Jelmer -

Jelmer -

06/05/2005 08:45:00
Quote Anchor link
Jeroen:
zorgen dat die andere server z'n rechten verandert:P

Het zit hem niet in de rechten van de ander zijn server, maar in de jouwe. Volgens mij staat er op php.net wel een uitleg over bij file().

Jeroen

Jeroen

06/05/2005 11:26:00
Quote Anchor link
maar dan zou iedereen van de plaatjes op mijn website de size kunnen bekijken? (niet dat dat zo erg is, en het kan via eigenschappen ook wel :p)

Willem

Willem

06/05/2005 17:05:00
Quote Anchor link
Dus het ligt aan de server??

Jelmer -

Jelmer -

06/05/2005 17:09:00
Quote Anchor link
Jouw server geeft je niet de rechten om remote filesystem oid te gebruiken, wat wil zeggen dat je niet zomaar bestanden van andere servers in je phpscripts kunt laden (heel handig tegen index.php?pagina=(http://www.hackerserver.com/)contact.php)

Maar dat ligt aan jouw server, kun je veranderen in php.ini, als je daarbij kan. Is de remote-server (waar de plaatjes op staan) van jouw, dan je in princype nog remote de size opvragen, via een script op die server, die dan de groote terug geeft.

06/05/2005 17:09:00
Quote Anchor link
401 Unauthorized

The request requires user authentication. The response MUST include a WWW-Authenticate header field (section 14.47) containing a challenge applicable to the requested resource. The client MAY repeat the request with a suitable Authorization header field (section 14.8). If the request already included Authorization credentials, then the 401 response indicates that authorization has been refused for those credentials. If the 401 response contains the same challenge as the prior response, and the user agent has already attempted authentication at least once, then the user SHOULD be presented the entity that was given in the response, since that entity might include relevant diagnostic information. HTTP access authentication is explained in "HTTP Authentication: Basic and Digest Access Authentication"

06/05/2005 17:12:00

Willem

Willem

06/05/2005 17:15:00
Quote Anchor link
Oke, maar ik kan niet bij php.ini dus dat valt af... Is er een alternatief? Of moet ik de plaatjes uploaden naar mijn eigen server waar ik bijvoorbeeld ../avatars/ kan gebruiken zodat het wel werkt?

Willem

Willem

07/05/2005 15:52:00
Quote Anchor link
Kan iemand helpen?

Onbekend onbekend

onbekend onbekend

07/05/2005 17:02:00
Quote Anchor link
nou ehh....

Met ini_set(); kan je het een en het ander 'wijzigen'.

Willem Jan Z

Willem Jan Z

07/05/2005 17:05:00
Quote Anchor link
Maar dat kan je vast heel goed zelf uitzoeken :D

Willem

Willem

07/05/2005 20:31:00
Quote Anchor link
Maar ik wil niet in php.ini gaan klooien, ik denk dat de host daar niet zo blij mee is...

Jelmer -

Jelmer -

07/05/2005 20:35:00
Quote Anchor link
Joep:
Of moet ik de plaatjes uploaden naar mijn eigen server waar ik bijvoorbeeld ../avatars/ kan gebruiken zodat het wel werkt?

Daar lijkt het wel op :/
Maar dat kan vast wel met fsockopen (ik kan alles met fsockopen ^^,) maar dan moet dat wel werken op je server (wordt vaak, te vaak om beveiligingsredenen uitgezet). Dan zou je een plaatje kunnen kopieren naar je eigen server daarmee, uiteraard volledig automatisch.

Willem

Willem

07/05/2005 23:37:00
Quote Anchor link
Is er nog een andere oplossing.........?

Willem Jan Z

Willem Jan Z

08/05/2005 00:53:00
Quote Anchor link
Zou je niet eerst kijken of het mogelijk is?

Het is namelijk nooit te laat om te leren...

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.