getimagesize - fout
Het probleem is dat de avatars op een andere server staan. Weet iemand hoe je de groote van een avatar kan achterhalen terwijl die op een andere server staat?
Alvast bedankt!!!
edit
de foutmelding: Warning: getimagesize(http://www.site.nl/img.jpg): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 401 Authorization Required in...
Gewijzigd op 05/05/2005 15:47:00 door Willem
Kan iemand helpen?
Weet iemand het...?
Ik in ieder geval niet...
Maar kijk eens op PHP.net voor de syntax... misschien kan je daar iets vinden
Edit:
http://nl3.php.net/manual/en/function.getimagesize.php
Het kan wel, ik denk dat het aan de rechten van de server ligt waar je hem vandaan wilt halen...
Edit2: Aan de error van je te zien lijkt me dat trouwens duidelijk!
Gewijzigd op 06/05/2005 00:52:00 door Willem Jan Z
Oke! Bedankt! Maar weet je hoe ik de maten dan wel kan krijgen? Bestaat daar een andere functie voor?
zorgen dat die andere server z'n rechten verandert:P
of via fsockopen het plaatje downloaden (kan dat eigenlijk wel?) en dan de maat opvragen, maarr dat is lekker snel :/
Jeroen:
zorgen dat die andere server z'n rechten verandert:P
Het zit hem niet in de rechten van de ander zijn server, maar in de jouwe. Volgens mij staat er op php.net wel een uitleg over bij file().
maar dan zou iedereen van de plaatjes op mijn website de size kunnen bekijken? (niet dat dat zo erg is, en het kan via eigenschappen ook wel :p)
Dus het ligt aan de server??
Maar dat ligt aan jouw server, kun je veranderen in php.ini, als je daarbij kan. Is de remote-server (waar de plaatjes op staan) van jouw, dan je in princype nog remote de size opvragen, via een script op die server, die dan de groote terug geeft.
The request requires user authentication. The response MUST include a WWW-Authenticate header field (section 14.47) containing a challenge applicable to the requested resource. The client MAY repeat the request with a suitable Authorization header field (section 14.8). If the request already included Authorization credentials, then the 401 response indicates that authorization has been refused for those credentials. If the 401 response contains the same challenge as the prior response, and the user agent has already attempted authentication at least once, then the user SHOULD be presented the entity that was given in the response, since that entity might include relevant diagnostic information. HTTP access authentication is explained in "HTTP Authentication: Basic and Digest Access Authentication"
Oke, maar ik kan niet bij php.ini dus dat valt af... Is er een alternatief? Of moet ik de plaatjes uploaden naar mijn eigen server waar ik bijvoorbeeld ../avatars/ kan gebruiken zodat het wel werkt?
Kan iemand helpen?
Met ini_set(); kan je het een en het ander 'wijzigen'.
Maar dat kan je vast heel goed zelf uitzoeken :D
Maar ik wil niet in php.ini gaan klooien, ik denk dat de host daar niet zo blij mee is...
Joep:
Of moet ik de plaatjes uploaden naar mijn eigen server waar ik bijvoorbeeld ../avatars/ kan gebruiken zodat het wel werkt?
Daar lijkt het wel op :/
Maar dat kan vast wel met fsockopen (ik kan alles met fsockopen ^^,) maar dan moet dat wel werken op je server (wordt vaak, te vaak om beveiligingsredenen uitgezet). Dan zou je een plaatje kunnen kopieren naar je eigen server daarmee, uiteraard volledig automatisch.
Is er nog een andere oplossing.........?
Het is namelijk nooit te laat om te leren...