Gezocht: iemand voor een zeer simpele PHP webshop (school opdracht)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Wouter Amersfoort

Wouter Amersfoort

10/06/2010 14:51:43
Quote Anchor link
Hallo allen,

Ik heb een beetje een aparte vraag,

Voor school moet ik een simpele webshop maken in PHP.

Aangezien ik nu een aantal dagen achter mijn scherm heb gezeten en er nog steeds niets van snap ben ik op zoek naar iemand die dat voor mij even snel kan maken.

Met simpele webshop bedoel ik ook echt heel simpel.
Een hoofd pagina met daarop de verschillende producten (zijn er 9)
En daarachter een detailpagina per product. De hoofd pagina moet dezelfde layout zijn als de detailpagina.

Verder hoeft er niets bij of aan te zitten. Het gaat puur om die 2 pagina's.

Is er iemand die zich geroepen voelt om mij te helpen?

Vergoeding kan geregeld worden maar houd er rekening mee dat ik een student ben.
Kratje bier of 2 kan er altijd wel af uiteraard.

Hoop snel iets te horen.

Met vriendelijke groet,

Wouter Amersfoort
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 18:11:07
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

10/06/2010 14:54:41
Quote Anchor link
Volgens mij moet je een andere opleiding zoeken, want je zit niet goed als je dit niet kan. Kom je er niet uit, dan kan je hulp vragen, maar vragen of iemand anders het voor je kan maken en daarmee vervolgens de eer opstrijken bij je leraar gaat er bij mij niet in.. ook niet voor een (paar) kratje(s) bier..
 
Wouter Amersfoort

Wouter Amersfoort

10/06/2010 14:56:12
Quote Anchor link
Ik studeer commerciele economie. Dus nodig heb ik het niet. maar het zit nou eenmaal in mijn minor verwerkt. Kan der ook niks aan doen. Ik weet echt niets van computers en alles wat daarbij hoor. Geen kaas van gegeten.
 

10/06/2010 15:02:46
Quote Anchor link
Het is jouw opdracht, dus jij moet het doen. Of tenminste proberen er iets van te maken. Laten zien dat je er wat voor gedaan hebt. Het maakt soms niet uit of de opdracht niet helemaal correct uitgevoerd is, als er maar iets gedaan is, als je er maar iets van geleerd hebt. Ook al is het over tijd. En wees eerlijk.

Verder lijkt mij voor zoiets php eigenlijk niet nodig. Je kunt, als je die twee pagina's alleen maar nodig hebt ook gewoon statische html pagina's maken. Dat kan ook weer met wysiwyg programma's. Maar het ligt er ook een beetje aan wat de eisen zijn...
Je kunt ook gewoon html in php bestanden proppen, of een grote echo doen.
 
Wouter Amersfoort

Wouter Amersfoort

10/06/2010 15:05:27
Quote Anchor link
Het moet in PHP. Is de opdracht dus kan daar niet omheen. Ik weet dat ik het moet doen (samen met een klasgenote) maar we komen er niet uit. Daarom ook hier onze vraag. Als ik het zelf kon dan deed ik dat uiteraard. Graag zelfs want ik vind het wel leuk om er dingen over te leren. maar op een gegeven moment houd het wel op natuurlijk.

Ik krijg gewoon die computer taal niet in mijn hoofd. Het is in mijn ogen een grote abacadabra.
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

10/06/2010 15:23:52
Quote Anchor link
Beste Wouter,

Zoals enkele mensen hierboven al aangeven "het is niet goed".

Ik snap dat PHP voor enkele een lastige taal kan zijn. PHPhulp is een forum dat hulp biedt en niet zegt: dat doen we wel even voor je, het is overigens JOU school en opleiding en niet die van ons. JIJ moet het leren. In elk geval dat wordt van je verwacht.

Je zegt dat je de taal niet in je hoofd krijgt en dat je er niet uit komt.

Allereerst betekend dit dus al dat je ergens aan begonnen bent. Laat dat hier dan zien. Kom zelf met een stukje waar je aan begonnen bent en vastloopt. Zoals ik het nu van je begrijp ben je nog maar net met PHP begonnen. Lees op deze website wat tutorials en scripts door en stel vanuit daar vragen.

Het is dus zeker niet dat we je niet willen helpen, maar we willen je hier helpen en ervoor zorgen dat er wat van leert.
 
Pim -

Pim -

10/06/2010 15:37:58
Quote Anchor link
FIRST OF ALL: LEER HIERVAN, NIET SLECHTS COPY PASTE
Ik verwacht dat je bij elke letter die je niet berijpt hier een vraag stelt.

Heeeel basaal.
We hebben een XML met de data.
Een hoofdpagina die de hele XML uitleest en een detailpagina die van 1 item alles uitleest.
Geen admin mogelijkheid, XML moet dus zelf worden aangepast.
Voor de grap zo kort mogelijk.

XML:
data.xml
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<items>
    <item id="1">
        <name>Auto</name>
        <shortDesc><![CDATA[Dit is een mooie auto]]></shortDesc>
        <longDesc><![CDATA[Dit is de lange beschrijving van de auto: het is een <em>Opel</em>!]]></longDesc>
        </item>
    <item id="2">
        <name>Fiets</name>
        <shortDesc><![CDATA[Dit is een mooie <strong>fiets</strong>]]></shortDesc>
        <longDesc><![CDATA[Dit is de lange beschrijving van de fiets: het is een <em>Giant</em>]]></longDesc>
    </item>
    <item id="3">
        <name>Huis</name>
        <shortDesc><![CDATA[Dit is een huis]]></shortDesc>
        <longDesc><![CDATA[Dit is de lange beschrijving van de auto: je kan er in wonen!]]></longDesc>
    </item>
</items>


Overzicht:
index.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php $xml = simplexml_load_file('data.xml'); ?>
<html><body>
<?php foreach($xml->item as $item) : ?>
<div><strong><a href="detail.php?id=<?php echo $item['id'] ?>"><?php echo $item->name ?></a></strong><br />
<?php echo $item->shortDesc ?>
</div>
<?php endforeach; ?>
</body></html>


detail.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php $xml = simplexml_load_file('data.xml');
$items = $xml->xpath('/items/item[@id='.$_GET['id'].']');
if(empty($items)) die('Item niet gevonden');
$item = $items[0]; ?>

<html><body>
<a href="index.php">Terug</a><br />
<h1><?php echo $item->name ?></h1>
<p><?php echo $item->longDesc ?></p>
</body></html>


En in bier ben ik altijd geïnteresseerd...
Gewijzigd op 10/06/2010 16:11:14 door Pim -
 
Chris -

Chris -

10/06/2010 15:49:09
Quote Anchor link
Waarom je hem dan gelijk XML met XPATH aanraad, geen flauw idee.

Neem een kijkje in de php beginners handleiding en de mysql beginners handleiding, daar moet je ver mee komen!
 
Pim -

Pim -

10/06/2010 15:54:04
Quote Anchor link
Waarom niet? Dat is toch echt de meest eenvoudige manier van een dynamische pagina creëren. Of wil je zeggen dat het maken van een database; een tabel ontwerpen; database verbinding maken en select queries uitvoeren makkelijker is? En als je geen admin pagina hebt moet je zeker eerst ook phpMyAdmin installeren? Dit is welgeteld 17 regels code...

Zoals de topic starter al aangaf in hij niet echt geïnteresseerd in het leren van PHP. Dat was dus ook geen doel van het maken van deze paar regeltjes. Hiermee maakt hij zijn opdracht en zoals ik in de beginnoot aangaf, moet hij begrijpen wat er staat.

Ik ga geen beslissingen nemen voor anderen, als deze persoon denkt/meent dat hij geen PHP hoeft te/kan leren, zal ik niet met opgeheven vingertje zeggen dat hij dat wel moet doen...
Gewijzigd op 10/06/2010 16:12:05 door Pim -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.