Gezocht: overzicht stappen PHP

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Tamara

Tamara

12/09/2008 09:09:00
Quote Anchor link
Ik zoek een boek/site/overzicht waarop je kan zien wat voor stappen je moet maken als je iets wilt scripten met PHP.

Dus bv. met een gastenboek dat je eerst moet verbinden met je database voordat je andere dingen kan doen...

Ik weet vaak niet hoe ik met dingen moet beginnen, vandaar.
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 18:19:27
 
Niek Weevers

Niek Weevers

12/09/2008 09:31:00
 
Robert Deiman

Robert Deiman

12/09/2008 09:40:00
Quote Anchor link
Volg gewoon eens wat tutorials, de logica achter de te nemen stappen krijg je alleen maar door door het te doen. Iedereen doet het op een andere manier.

Ik bijvoorbeeld bedenk vaak eerst mijn datamodel en ga een heel stuk scripten, zonder inhoud uit de database eerst, maar met de juiste variabele namen (bijv. $row['comment']) die ik vantevoren even heb ingesteld. Het enige wat je query's doen is het aanleveren van de data, dit kan je heel eenvoudig en snel inbouwen. Zeker als je het vaker hebt gedaan is het een eitje.
 
Tamara

Tamara

12/09/2008 09:40:00
Quote Anchor link
ik heb pas het boek webdesign met PHP 5 gekocht, maar dat is nog niet helemaal wat ik zoek. ik heb al door die lijst gekeken, maar had niet t idee dat er iets bijzat wat interessant voor me was.
 
PHP erik

PHP erik

12/09/2008 10:03:00
Quote Anchor link
Dit is meestal heel persoonlijk. De meeste mensen leren het goed als ze een goed boek hebben. Ik kan echter niet beoordelen wat goed is, dus je zal moeten lezen wat anderen zeggen.

Misschien is een tutorial zoals die van Robert Deiman wel handig: http://www.phphulp.nl/php/tutorials/8/508/

Zo heb je er nog meer (zoek maar op "beginnen met php" hier links in de zoekmachine).

Wat was er mis met dat boek wat je had gekocht?
 
Tamara

Tamara

12/09/2008 10:08:00
Quote Anchor link
Voor zover ik er in heb gekeken is er niets mis mee :P

Alleen had ik verwacht dat er zo'n overzicht in zou zitten.
Dit tut had ik al 4 maanden geleden gelezen, die snap ik nu wel redelijk.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.