git fetch --all

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Erik Rijk

Erik Rijk

19/12/2013 10:33:09
Quote Anchor link
Hi,

Bij diverse git commando's dien je, je credentials op te geven wanneer je dit uitvoert vanaf de command line.
Bij "git fetch --all" is dit het geval.

We hebben een project draaien welke in git draait. In een onderliggende map van dit project, is de gehele applicate nogmaals gekloont.
Wanneer er op de hoofd map een nieuwe branch wordt gemaakt en deze ook wordt gepushed, kan ik dit zien dmv "git branch -r". Wanneer ik echter naar de onderliggende map ga, waar een clone van dezelfde repo staat, en daar hetzelfde commando uitvoer, zie ik de zojuist aangemaakte branch niet. Deze zie ik pas wanneer "git fetch --all" wordt aangeroepen.

Als ik dit doe, wordt er gevraagd om mijn gegevens ( git username / wachtwoord ).
Is er een mogelijkheid dat wanneer ik een nieuwe lokale/remote branch aanmaak, deze direct zichtbaar zijn in alle kopies van deze repo?

We willen e.e.a. beheren via een kleine interface. Maar commando's waarvoor je je gegevens dient op te geven, kunnen we niet gebruiken via shell_exec.

Hopelijk is het verhaal een beetje duidelijk :) Iemand antwoorden?

Gr,

Erik
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 14:53:00
 
TJVB tvb

TJVB tvb

19/12/2013 12:24:30
Quote Anchor link
Ik heb hiervoor eerder gebruik gemaakt van ssh keys, dan is het niet meer nodig om je gegevens in te voeren.
Je script (wat dan onder die user draait) logt dan automatisch in
 
Reshad F

Reshad F

19/12/2013 12:53:41
Quote Anchor link
op wat voor systeem werken jullie? windows/mac?

Op mac heb je de osxkeychain waar je de credentials in kan bewaren.
Voor de windows variant heb je dacht ik iets soortgelijks alleen werkt het wat anders maar aangezien ik geen windows gebruik moet je dit even googlen

https://help.github.com/articles/set-up-git
 
Wouter J

Wouter J

19/12/2013 15:47:13
Quote Anchor link
Tevens heb je voor fetchen geen credentials nodig. Dan heb je je remote verkeerd staan, als het goed is heb je iets als: (of natuurlijk de git varianten)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$ git remote -v
origin fetch http://github.com/user/repo
origin push https://[email protected]/user/repo


En een clone in een clone: Dat moet je oplossen met git submodule. Deze cloned dan als het ware het ene project op de plek die je hebt aangegeven in de submodule, wanneer je het project update kun je dan ook gewoon de submodule updaten.

En nee, je kan vanuit git niks verplichten over wat er naar welke remote gestuurd wordt. Dat is juist ook het hele mooie van git: Iedereen krijgt alles wanneer hij daarom vraagt of wanneer iemand het naar hem stuurt (in het geval van een bare remote).
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.