glob en RegEx

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mark L

Mark L

24/01/2010 20:50:00
Quote Anchor link
Hoi!

Ik heb een probleem. Ik heb een server offline en online. Deze werken beide totaal verschillend op de regex '[^!]' bij glob. Bij de online server pakt hij alles, behalve de resultaten met een ! erin, bij de offline precies andersom.
Nu heb ik het geluk dat hij het online wel goed doet, maar ik zou hem graag offline testen. Daarom vroeg ik mij af of iemand weet wat de oorzaak kan zijn.
glob('fotos/[^!]*'); gebruik ik. Nu zou hij dus fotos/!foto1 niet moeten pakken, maar fotos/foto1 wel. Dit doet hij op mijn online server wel (waarvan ik niet bij de php.ini kan) en bij de offline niet (waar ik weer wel bij de php.ini kan).
Kan iemand mij helpen? Want ik vindt dit raar.

Bij preg_match wordt er wel goed gematcht, op beide servers. Zou op een of andere manier regex bij glob uitstaan?

Alvast bedankt,
Miloan
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 01:24:12
 

24/01/2010 20:56:00
Quote Anchor link
Vergelijk in eerste eens welke php versies en os-en je hebt.
 
Mark L

Mark L

24/01/2010 21:03:00
Quote Anchor link
Offline Server:
OS: Windows XP
PHP versie: 5.3

Online Server:
OS: Linux
PHP versie: 5.28

Ik denk dat het in Windows vs Linux zit, maar zeker weten doe ik het niet.
 
Mark L

Mark L

26/01/2010 15:58:00
Quote Anchor link
Bump();
 
Mark L

Mark L

27/01/2010 19:18:00
Quote Anchor link
Anyone?
 
Wim E

Wim E

27/01/2010 20:09:00
Quote Anchor link
Draai anders eens een virtuele pc op je windows OS. Installeer daar Linux op en kijk of die dan wel goed doet. Als dat het geval is weet je de oorzaak...
 
Remco nvt

Remco nvt

27/01/2010 20:33:00
Quote Anchor link
eregi

This function has been DEPRECATED as of PHP 5.3.0 and REMOVED as of PHP 6.0.0. Relying on this feature is highly discouraged.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.