Goed programmeer programma...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

- Rob -

- Rob -

12/01/2017 17:38:06
Quote Anchor link
Hallo PHPhulp.nl!

Ik heb net mijn nieuwe laptop binnen, en ik wilde beginnen met een goede start. Namelijk een goed programmeer programma, waarmee ik voornamelijk PHP, JavaScript, CSS, HTML mee kan doen. Het zou ook fijn zijn als ik met dat programma gelijk kan verbinden met de FTP zodat ik niet steeds mijn bestanden hoef te uploaden, maar dat ik op save druk en dat het dan wordt opgeslagen kan worden in de FTP. Maar ik moet natuurlijk wel zelf kiezen of ik met de FTP verbind of gewoon op mijn lokale schijf opsla.

Alvast bedankt voor de reacties en programma's!

Met vriendelijke groet,
Rob
Beginnend programmeur

Toevoeging op 12/01/2017 17:47:25:

TOEVOEGING:
Ik zou het graag gratis willen, geen proef periode's, gewoon een programma dat ik altijd kan gebruiken. En de style moet mooi zijn, niet zoals notepad ++ :)
Gewijzigd op 12/01/2017 18:24:01 door - Rob -
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 16:24:13
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/01/2017 18:24:03
Quote Anchor link
Ikzelf gebruik NetBeans IDE, en die werkt perfect. Om mijn sites te ontwikkelen gebruik ik een WAMP-webserver (Apache, MySQL en PHP for Windows) kant en klaar in XAMPP die standaard altijd Apache als Service in Windows opstart.

Elke verandering aan mijn site kan ik dan direct zien, zonder te uploaden. En voor het gemak maak ik een intern domeintje aan die ik www.[projectnaam].dev noem. Deze maak ik aan in de vhosts.conf en via het hosts-bestand van Windows.

Als alles werkend is upload ik de boel online, en voila. Uiteraard kan NetBeans IDE voor elke wijziging aan je site ook FTP'en, maar ik denk het voor jouw met een dergelijke opzet niet nodig zal zijn bij het ontwikkelen. Verder kan je ook een ontwikkelomgeving in Git opzetten, maar dat is weer een heel complex verhaal.
Gewijzigd op 12/01/2017 18:24:48 door - Ariën -
 
- Rob -

- Rob -

12/01/2017 18:33:48
Quote Anchor link
Beste - Ariën -,

Hartelijk dank voor uw reactie! Ik heb zelf ook nog wat rond geneusd, en ik kwam op Atom. Misschien heeft u de tijd om te kijken of dit ook een goede IDE is ;).

Quote:
Elke verandering aan mijn site kan ik dan direct zien, zonder te uploaden. En voor het gemak maak ik een intern domeintje aan die ik www.[projectnaam].dev noem. Deze maak ik aan in de vhosts.conf en via het hosts-bestand van Windows.

Hoe doe ik dit precies? Zelf zie ik alleen Afbeelding staan in mijn XAMPP bestanden. En waar staat hosts-bestand, ik kan hem niet vinden als ik via mijn zoekscherm dit opzoek...

Alvast bedankt voor uw reactie!

Met vriendelijke groet,
Rob
Beginnend programmeur

Toevoeging op 12/01/2017 18:34:50:

EDIT:
Link voor Atom: http://atom.io
Link voor afbeelding is http://prnt.sc/dusf91
Gewijzigd op 12/01/2017 18:36:01 door - Rob -
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/01/2017 18:38:06
Quote Anchor link
C:\xampp\apache\conf\extra >> Daar plaats ik dan de juiste verwijzingen in van domein naar map.

En in C:\Windows\System32\drivers\etc staat het hosts-bestand waar ik alle zelf-aangemaakte domeinen naar 127.0.0.1 doorsluis.

Edit: En vergeet daarna niet Apache te herstarten.
En het Bureaublad is ook niet 'the place to be' voor applicaties zoals XAMPP.
Gewijzigd op 12/01/2017 18:40:24 door - Ariën -
 
- Rob -

- Rob -

12/01/2017 18:50:53
Quote Anchor link
Beste - Ariën -,

Ik kan niet hosts aanpassen, dan momt er deze error: http://prnt.sc/dusmrn en heb ik bij XAMPP hotst het goed aangepast? http://prnt.sc/dusoon...

Alvast bedankt voor uw reactie!

Met vriendelijke groet,
Rob
Beginnend programmeur
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/01/2017 18:55:11
Quote Anchor link
Dan moet je in Windows als Administrator inloggen. Op Google staan wel wat wegen om dat voor elkaar te krijgen.

Verder hoef je niet overal steeds in elke post de groeten te doen ;-)
 
- Rob -

- Rob -

12/01/2017 18:56:24
Quote Anchor link
Oké ;-). En is mijn XAMPP hosts wel goed?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/01/2017 19:07:32
Quote Anchor link
Hekjes staan voor commentaar wat niet uitgevoerd wordt. Dit gaat beter werken, uiteraard naar eigen believen aanpassen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<VirtualHost *:80>
    ServerName frontcontroller.dev
    ServerAlias frontcontroller.dev
    DocumentRoot Z:/Webdev/webprojects/frontcontroller
</VirtualHost>

<VirtualHost *:80>
    ServerName www.frontcontroller.dev
    ServerAlias www.frontcontroller.dev
    DocumentRoot Z:/Webdev/webprojects/frontcontroller
</VirtualHost>

Maar dit is dan ook minimaal. Je mist dan nog wel de directives voor logging etc, maar die kan je zelf toevoegen als je naar de gecommentariseerde voorbeelden kijkt.
 
- Rob -

- Rob -

12/01/2017 19:13:10
Quote Anchor link
Harstikke bedankt - Ariën - ! Dit heeft me een stuk geholpen ;). Fijn dat je zo snel reageerd en altijd goed helpt!

Met vriendelijke groet,
Rob
Beginnend programmeur
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/01/2017 19:27:00
Quote Anchor link
Graag gedaan, als je nog vragen hebt, dan horen we het wel.
 
Kevin J

Kevin J

12/01/2017 20:02:45
Quote Anchor link
Hey,

Ik gebruik eigenlijk altijd 3 programma's.
- Subliem Text (Is betaald maar trial werkt zonder problemen)
Dit gebruik ik om te programmeren op localhost.

- PsPad
Dit gebruik ik om te programmeren via FTP verbinding

- Eclipse
Dit gebruik ik om te programmeren via FTP verbinding vanaf de Mac (Op windows werkt dit even goed)

Daarnaast gebruik ik voor kleine aanpassingen als ik Filezilla gebruik notepad++.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.