goede database gegevens = geen lay-out

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Durk Houtsma

durk Houtsma

25/01/2009 14:46:00
Quote Anchor link
[titel veranderd naar nieuwste probleem, zie beneden]




Alvast bedankt voor de hulp
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Durk Houtsma
 
PHP hulp

PHP hulp

13/05/2024 20:20:38
 
Joren de Wit

Joren de Wit

25/01/2009 14:47:00
Quote Anchor link
Laat het stukje code eens zien waar het fout gaat? Het lijkt er namelijk op dat er gewoon geen database connectie is...
 
Durk Houtsma

durk Houtsma

25/01/2009 14:50:00
Quote Anchor link
De database connectie is er, en als ik de backquotes om de tabelnaam zet, verdwijnen de errors, op de regel waar het bijgeplaatst is.

Hier een stukje code(regel 7/8)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$website = mysql_result(mysql_query("SELECT website FROM instellingen"), 0);
$naam = mysql_result(mysql_query("SELECT naam FROM instellingen"), 0);
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door durk Houtsma
 
Joren de Wit

Joren de Wit

25/01/2009 14:57:00
Quote Anchor link
Schrijf je code eens wat minder compact en pas de nodige foutafhandeling toe. Dat levert wellicht meer inzicht in je probleem op. Zo'n compacte schrijfwijze is vragen om problemen...
 
Durk Houtsma

durk Houtsma

25/01/2009 15:05:00
Quote Anchor link
Het is niet door mij geschreven, en wie het geschreven heeft, heeft het op meerdere websites online staan, en bijna niemand heeft er problemen mee, ik dus wel.
Dit komt omdat bij STRATO de ` (backquote) om de tabellen heen moeten. Dit zeggen meer mensen.
Als ik het op Freehostia oid online zet, werkt het wel, omdat daar die backquotes niet verplicht zijn.
Is er een manier om hierom heen te draaien, zonder overal die backquotes neer te zetten?
Als dat niet mogelijk is, zet ik overal de backquotes omheen, totdat het wel werkt.
De backquotes hoeven enkeld om de tabel namen, en niet om de velden.

De errormeldingen zijn bij alle php pagina's met SQL, waar ik met query's werk.
Dit zijn er nogal wat, dus probeer ik het op een 'makkelijke' manier op te lossen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door durk Houtsma
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

25/01/2009 15:27:00
Quote Anchor link
Als dat bij STRATO verplicht is, snap ik niet wat je daar nog langer doet. Wat een troep, dan...
 
Durk Houtsma

durk Houtsma

25/01/2009 15:37:00
Quote Anchor link
Als het niet hoeft, wil ik niet overstappen.
Heb nooit problemen, en alles werkt top.
Als ik overstap, is het nu nog niet, eerst me contract periode verder af laten lopen.

Als er geen manier is, om dit makkelijk te 'wijzigen', ga ik overal backquotes plaatsen.
Ik weet niet of het 'verplicht' is, maar als ik het niet doe, dan krijg je errors.


Edit:
Is het ook mogelijk om de database van bijv. freehostia te gebruiken, maar op de hosting van strato?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door durk Houtsma
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

25/01/2009 15:39:00
Quote Anchor link
En als je het wel doet, loop je vanzelf ook tegen errors aan... Maar goed, ben lekker eigenwijs en ga maar overal troep van maken ;-). Ontbind gewoon je contract en stap over, heb je in de toekomst ook nergens meer last van... Hosts die per sé willen dat je troep naar de databases gaat sturen horen geen klanten te hebben.
 
Durk Houtsma

durk Houtsma

25/01/2009 15:42:00
Quote Anchor link
Ja, dat snap ik.
Ik zal er over na denken, om over te stappen. Voor ik een andere host neem, neem ik eerst contact op met STRATO, en ga een andere, goede host zoeken.

Het is toch ook mogelijk om bijv. een database bij freehostia te gebruiken, maar de host bij strato?
Om van die problemen tijdelijk af te zijn, tot ik een andere host neem.

De website zet ik nog niet volledig online, eerst alles goed aanpassen aan mijn wensen enz.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door durk Houtsma
 
Midas

Midas

25/01/2009 15:44:00
Quote Anchor link
Ja, backticks zijn fout. Maar als je geen zin hebt om over te stappen kan je ze best gebruiken.
 
Durk Houtsma

durk Houtsma

25/01/2009 19:21:00
Quote Anchor link
Het probleem is opgelost, lag aan de database connectie.
Zit nu alleen met één probleempje: De lay-out zie je, als je foute database gegevens in vult. Vul je goede in, zie je niks.
Vul ik de goede gegevens in, zie je geen lay-out, alleen een zwarte achtergrond.

Dit zijn de eerste regels van me db.inc.php, hierna komen er nog een paar checks. :
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
ob_start();
session_start();
mysql_connect("rdbms.strato.de","geb. naam","password");
mysql_select_db("database");

$website = mysql_result(mysql_query("SELECT website FROM instellingen"), 0);
$naam = mysql_result(mysql_query("SELECT naam FROM instellingen"), 0);
$headers = "From: $naam <info@$naam.nl>\r\nReply-To: info@@naam.nl\r\nContent-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\nMIME-Version: 1.0\r\n";


[
/code]
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door durk Houtsma
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

25/01/2009 19:35:00
Quote Anchor link
Waarom ob_start()?
 
- SanThe -

- SanThe -

25/01/2009 19:43:00
Quote Anchor link
Blanche schreef op 25.01.2009 14:57:
Schrijf je code eens wat minder compact en pas de nodige foutafhandeling toe. Dat levert wellicht meer inzicht in je probleem op. Zo'n compacte schrijfwijze is vragen om problemen...

Zolang jij hier niks mee doet dan zullen er weinig mensen helpen lijkt mij. Ik in ieder geval niet. Je code is niet te debuggen en onleesbaar. Succes verder.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.