Goede database structuur?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Rob

rob

10/10/2007 12:19:00
Quote Anchor link
2 x AMD Opteron DUAL CORE 2214HE (2,2GHz 32/64bit) 2MB LOW POWER 68W S1207
16GB intern geheugen (2048MB qualified DDRII 667Mhz REG ECC intern
geheugen)
2 x 36 GB SAS (15,000 toeren) harddisk
Adaptec 3405 4poort RAIDController (Debian supported*)

De databases zijn momenteel zo'n 20 gig groot.
Maar goed, ik ben niet de database man hier. Dat regelt iemand anders verder.
 
PHP hulp

PHP hulp

06/05/2024 18:10:10
 
Frank -

Frank -

10/10/2007 12:26:00
Quote Anchor link
16GB intern geheugen

zo'n 20 gig groot

Hoppa! Daar heb je een probleem. Nu kan de server niet de complete database in het geheugen zetten. Hierdoor krijg je veel verkeer met de schijven, zijn gelukkig wel snel, maar die worden zo te zien ook weer gedeeld met het OS en andere systemen die op de server draaien. De verschillende onderdelen zitten elkaar dus in de weg.

Ps. Die 20 Gb, is dat per database of zijn dat meerdere databases?
 
Rob

rob

10/10/2007 13:02:00
Quote Anchor link
nee ik vergiste mij, de grootste tabellen nemen 1/3 voor hun rekening. in totaal is er maar 4.5gig in gebruik op de drive.
 
Frank -

Frank -

10/10/2007 13:52:00
Quote Anchor link
Ok, dan is er in elk geval voldoende RAM aanwezig. Of dat ook wordt gebruikt, dat zul je wel moeten uitzoeken. Duik eens in de configuratie van MySQL en de algemene configuratie van de server. Er zijn ongetwijfeld honderden zaken die je kunt optimaliseren, maar soms verbeter je aan de ene kant iets en valt er aan de andere kant iets om. Daar zul je wel voor moeten oppassen.

Wil je dit goed doen, zul je echt een MySQL-dba nodig hebben. Ik kan je daar niet bij helpen, daarvoor heb ik onvoldoende MySQL-kennis in huis.

Heb je al uitgezocht wat nu precies de pijnpunten zijn? Dus welke queries in welke scripts problemen opleveren. En kun je nergens cachen? Zelfs al cache je maar 1 minuut, dat scheelt al duizenden queries per uur.
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.