Google optimalisatie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Niek van Milligen

Niek van Milligen

22/02/2011 22:19:56
Quote Anchor link
Hallo,

Ik kreeg vandaag de vraag hoe je een site hoog kon laten scoren in google. Wat ik wist (en later uitgezocht heb) komt neer op:

Duidelijke code,
Duidelijke url,
Goede metatags conform inhoud,
Inhoud kort,
Site aanmelden bij Google (en evt andere sites),
En misschien nog wel meer, maar dit schiet me even te binnen.

Mijn vraag:
Als ik nu een nieuwe goede website op de oude domeinnaam zet (waar de slechte op stond) en deze evt aanmeld bij google, kan ik er dan van op aan dat hij op de eerste pagina komen?
Het gaat om http://www.zandetimmerwerken.nl. Hier zou dan een nieuwe site moeten komen, die proffesioneel is en een goede google ranking heeft.

Mvg
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 16:04:05
 
Michael -

Michael -

22/02/2011 22:29:24
Quote Anchor link
Volgens mij heb ik is op Google gelezen dat je een bestaande site niet meer mag aanmelden en dit alleen negatief uitpakt.
Waarom zou je ook? Waarschijnlijk komt Google al elke dag langs en eens in de zoveel tijd cachet die je website opnieuw. Dus een nieuwe website online zetten, even geduld (maand?), en hij staat weer in Google.
Google doet niks met meta tags, maar kijkt naar de woorden op de site. Vooral woorden in H1 en in <strong> vind ie interessant. Geen frames zoals de oude site nu gebruikt. Er zijn heel veel trucjes voor Google, maar zo te lezen lijk je je verder wel te redden.
 
Niek van Milligen

Niek van Milligen

22/02/2011 22:33:21
Quote Anchor link
Niks met metatags?
En dit dan? Dat pakt hij toch ook?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
        <meta name="description" content="beschrijving" />
    <
meta name="keywords" content="trefwoorden" />
    <
meta name="robots" content="index,folow" />
    <
meta name="revisit-after" content="7 days" />
?>


Owja:
Ik weet overigens niet eens zeker of de site bij google aangemeld is. Daar ging ik gemakshalve van uit. Hoe kom ik daar achter?
Gewijzigd op 22/02/2011 22:36:39 door Niek van Milligen
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

22/02/2011 22:37:33
Quote Anchor link
Hij leest wel robots omdat hij.via dir pagina de opdracht krijgt iets. Nie. Te indexeren
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

22/02/2011 22:59:30
Quote Anchor link
Google doet wel degelijk iets met metatags. De keywords niet meer, maar de description wel. Die komt in de SERP terecht.
 
Wouter J

Wouter J

22/02/2011 23:31:48
Quote Anchor link
De punten die je noemt zijn niet helemaal compleet. En hoe meer content en hoe vaker nieuwe content hoe beter.
Zie voor meer dingen deze tut: http://www.sitemasters.be/tutorials/8/1/586/nieuw/SEO:_De_basis

Verder doet Google inderdaad bijna niks meer met de MetaTags. De keyword tag word door google weggegooid en de description tag telt alleen mee als het per pagina anders is.
Maar er bestaan ook nog andere browsers: Bing doet veel met MetaTags.
Een MetaTag die wel weer opkomt is de geo meta tags.
Gewijzigd op 22/02/2011 23:53:09 door Wouter J
 
Michael -

Michael -

23/02/2011 00:28:17
Quote Anchor link
Sorry voor de onduidelijkheid over metatags. Ik doelde inderdaad op de keywords. Maar 't is natuurlijk niet overbodig dit toch te gebruiken, want Google is immers niet de enige zoekmachine.

Om te kijken of Google de site kent kun je proberen te zoeken in Google op:
site:www.jousite.nl
 
Niek van Milligen

Niek van Milligen

23/02/2011 06:36:53
Quote Anchor link
Hij wordt dus niet gevonden door Google. Ik weet wel weer genoeg denk ik, ik kan aan de slag! :)

Bedankt!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.