Google places api en eigen database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Furio Scripting

Furio Scripting

12/10/2017 13:23:36
Quote Anchor link
Goedemiddag Forumleden,

Ik heb een review website waar de eindgebruiker voorheen kon zoeken op een bestaande website in de database of indien die niet bestond werd deze in de database gezet.

Nu wil ik de Google places api gaan gebruiken om ook te kunnen zoeken op bedrijven,plaatsen en postcodes.

Is het mogelijk om de 2 te combineren? Dus je kan zoeken via de api van google op een bedrijf of plaats en daarnaast ook in mijn database op een website?

Hoe is slim om te beginnen? Eerst de api werkend krijgen en dan kijken of ik me eigen data erin kan verwerken. Het moet allemaal in 1 zoekbox.
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 06:43:26
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

12/10/2017 16:35:47
Quote Anchor link
Dit kon al via (de) Google Maps (API)?
 
Furio Scripting

Furio Scripting

14/10/2017 21:06:02
Quote Anchor link
Klopt inderdaad, dit heb ik nu ook werkend, je kan zoeken op bedrijven die in Google geregistreerd zijn maar ik heb zelf ook een database vol websites en bedrijven die niet in Google staan.

Nu wil ik dat je 1 zoekbox hebt met daarin de google resultaten maar ook de huidig bestaande bedrijven/websites in mijn eigen database... is dit mogelijk of moet ik alleen google resultaten in de zoekbox weergeven en als iemand op iets zoekt wat niet bestaat nagaan in mijn database via een %LIKE% of het bedrijf al bestaat, zo ja weergeef zijn reviews pagina?

Toevoeging op 15/10/2017 18:41:00:

Na een vol weekend stoeien is het met eindelijk gelukt, eindgebruiker kan nu zoeken op google bedrijven en op mijn eigen websites in de database.

Oplossing: Google places api en de Jquery UI autocomplete functie.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.