groeperen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Traineeship Front-end developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front-end developer (React)

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Software Developer .NET

Functie omschrijving .NET developer gezocht! Wij zoek op zoek naar een .NET Developer die zich niet uit het veld laat slaan voor een software bedrijf in de regio Veenendaal. Je gaat in deze functie aan de slag met het door ontwikkelen van bestaande producten en het ontwikkelen van nieuwe producten. Dit bedrijf ontwikkeld SaaS applicaties die zowel intern als extern gebruikt worden. Verder bestaat je functie uit: Het ontwikkelen en bouwen van webapplicatie, mobiele applicaties en websites vallen onder jouw verantwoordelijkheden; Werken met onder andere .NET, C#, HTML/CSS, Javascript en MSSQL/Oracle Databases; Hierin werk je samen met andere developers en

Bekijk vacature »

Oracle Apex Developer

Dit ga je doen Jouw taken bestaan uit: Het bouwen maatwerk Oracle applicaties voor Europese business units; Het implementeren van de nieuwste technieken om te blijven innoveren; Actief meedenken en aandragen van verbetervoorstellen. Hier ga je werken Deze organisatie in de regio Veenendaal is een van wereld grootste retailers met ruim 16.000 winkels in 27 markten en jaarlijks ruim 5,3 miljard klanten die winkelen bij een van hun welbekende retailmerken. Binnen de organisatie is er een IT Group actief die dient als IT Service Provider voor de hele organisatie en waar dagelijks IT'ers werken aan state-of-the-art IT oplossingen. Dit doen

Bekijk vacature »

Front-end developer (Medior/Senior)

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

SQL Database ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

PHP Back-end Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Starter Werklocatie: Nijmegen Vacature ID: 13633 Introductie OUr client develop websites, webshops, and digital environments that are used by many visitors daily. They are seeking an experienced PHP-Developer Back-end to join the team. If you're looking for a position where you can tackle challenging, innovative, and multidisciplinary ICT projects and make a difference, this vacancy might be for you! Functieomschrijving As a PHP developer, you'll develop websites and digital environments used by many visitors daily. You'll work as a back-end developer and want to continuously develop in this field. You can work independently and efficiently,

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Rotterdam! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Cobol Developer

Dit ga je doen Als Cobol Ontwikkelaar zal je gaan meebouwen aan een onderdeel van het backend systeem waarbij je het functionele ontwerp vertaald naar een technische oplossing die geïntegreerd kan worden in de huidige omgeving. Je zorgt ervoor dat de bedrijfsprocessen op een efficiënte manier worden uitgevoerd en werkt proactief aan het verbeteren hiervan. Samen met jouw collega’s reviewen jullie elkaars code en test je je eigen code. Je werkt nauw samen met andere ontwikkelaars, testers en functioneel ontwerpers. Taken pakket: Beheren en doorontwikkelen van de bestaande omgeving; Vertalen van een functionele vragen naar een technische oplossing; Doorvoeren van

Bekijk vacature »

Traineeship IT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je werkt mee aan de migratie naar .NET 6; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Zij zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Core developer wordt jij onderdeel van ons team met drie breed ontwikkelde software engineers en een flexibele schil met zes ervaren freelancers. Jij gaat mee in de visie van onze organisatie om als IoT partner in deze branche specifieke markt “het” platform te blijven innoveren en deze ook steeds slimmer te maken. Wij hopen dan ook zeker dit in de toekomst te kunnen realiseren met bijvoorbeeld Artificial Intelligence. De architectuur van ons platform is opgemaakt uit een deel eigen protocol, een interface laag en een laag welke de protocollen van derde partijen vertaald naar het eigen

Bekijk vacature »
Maikel  B

Maikel B

08/08/2011 15:49:44
Quote Anchor link
ik heb een query met het volgende als uitkomst:
geslacht | aantal
Mannen | 30
Vrouwen | 1
Mannen | 43
Vrouwen | 4

Wat ik nu wil is dat mannen en vrouwen gegroepeerd worden
Dus mannen 30 + mannen 43 = mannen 73
en vrouwen 1 + vrouwen 4 = vrouwen 5

dus dit:
geslacht | aantal
Mannen | 73
Vrouwen | 5

Ik heb het al geprobeerd met GROUP BY maar dit geeft geen resultaat

hier de query:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
SELECT    
      'Mannen' as geslacht,
      COUNT(relation.gender) as aantal
FROM
      obj2_veritems    
      INNER JOIN relation ON (obj2_veritems.id_relation = relation.id)
WHERE
      relation.gender = 'Man'      
UNION
SELECT    
      'Vrouwen' as geslacht,
FROM
      obj2_veritems    
WHERE
      relation.gender = 'Vrouw'  

UNION

SELECT    
      'Mannen' as geslacht,
FROM
      obj2_veritems_link  
      INNER JOIN relation ON (obj2_veritems_link.id_relation = relation.id)
WHERE
      relation.gender = 'Man'      
UNION
SELECT    
      'Vrouwen' as geslacht,
FROM
      obj2_veritems_link    
      INNER JOIN relation ON (obj2_veritems_link.id_relation = relation.id)
WHERE
      relation.gender = 'Vrouw'

PHP hulp

PHP hulp

16/07/2025 06:36:33

Joren de Wit

Joren de Wit

08/08/2011 16:03:22
Quote Anchor link
Dan zul je je query in ieder geval anders op moeten bouwen. Begin gewoon met het selecteren van het aantal en het gender zoals dat in de database staat. Als je daar andere benamingen voor wilt geven, kun je dat met behulp van een CASE WHEN THEN constructie doen...

Verder is er geen relatie tussen de obj2_veritems en de obj2_veritems_link tabellen? Hoe kan eenzelfde soort informatie in meerdere tabellen opgeslagen worden? Met andere woorden, is je datamodel wel goed genormaliseerd? Als er wel een relatie is tussen die tabellen, zou je met een JOIN aan de slag kunnen.

Een andere oplossing die ik nog kan bedenken is dat je de UNION tussen de tabellen uitvoert in een subquery in de FROM clausule en vervolgens in de omvattende SELECT query groepeert op gender. Aangezien dat het overeenkomende veld is?

Maikel  B

Maikel B

08/08/2011 16:06:34
Quote Anchor link
Er zit wel een relatie tussen de twee tabellen.
Ik had het ook geprobeerd met een join maar toen kreeg ik allemaal verkeerde resultaten.

En ons hele systeem is op deze opbouw gebaseerd dus kan niet zomaar even iets gaan veranderen.
Maar ik zal nog wel wat andere dingen gaan proberen

Joren de Wit

Joren de Wit

08/08/2011 16:11:19
Quote Anchor link
Zoals ik kan zien hebben beide tabellen een relatie met de relation tabel, niet direct met elkaar?

Maar goed, dan zou ik eens proberen of mijn laatste suggestie werkt. Iets als dit dus:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
SELECT
  CASE WHEN g.gender = 'Man'
    THEN 'Mannen'
    ELSE 'Vrouwen'
  END AS geslacht,
  COUNT(g.gender) AS aantal
FROM (
  SELECT gender, ...
  UNION
  SELECT gender, ...
) AS g
GROUP BY
  g.gender

Maikel  B

Maikel B

08/08/2011 16:18:07
Quote Anchor link
ik heb nu dit:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
SELECT    
      obj2_veritems.id,
      relation.displayname,
      relation.gender            
FROM
      obj2_veritems  

nu krijg ik als resultaat: id's | de naam | het geslacht

Dit ziet er allemaal goed uit.
Maar hoe kan ik nu ook de gegevens uit obj2_veritems_link eronder laten zien
Als het zou werken dan zou ik 78 resultaten moeten krijgen met beide tabellen
maar als ik het volgende doe:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
SELECT    
      obj2_veritems.id,    
      relation.displayname,      
      relation.gender
FROM
      obj2_veritems
      INNER JOIN obj2_veritems_link ON (obj2_veritems.id = obj2_veritems_link.id_veritem)  

dan krijg ik maar 47 resultaten.

Hoe kan ik het zo doen dat ik alle 78 resultaten juist te zien krijg

Joren de Wit

Joren de Wit

08/08/2011 17:50:20
Quote Anchor link
Normaal gesproken komt het niet voor dat dezelfde soort gegevens in twee verschillende tabellen opgeslagen zijn. Bij jou is dat wel het geval en nu wil je deze data met 1 query uit die twee tabellen halen. Hiervoor zou je dus een UNION kunnen gebruiken, aangezien er geen directe relatie is tussen die tabellen en een JOIN dus niet goed te realiseren is.

Heb je de query die ik in mijn vorige post voorstelde al geprobeerd?

Ruben Vanhoeyveld

Ruben Vanhoeyveld

10/08/2011 14:22:27
Quote Anchor link
Werkt dit niet?

Code (php)
1
2
3
SELECT relation.gender, SUM(aantal) AS totaalpergeslacht
FROM obj2_veritems
GROUP BY relation.gender

Dan krijg je denk ik:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
+---------+-------------------+
| gender  | totaalpergeslacht |
| Mannen  | 73                |
| Vrouwen | 5                 |

Of begrijp ik het verkeerd? :p
Gewijzigd op 10/08/2011 14:24:38 door Ruben Vanhoeyveld

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.