Grootste waarde vinden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Frontend Developer - Leeuwarden

Frontend Developer – Leeuwarden Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider

Bekijk vacature »

Front-end Developer Angular

Dit ga je doen Jouw taken als Front End Developer bestaan uit: Het ontwikkelen van maatwerkoplossingen voor klanten; Het meedenken over nieuwe tools en technieken; Het begeleiden van junioren; Het meewerken aan diverse projecten; Het meedenken in UX/UI design. Hier ga je werken Als Front-End Developer ga je in een Scrum team aan de slag met de nieuwste digitale technologieën om klanten en overheden over de hele wereld te ondersteunen met het ondersteunen van hun software, veelal op het gebied van watermanagement en infra. Door middel van real-time data in combinatie met voorspellende analyses, AI, Deep Learning en Machine Learning

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar .NET te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Je komt hier terecht bij een door-en-door softwarebedrijf, waarbinnen meerdere SaaS pakketten worden ontwikkelt voor diverse sectoren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de logistieke en medische branche. Deze organisatie kenmerkt zich door de hoge mate van complexiteit in de applicaties, wat betekent dat jij je hier niet zal gaan vervelen. Integendeel: Jij gaat hier elke dag ontzettend veel leren en je in razend tempo ontwikkelen als C# .Net Developer met focus op back-end. Het team bestaat uit ongeveer 20 personen personen, waarvan het grootste deel zich richt op software development. De sfeer is informeel en professioneel. De producten

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Voor een opdrachtgever in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een programmeur. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een klein team van professionals ben je als C# .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van één van de applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je

Bekijk vacature »

(Lead) PHP Software Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een PHP software developer met een aantal jaar werkervaring. Je krijgt een plek in een klein team met 2 andere software developers. Wil jij graag werken met de nieuwste technieken bij een bedrijf waar jij de lead gaat nemen in de verder ontwikkeling en modernisering van een eigen software pakket? Dan ben je hier aan het juiste adres! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "in-house" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in

Bekijk vacature »

ERP Developer fleet managementsysteem

Wat ga je doen als ERP Developer fleet managementsysteem? Als ERP developer speel jij een belangrijke rol bij het doorvoeren van wijzigingen en verbeteringen binnen het fleet managementsysteem. Jouw expertise op het gebied van ERP systemen stelt jou in staat om de applicatie optimaal te laten functioneren en te blijven ontwikkelen. Als lid van het IT-team werk je nauw samen met andere developers en het business team om het fleet managementsysteem te integreren met andere systemen. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en het implementeren van verbeteringen op basis van de wensen en eisen van onze klanten.

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

Klein team zoekt grote fullstack .NET developer to

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever is marktleider in de Benelux en is Europees ook al aardig aan de weg aan het timmeren. Ze voorzien technische winkels van apparatuur om producten een langer leven te geven. Hiermee reduceren ze flink wat CO2 uitstoot en dat is natuurlijk goed voor iedereen! IT speelt een belangrijke rol in de bedrijfsvoering en de applicaties zijn van goed niveau. Als fullstack .NET developer ga jij je bijdrage leveren aan het verder verbeteren van de applicaties en de interne processen. Ze zijn nu met ruim 50 medewerkers in totaal en de afdeling development bestaat uit een 5tal developers.

Bekijk vacature »

Full-stack developer

Als Full-stack developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Samen met je SCRUM team werk je aan zowel de front- als de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en echt het verschil te kunnen maken. Ons ontwikkelteam bestaat uit ruim 40 ontwikkelaars, testers, scrum

Bekijk vacature »

Junior/medior PHP developer Onderwijssector

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js

Bekijk vacature »

Front End Ontwikkelaar (React)

In het kort Als front end developer ga je aan de slag met maatwerkprojecten voor onze klanten. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van een machine aan een database of het corrigeren van formulieren voor ingestuurde orders. Voorbeeld van zo’n project is Smart Link. De projecten waar je op ingezet kunt worden liggen binnen het technische domein waar jij als front end developer een grote rol speelt om samen met je back end collega’s de juiste oplossingen te leveren. please note that this particular role requires fluent Dutch language skills. Dit vind je leuk om te doen Het omzetten van designs

Bekijk vacature »
John De Zon

John De Zon

03/04/2017 10:13:00
Quote Anchor link
Hallo iedereen

Ik heb met jQuery een formuliertje gemaakt en er zijn steeds vier antwoorden op elke vraag, elk antwoord geeft 1 punt aan een bepaald variable.
Nadat een gebruiker alle antwoorden heeft ingegeven, wil ik controleren welke variable het grootste is en als 2 variables het grootste zijn, zou ik jQuery één van de twee willen laten uitkiezen. Ik zou dit met allemaal if statements kunnen doen, maar dan zou de code helemaal niet efficiënt zijn. Is er een betere en gemakkelijkere manier?

Alvast bedankt!
Gewijzigd op 03/04/2017 10:13:45 door John De Zon
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 02:46:09
 
Ivo P

Ivo P

03/04/2017 14:02:54
Quote Anchor link
https://www.w3schools.com/jsref/jsref_max.asp

dus

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
var $a = 1;
var $b = 2;
var $c = 10;


var $max = Math.max($a,$b,$c);
Gewijzigd op 03/04/2017 14:03:26 door Ivo P
 
John De Zon

John De Zon

03/04/2017 14:20:30
Quote Anchor link
Bedankt! Maar hoe weet ik dan welke variable het grootst is? Nu weet ik het getal, maar niet bij welk variable het getal hoort.
Zou een oplossing zijn om voor elk variable te controleren of de waarde gelijk is? Wat dan als meerdere gelijk zijn?

Toevoeging op 03/04/2017 16:41:05:

Ik heb de code aangepast en heb ervoor gezorgd dat de afhandeling in PHP moet gebeuren nu. Hoe kan ik daar de grootste waarde vinden en weten welk variable de grootste waarde heeft? Als er 2 of meer variables zijn met de grootste waarde, moet PHP zelf een random variable kiezen. Hoe pak ik dit aan?

Zou een moderator dit bericht kunnen verplaatsen naar een PHP categorie?
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

03/04/2017 16:54:09
Quote Anchor link
Misschien is het om te beginnen verstandig om te weten *waarom* je probeert wat je probeert. Wat is de achterliggende gedachte? Misschien is er een veel eenvoudigere oplossing te bedenken. Bijvoorbeeld, wanneer de getallen uit een database komen kun je al heel veel met de query doen.
 
John De Zon

John De Zon

03/04/2017 16:56:33
Quote Anchor link
Voor mijn minecraft server wil ik de sorteerhoed van Harry Potter uitvoeren via de website. Elk antwoord verwijst naar een bepaalde Harry Potter afdeling die bij elk antwoord een punt ontvangt. Om dan de juiste afdeling te kunnen doorsturen naar de server zelf, moet ik eerst weten welke waarde het grootst is.
Ik hoop dat ik hiermee mijn probleem omschreven heb.
Alvast bedankt!
 
Ivo P

Ivo P

03/04/2017 17:04:51
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
  $afd
= array("griffoendor" => "100", " Huffelpuf" => "20", "Zwadderich" => "15", "Ravenklauw" => "10");
  asort($afd);

  end($afd);
  echo key($afd);

?>



Toevoeging op 03/04/2017 17:05:21:

om te laten zien dat met array's mogelijk leuk te werken is.
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

03/04/2017 17:06:58
Quote Anchor link
Die oplossing zat ik inderdaad ook aan te denken, gewoon sorteren en dan de laatste key pakken. Wanneer de kleinste waarde 2x voorkomt is het feitelijk puur toeval welke van de 2 keys terugkomt.
Gewijzigd op 03/04/2017 17:07:50 door Ben van Velzen
 
John De Zon

John De Zon

03/04/2017 17:08:34
Quote Anchor link
Hoe zou ik dan controleren of er 2 waarden even groot zijn? Het kan wel met if statements, maar moet ik dan niet onnodig veel if statements maken?
Bedankt voor al jullie hulp!

Toevoeging op 03/04/2017 17:15:39:

Als ik deze waarden invoer in de array, geeft hij Ravenclaw terug:
Gryffindor: 4
Hufflepuf: 1
Ravenclaw: 4
Slytherin: 1
=> Ravenclaw

Terwijl hij eigenlijk Gryffindor & Ravenclaw zou moeten teruggeven. Is dit mogelijk? Anders kan ik daar wel mee leven.
 
Ivo P

Ivo P

03/04/2017 17:15:43
Quote Anchor link
array_count_values() geeft aan hoeveel keer een waarde voorkomt.

dus als je vindt dat Griffoendor de meeste punten had, zou je met array_count_values kunnen opvragen hoevaak elke waarde voorkomt:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
  $afd
= array("griffoendor" => "100", " Huffelpuf" => "20", "Zwadderich" => "15", "Ravenklauw" => "10");
  asort($afd);

  end($afd);
  echo key($afd);

  $win = key($afd);

  $aantal = array_count_values($afd);
 
  if($aantal[$afd[$win]] > 1) {

    // er zijn er meer met even veel punten als de winnaar
   }


?>
 
John De Zon

John De Zon

03/04/2017 17:17:20
Quote Anchor link
Bedankt! Dan zal ik griffoendor uit de array halen en van het if statement een while loop maken. Kan dat werken?
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

03/04/2017 17:24:05
Quote Anchor link
>> Terwijl hij eigenlijk Gryffindor & Ravenclaw zou moeten teruggeven. Is dit mogelijk? Anders kan ik daar wel mee leven.

Waarom? Je wilde toch willekeurig selecteren wanneer je 2 grootste had? Dat gebeurt in dat geval automatisch door de sorteerfunctie.
 
John De Zon

John De Zon

03/04/2017 17:26:01
Quote Anchor link
Doet hij dat automatisch? Ik had een vermoeden dat hij gewoon de laatste waarde nam.
Dan is mijn probleem bij deze opgelost! Bedankt allemaal om hiermee te helpen!
 
Ivo P

Ivo P

03/04/2017 17:26:47
Quote Anchor link
array_keys() met de 2e parameter is een alternatief
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.