Hardware Linux 24/7 HOME webserver

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Lead javascript developer Node.js React

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een bedrijf in de omgeving van Utrecht! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als C#.NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving van Utrecht. Je zult gaan samenwerken met collega's die over de hele wereld verspreid zitten. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en werkt met de nieuwste technieken. Als C#.NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je blijft op de hoogte van

Bekijk vacature »

Senior Java Ontwikkelaar

Dit ga je doen Werken aan uiteenlopende interne projecten voor grote (internationale) organisaties; Ontwikkelen van diverse (web)applicaties en platformen met technieken als Java, Azure en ASP.NET; Complexe vraagstukken tackelen met jouw expertise en ervaring; Waar nodig help jij je collega's om samen tot de juiste oplossing te komen. Hier ga je werken Als Java Developer kom je te werken bij een internationale organisatie in regio Amsterdam die zich richt op procesoptimalisatie door middel van zeer complexe IT oplossingen. Dit doen zij op het allerhoogste niveau met vestigingen over heel de wereld en met een groot aantal aansprekende, maatschappelijk betrokken klanten.

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als senior .NET ontwikkelaar en aankomend lead developer ben jij in één van de drie development teams verantwoordelijk voor het volgende: • Jij hebt een oogpunt op modernisering en bent verantwoordelijk voor de technische staat en architectuur van de applicatie; • Jij bent verantwoordelijk voor het reviewen van de technische haalbaarheid van verschillende onderwerpen; • Jij bent verantwoordelijk voor een goede aansluiting binnen het multidisciplinaire team en de bijbehorende taken; • Jij bent verantwoordelijk voor het aandragen van verbetervoorstellen en ontwikkelstandaarden in zowel de techniek als architectuur; • Jij bent meewerkend voorman en ondersteunt en coacht jouw team op

Bekijk vacature »

Back-end Programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een ambitieuze werkgever in de regio van Breda zijn wij op zoek naar een Back-end programmeur met affiniteit met C#.NET, SQL en MS Access. Samen met team bestaand uit ware ICT professionals ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Belangrijk is dat je kennis of ervaring hebt van C#.NET en SQL. Je toont een flexibele en sociale houding naar klanten toe. Je denkt in nieuwe mogelijkheden & gaat graag de uitdaging aan. Bedrijfsprofiel De

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET ontwikkelaar start jij in een multidisciplinair team met 7 ontwikkelaars. Dit team is verdeeld onder Front-end ontwikkelaars en backend developers. De backend developers werken voornamelijk aan desktop applicaties in combinatie met backend systemen. Hier ga jij dus ook mee aan de slag! Hierbij wordt voornamelijk gebruik gemaakt van C# .NET, WPF, UWP, XAML en MVVM. WPF, UWP, .NET Core, Azure Devops en Entity Framework. WPF en UWP worden dan ook voornamelijk gebruikt voor de user interface van de desktop applicatie. Het development team is dan ook erg gedreven m.b.t. het ontwikkelen van vooruitstrevende en innovatieve horeca automatiseringsoplossingen.

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Teamlead PHP Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de buurt van Middelburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde teamlead PHP developer met affiniteit met Symfony/Laravel. Een enthousiast persoon die het ontwikkelteam komt versterken met het aanpakken van uitdagende projecten. Ben jij op zoek naar een uitdaging waar je de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen en je eigen IT-team aan te sturen? Lees dan snel verder! Die ga je doen: Bijdragen aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de PHP based applicaties; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functie omschrijving Als Back-end Developer heb je de eer om als eerste interne developer bij deze organisatie te beginnen. Op dit moment zijn er externe developers, maar daar wil de organisatie verandering in brengen. Op termijn moet de gehele afdeling uit intern personeel bestaan. Je kan je voorstellen dat de eerste interne developer ook de nodige kennis mee moet brengen. Dat klopt. Je gaat je namelijk aan het begin bekommeren over de externe developers en uiteindelijk over je interne collega's. Verder ga je het volgende doen: Het bedenken, beheren en onderhouden van webportalen, API-koppelingen en applicaties; Je bedenkt en werkt

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

HBO startersfunctie .NET Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben je in januari 2023 klaar met je HBO opleiding en zoek je een mooie uitdaging? Wacht niet langer en solliciteer direct! Voor een familiebedrijf in de regio van Boxtel ben ik op zoek naar een C#.NET Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de (door)ontwikkeling van de maatwerksoftware projecten en gaat ook nieuwe software bouwen, middels de Microsoft-stack. Het bedrijf maakt gebruik van de volgende technieken: C# & ASP.NET; MVC; MS SQL; Entity Framework; Je krijgt hier veel tijd om te leren en eventueel door te groeien en het

Bekijk vacature »

Junior full stack developer

Functie Als full stack developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

13/04/2014 12:01:13
Quote Anchor link
Beste Forumleden,

Ik speel met de gedachte een eigen webserver te bouwen of aan te schaffen. Het budget is 400 - 500 euro.

Ik zou natuurlijk die oude stofzuiger (lees minitower met minimaal drie ventilators) kunnen inrichten maar ik krijg al spookbeelden van een energie nota die langer is dan een A4-tje, vastlopende ventilators en kokende processors :-)

Dus dacht ik maar wat geld te investeren en een energiezuinige liefst passief gekoelde doos aan te schaffen. Hierbij heb ik nog wel iets extra's over voor wat meer intern geheugen en een SSD in plaats van een harddisk. een dvd-rom en een VGA of DVI aansluiting zou makkelijk zijn t.b.v. de installatie.

Een zoektochtje naar dergelijke configuratie's bleek lastiger dan gedacht dus wil ik vragen om jullie advies.
Hierbij mag in details geschreven worden over diverse onderdelen maar ook over complete systemen. Alvast bedankt
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 21:57:26
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/04/2014 12:04:02
Quote Anchor link
Het ligt eraan waar je hem wilt gaan plaatsen voor nu en in de toekomst.
Is het voor thuis, of heb je de ambities om hem uiteindelijk in een datacenter te hangen?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

13/04/2014 12:05:30
Quote Anchor link
- Aar - op 13/04/2014 12:04:02:
Het ligt eraan waar je hem wilt gaan plaatsen voor nu en in de toekomst.
Is het voor thuis, of heb je de ambities om hem uiteindelijk in een datacenter te hangen?


Nee voor thuis op zolder. Vandaar het woord HOME in de titel.
 
Reshad F

Reshad F

13/04/2014 13:25:27
Quote Anchor link
Begin met een Raspberry PI en breid uit met wat jij nodig denkt te hebben! zuinig, goedkoop en efficiënt!
 
Ivo P

Ivo P

13/04/2014 13:31:29
Quote Anchor link
Ik heb jaten geleden een simpele pentium II als server voor mail en hostingvan paar simpele sites ingezet.

Was goed te doen voor ontwikkeling en prive site.
Minder voor een webshop met 3000 producten etc.

vergeet trouwens ook niet veiligheid: je kunt zomaar gaten hebben waardoor je server overgaat tot spamversturen.
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

13/04/2014 14:32:57
Quote Anchor link
haha Ik moest bij je eerste paar zinnen denken aan Nerdalize:
http://nerdalize.com/
 
John D

John D

13/04/2014 15:43:20
Quote Anchor link
een of meer raspberry's. Ik heb er eentje als slimme energie webserver 24x7 draaien (ism met een youless opnemer). Daarbij haal ik nog bij 2 familieleden de energie gegevens op en zij kijken dus naar hun gebruik. Kleine toepassing maar werkt uitstekend. De Raspberry voeding is een oude samsung gsm lader (mico usb). Een dikke USB memory eraan en een kleine SD om op te starten. SD kaartjes zijn eigenlijk niet geschikt voor 24x7 i/o dus ik ben meer en meer naar de USB stick aan het migreren. Zijn veel draadjes over te vinden.
Gewijzigd op 13/04/2014 15:44:53 door John D
 
Pipo Clown

Pipo Clown

13/04/2014 16:29:21
Quote Anchor link
Ik heb mijn sites gewoon op een NAS draaien.
Erg energiezuinig en het gebruikt weinig of geen opslagruimte dus die kan je voor andere dingen gebruiken.
 
John D

John D

13/04/2014 17:22:42
Quote Anchor link
Pipo Clown op 13/04/2014 16:29:21:
Ik heb mijn sites gewoon op een NAS draaien.
Is jouw NAS flexibel genoeg qua versiebeheer Apache, PHP en MySql ? Ik heb er ook wel eens aan gedacht maar welke NAS biedt genoeg vrijheid om bovengenoemd zelf te upgraden/aan te passen etc?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

13/04/2014 20:31:29
Quote Anchor link
@Kumkwat Dat is wel een grappig verhaal inderdaad :-)

John: ik heb hier een raspberry liggen maar ik had nog niet het idee dat ik daaruit genoeg snelheid kan persen om lekker mee te kunnen werken als ontwikkelaar.

@Pipo: daar heb ik ook aangedacht maar daar stel ik dus dezelfde vraagtekens bij als John: Kan ik daar lekker op uitbreiden met PHP extensies en samba etc? En welke NAS stel je dan voor?
 

25/07/2014 23:24:48
Quote Anchor link
** knip **
- Aar -:
Dit gaat over systemen en software. Reklame maken voor je favoriete hostingbedrijf hoort hier niet bij.
Gewijzigd op 25/07/2014 23:31:08 door - Ariën -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.