hash512 validatie werkt niet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Developer

Functie omschrijving Gaat jouw hart sneller kloppen van software developen in C#.NET? Voor een softwarebedrijf in regio Den Bosch zijn wij op zoek naar een C# programmeur. Lees snel verder! Wat ga je doen? Je gaat werken met C# en ASP.NET MVC Framework om onder meer webapplicaties, webshops en websites te ontwikkelen. Je optimaliseert de bestaande software en helpt mee aan het automatiseren van bedrijfsprocessen. Je gaat samen met je collega's de juiste oplossing op basis van de wensen van de klanten uitwerken tot een mooi product. Bedrijfsprofiel Het ontwikkelen van softwareoplossingen en kantoorautomatiseringen is waar dit bedrijf voor staat.

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Als Java Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van nieuwe en bestaande webservices; Het uitbreiden van functionaliteiten binnen de producten- en dienstenportefeuille; Het werken aan gegevensuitwisseling met bijvoorbeeld SOAP; Testen van frameworks met gebruik van UNIT en Selenium. Hier ga je werken De organisatie waar je komt te werken is een semi-overheidsinstelling, gesitueerd in Utrecht en zorgt voor een goede samenwerking tussen verschillende overheidsinstanties. Het is een familiaire club die gaat voor kwaliteit en langdurige relaties. Zo zorgen zij ervoor dat er op grote schaal vertrouwelijke informatie tussen verschillende overheidsinstellingen wordt uitgewisseld. Hun werk zorgt

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een uitdagende werkgever in omgeving Waalwijk zijn wij op zoek naar een enthousiaste softwareontwikkelaar met kennis of ervaring met C# en SQL. In een uitdagende rol als C#.NET Developer werk je samen met een enthousiast en informeel team aan het bouwen van maatwerk software voor variërende klanten. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je houdt je bezig met het ontwikkelen

Bekijk vacature »

C++ Ontwikkelaar

Functieomschrijving Ben jij als software ontwikkelaar toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zoeken wij jou! Voor het maken van de procesbesturingssoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Ontwerpen, programmeren en testen van product aanpassingen; Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden, o.a. door middel van SCRUM; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Implementeren van nieuwe product

Bekijk vacature »

API Developer Red Hat Fuse

Dit ga je doen Als API Developer zal je verantwoordelijk zijn voor het: het maken van API's en het correct laten draaien van de API's op het platform. Hierdoor kom je in aanraking met Red Hat Fuse, Springt Boot, 3Scale, Red Hat SSO, Openshift en Azure DevOps; zorgen voor de kwaliteit van de ontwikkeling, integratie en prestaties van de API's; zorgen voor een stabiel integratieplatform. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap dat hoofdzakelijk op OpenShift, Azure en

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een PHP developer die affiniteit heeft met C++. Ben jij reeds afgestudeerd of heb je al een paar jaar ervaring? Lees snel verder en kijk of dit iets voor jou is! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van

Bekijk vacature »

Digitale Tovenaar Gezocht: Junior Low-code/No-code

Bedrijfsomschrijving Duik mee in een wereld vol innovatieve avonturen waar gegevens en technologie een magische symbiose aangaan! Al meer dan twee decennia lang zijn we de tovenaars achter de schermen die oplossingen creëren voor de meest complexe klantcontactvraagstukken en datagedreven software-uitdagingen. Bij ons draait het om de kracht van samenwerking en groei. We zijn een hechte vriendengroep die samen bergen verzet om elkaar én onze klanten te laten schitteren. Jouw succes is ons succes en we streven ernaar om elkaar naar nieuwe hoogten te tillen, niet voor even, maar voor altijd. We willen dat jij je helemaal thuis voelt in

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie As a Senior .NET developer you will work in our Research & development team. Our team consists of 17 colleagues! We are currently busy setting up a completely new architecture for a new product. We use VS2022 and .NET 6.0 for our new product. Your function is therefore mainly backend oriented. Since we develop measuring equipment for the chemical industry, it is also very important to develop high-quality software for its control. You are also responsible for designing, implementing and testing new features. For this position its also very important to ensure future-proof and sustainable architecture. Eisen - A

Bekijk vacature »

Java developer

Functie Je gaat aan de slag als Tester voor een aantal mooie projecten. Je komt terecht in een DevOps team waar jij aan de slag gaat om de kwaliteit te waarborgen omtrent de maatwerk software voor de klanten. Je draait je hand er niet voor om de adviserende rol te bekleden op het gebied van testautomatisering en het opzetten van testframeworks. Zoals aangegeven ga je daadwerkelijk in het eigen team aan de slag en is het daarnaast ook gebruikelijk bij de klanten op locatie te komen om te werken aan de opdrachten. Je krijgt zodoende echt een mooie kijk in

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Roosendaal, ontwikkel je als PHP Developer niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het continu inspelen op nieuwe trends en ontwikkelingen m.b.t software development. Naast het bouwen van webapplicaties, ontwikkelen zij ook webshops en websites voor gave opdrachtgevers! Wat ga je doen? Het schrijven van schone en efficiënte codes volgens het Symfony framework; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het Symfony framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg waar jij de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je gaat projecten vanaf het begin tot het eind begeleiden. Je sluit aan bij meetings met klanten om hun processen in kaart te brengen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Als Senior Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende best-gecertificeerde Java community. Deze bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Aval en de Nationale Politie. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We

Bekijk vacature »

Senior/Lead Python developer

Functie Samen met je team, bestaande uit een senior, 2 mediors en één junior ontwikkelaar ga je op een Agile-gebaseerde aanpak werken aan hun software. Je hebt oog voor kwaliteit, risico’s en klantbelang. Communicatie met je collega’s en waar nodig ook met klanten speelt een belangrijke rol in het bereiken van een succesvol resultaat. Als persoon ben je slim, krijg je dingen voor elkaar en ga je resultaatgericht te werk. Binnen het development team is er veel zelfstandigheid, los van de stand-up (10:00 uur) en zo nu en dan pair-programming sessies. Technieken die zij gebruiken zijn o.a. Python, Django, MySQL,

Bekijk vacature »

SQL ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gave werkgever in regio Breda zijn wij per direct op zoek naar een SQL ontwikkelaar/ functioneel consultant. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Je test de ontwikkelde oplossingen om er zeker van te zijn dat deze voldoen aan de functionele specificaties en de behoeften van de organisatie; Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Je stelt op

Bekijk vacature »
Reno L

Reno L

10/03/2011 16:36:57
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik ben redelijk nieuw met PHP. Ik weet wel ongeveer de standaard dingen en heb veel geleerd uit andere PHP gemaakte scripts die hier op deze site geplaatst zijn.

Echter kamp ik nu met een probleem. Als iemand zich registreert, word er via deze code een hash gemaakt:

Quote:
$password = $data['pwd'];
for ($i = 0, $salt = ""; $i < 64; $i++) $salt .= chr(mt_rand(0, 255));

$hash = hash("sha512", $salt . $password, true);


Dit gaat tot zover goed, neem ik aan.
Er word namelijk zoiets aangemaakt in de MySQL database:

Quote:
hash (binary(220))
d285adb401dd015becc6679d37826a5d4f030b779aae2d668a99632689ce80d8f8caa8bc32dc7589e3833543402e46a1e286aaebfc765d38ea5a3cb51929475300002e2e2e


Quote:
salt (binary(220))
d2c976b9e706b1e01c12c042e9cc98d2f1149c3e3347f9068b683b8153ed9fd5bca836a569c89ce310198b04050faea26e799ac1dd2fa7b31ce2729861a44119000000000000002e2e2e


Ik vermoed dat dit tot zover klopt, echter weer ik niet wat de size moest zijn van de binary dus heb ik het 220 gemaakt.

Nu probeer ik in te loggen met de volgende code:

Quote:
$password = $data['pwd'];

$result = mysql_query("SELECT `hash`,`salt` FROM users WHERE
$user_act") or die (mysql_error());
$num = mysql_num_rows($result);

if ( $num > 0 ) {

list($hash,$salt) = mysql_fetch_row($result);

if ($hash == hash("sha512", $salt . $password, true))


Maar hier gaat het fout. Als ik hier probeer in te loggen geeft die de error. (Invailed username/password).

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hierbij, ik heb al veel dingen geprobeerd maar niks hielp..

Hartelijk bedankt!

Reno
 
PHP hulp

PHP hulp

15/05/2024 13:13:58
 
- SanThe -

- SanThe -

10/03/2011 16:45:04
Quote Anchor link
Reno L op 10/03/2011 16:36:57:
... echter weer ik niet wat de size moest zijn van de binary dus heb ik het 220 ...


Sha512. Waar staat de 512 voor?
 
Arjan -

Arjan -

10/03/2011 16:49:28
Quote Anchor link
- Waar wordt $user_act gedefinieerd?
- Gebruik geen backticks in je query (onnodig).
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

10/03/2011 17:24:12
Quote Anchor link
@arjan onnodig ? gewoon fout
 
Arjan -

Arjan -

10/03/2011 18:04:58
Quote Anchor link
Het geeft voornamelijk verwarring. Maar het is niet fout, want als je het goed gebruikt werkt het ook gewoon. Het is daarom onnodig en verwarrend.
 
Reno L

Reno L

10/03/2011 18:05:10
Quote Anchor link
Hallo,

Bedankt voor jullie snelle reacties!

De sha512 is de waarde waarin het ingevoerde passwoord gecodeert moet worden. Er bestaan meerdere varianten van de sha.

De user_act staat voor de ingevoerde username. Dus als er bij Reno ingevoert word, kijkt ie de database na voor de username Reno.

Wat bedoelt u met backticks?

Hartelijk bedankt voor jullie antwoord

Toevoeging op 10/03/2011 18:08:14:

Ps. Ik had eerst precies dezelfde code, maar dan in md5 variant. Aangezien die onveilig is ben ik nu bezig om sha512 te gebruiken.
De md5 code werkte wel gewoon zonder errors.

De fout zit denk ik in de size van de binary (als dat mogelijk is) of in het inloggen.
 
Write Down

Write Down

10/03/2011 18:35:18
Quote Anchor link
Overigens een kanttekening: is het wel nodig zo'n lange hash te hebben? Als je met alle andere veiligheidslekken rekening houdt, lijkt mij dat een lange hash overbodig is. Ik persoonlijk zou kiezen voor sha1. (40 tekens)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.