Header van de site verandert van hoogte

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Albert de Wit

Albert de Wit

11/02/2013 14:08:13
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben bezig met een opdracht waarbij ik een website moet maken in 2 talen, in Nederlands en Engels.
Als ik de nederlandse taal kies (is standaard als niet gekozen) dan is er niks aan de hand. Als ik de engelse taal kies verandert de header van hoogte. Ik heb geen idee hoe het kan, ziet iemand wat ik fout doe?

http://awdaw31.comli.com/libre/
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 22:40:45
 
Erwin H

Erwin H

11/02/2013 14:16:14
Quote Anchor link
Na 'vertalen' zal je je nu bezig moeten gaan houden met 'localization'.
Het is een bekend gegeven dat woorden in verschillende talen verschillende lengtes hebben, en daar kom je nu achter. Doordat de Engelse woorden langer zijn dan de Nederlandse woorden, wordt het menu (je unordered list) breder en krijg je dit soort verspringingen. Een simpele oplossing is er helaas niet voor, je zal er zelf mee moeten gaan spelen en een alternatief moeten verzinnen.
 
Tim S

Tim S

11/02/2013 14:18:00
Quote Anchor link
Je menu tekst is anders (langer) in het engels.
Daardoor verspringt hij een stukje.

Je zou de spacing voor de engelse versie misschien wat kunnen inkorten.
 
Albert de Wit

Albert de Wit

11/02/2013 14:19:45
Quote Anchor link
Och natuurlijk, dom van me dat ik dat niet zag. Dan probeer ik de vraag anders te stellen:

Hoe kan ik die content eronder onder de header vandaag halen?

Ik ga liever niks inkorten omdat dit menu aanpasbaar is.
Gewijzigd op 11/02/2013 14:22:53 door Albert de Wit
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2013 15:21:58
Quote Anchor link
Verander in je bootstrap.css bij

.navbar .nav > li > a

de padding eens in:

padding: 10px 10px;
 
Wouter J

Wouter J

11/02/2013 15:36:01
Quote Anchor link
ik raad niet aan om de bootstrap.css te veranderen, je kunt beter je eigen CSS maken en daar deze rule overriden.
 
Albert de Wit

Albert de Wit

11/02/2013 15:43:47
Quote Anchor link
Ik heb nu het menu toch maar static gemaakt. Als ik hem fixed hou blijft de content eronder verdwijnen als ik het menu iets aanpas. Ik kan niks anders bedenken om dit op te lossen.

Als ik later menu items erbij moet zetten breid het menu nog meer uit waardoor er misschien van alles nog een keer verandert moet worden. Toch bedankt voor alle hulp!
Gewijzigd op 11/02/2013 15:44:14 door Albert de Wit
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.