Help: CSS Beveiliging Script

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

SXForce

SXForce

29/11/2008 14:22:00
Quote Anchor link
Ik wilde laatst een CSS Beveiliging Script proberen te maken, ik dacht dat dit heel simpel was, maar dat bleek dus tegen te vallen.

Wat ik geprobeerd heb is:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
$url
= $_SERVER['PHP_SELF']; //Haalt url op.

if($url == "/style.php") { //Kijkt of style.php direct geopend wordt.

echo "Protected CSS"; //Zo, ja deze tekst.

} else {
?>


body {    background-color: #35904b;}

<?php
}
?>


Maar... Hij doet niets als ik het aanroep met:
<link rel="stylesheet" href="style.php" type="text/css">

Omdat hij op een of andere manier altijd /style.php als web-link ziet staan...

Hij geeft dus op alle pagina's: Protected CSS, en opent dus niet het style sheet zelf.

Wat ik hiermee wilde bereiken:
- Pagina's kunnen de style.php gewoon inlezen, maar zodra je naar de style.php pagina probeert te gaan wil ik dat hij Protected CSS weergeeft.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 05:08:42
 
Jelmer -

Jelmer -

29/11/2008 14:25:00
Quote Anchor link
Als de browser het CSS bestand kan downloaden, en dat moet hij kunnen want anders kan hij het niet weergeven, dan kan ik het ook. En er is geen manier waarop je dat tegen kan gaan, muhahahaha!

edit: overigens, besef dat PHP geen kennis heeft van de client-side. Iedere aanroep naar een bestand is voor PHP een aparte aanroep, een apart proces. Je index.php stat dus los van je style.php. style.php is weer een aparte aanroep, en dus ook weer een aparte $_SERVER['PHP_SELF'].
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -
 
- -

- -

29/11/2008 15:10:00
Quote Anchor link
Je zou dit kunnen doen:

In je index.php:
- Maak je bij het openen van de pagina een rij in een tabel in je database, met een unieke code van bijvoorbeeld 40 tekens lang.
- Echo je die code als GET-parameter mee naar je stylesheet.

In je stylesheet:
- Controleer je of er een code is meegestuurd, zo ja, controleer je of die in de database staat.
- Staat 'ie in de database? Dan de rij in de database verwijderen en je CSS outputten.
- Nee? Dan een lege pagina (of een doodsbedreiging or whatever) outputten.

Hiermee is het nog steeds niet waterdicht, maar op deze manier kunnen negen van de tien mensen niet meer jouw CSS vinden.
 
Eddy E

Eddy E

29/11/2008 15:42:00
Quote Anchor link
Je moet dat php-bestand (style.php) ook de correcte headers meegeven, zodat de browser weer weet: he... dit is CSS!

Zie ook http://phphulp.nl/php/tutorials/5/648/1686/
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Eddy E
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.