Help : jquery namespaces

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Wouter Van Marrum

Wouter Van Marrum

28/02/2015 18:57:20
Quote Anchor link
Hallo iedereen,

Ik vroeg me af of iemand hier op het forum mij verder kan helpen met jquery namespaces ?
Probeer hier al een tijdje meer informatie over te vinden maar kom er totaal niet uit.

Heb op dit moment een hoofd bestand aangemaakt.
Deze moet alle bestanden laden met bepaalde namespaces. ( voor nu wordt alles handmatig ingevoerd )
Nu is mijn vraag hoe kan ik een soort van autoloader maken met jquery.

hier mijn script :
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
;var FLEX = {
    name: 'FlexorCMS',
    author: 'Wouter van Marrum',
    version : 0.1,
    path: window.location.protocol + "//" + window.location.host + "/public/js/Flexor/"
}

;(function($){

    $.when(
        $.getScript(FLEX.path+"Tasks.js" ),
        $.Deferred(function( deferred ){
            $( deferred.resolve );
        })
    )

})(jQuery);


Hoe zou ik dit het beste kunnen doen ?
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 11:29:29
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

28/02/2015 19:39:30
Quote Anchor link
Google?

Tenzij je hele applicatie op JavaScript gebouwd is weet je meestal toch welke stukken functionaliteit nodig zijn? Wat zou de toegevoegde waarde zijn van bovenstaande constructie?
 
Wouter Van Marrum

Wouter Van Marrum

01/03/2015 00:07:23
Quote Anchor link
Voor mij is het toevoegende waarde omdat ik het pas ophaal als ik het nodig heb.
Zelf probeer ik zo weinig mogelijk script tags te gebruiken dus dan is voor mij een autoload functie perfect.
 
Wouter J

Wouter J

01/03/2015 11:14:27
Quote Anchor link
Al gekeken naar require.js?
 
Wouter Van Marrum

Wouter Van Marrum

01/03/2015 20:22:26
Quote Anchor link
Hallo wouter,

Ik heb vandaag even gekeken naar require.js maar het ziet er vrij lastig uit.
Nu heb ik zelf nooit met require.js gewerkt maar heb het principe gezien.

Mijn bedoeling voor een autoloader in javascript/jquery is dat ik alle bestanden die onder mijn namespace vallen vindbaar maak.
Wanneer een bepaalde pagina wordt geladen zullen de bestanden die dan nodig zijn pas worden geladen.

Nu klinkt dat natuurlijk erg algemeen maar ik wil het uiteindelijk op een dusdanige manier maken dat ik zonder het hardcoden in het js bestand toch de bestanden door middel van de namespace alsnog zou kunnen.
Gewijzigd op 01/03/2015 20:23:17 door Wouter Van Marrum
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.