Herlaad gedeelte van een website

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sam Kool

Sam Kool

22/01/2012 14:17:49
Quote Anchor link
Hé allemaal,

Ik wil een kleine quiz maken, waarin gasten op een plaatje kunnen klikken(button-achtig) en vervolgens wordt dan voor een goed antwoord 1 punt toegevoegd en voor een fout antwoord geen. verder wordt je doorgestuurd naar een nieuwe pagina, waarin in principe hetzelfde gebeurt.
Nu wil ik graag onder de (buttons) een video plaatsen, maar omdat het erg lang duurt om die te laden, wil ik dat die niet verandert.
Is dat mogelijk?

Sam
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 14:55:57
 
Bram Boos

Bram Boos

22/01/2012 14:40:34
Quote Anchor link
Ja, dat is mogelijk!
 
ScrapZz nl

ScrapZz nl

22/01/2012 14:44:53
Quote Anchor link
Miss met jquery ??
 
Sam Kool

Sam Kool

22/01/2012 14:46:42
Quote Anchor link
Dank jullie wel voor de reacties, maar ik ben geen code genie en ik heb al helemaal geen verstand van jquery, dus zou iemand een linkje kunenn geven naar een pagina waar het uitgelegd wordt of het misschien zelf uitleggen?

Sam
 
Kees Schepers

kees Schepers

22/01/2012 16:07:56
Quote Anchor link
Je vraagt of het mogelijk is, ja dat is mogelijk. In flauwe modus: vraag beantwoord. Maar goed, wat heb je tot nu toe gemaakt en waar loop je precies op vast? Dan kunnen we je wel helpen. Ik kan je helaas niet naar een site verwijzen waar uitgelegd staat hoe je dit doet voor een quiz oid, maar dat snap je zelf vast ook wel.

Dus kortom, wat heb je al geprobeerd, wat heb je al gebouwd en waar kom je precies niet uit?
 
Pieter Jansen

Pieter Jansen

22/01/2012 17:14:25
Quote Anchor link
TS zal moeten kijken naar jquery`s simpele .load() functie.

In je html moet je jquery importeren en vervolgens zoiets gaan scripten in JS wat lijkt op:

$(document).ready(function(){
$("#id_van_iets").load("pad/naar/nieuwe/pagina.php");
})

Natuurlijk is dit slechts voorbeeld code, maar ik denk dat je al een aardig eindje op weg kunt met zo`n soort constructie. Voor meer informatie: jquery load();
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.