Het grote 'Wat heb je vandaag geprogrammeerd?'-topic

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

Jordi Kroon

Jordi Kroon

02/11/2012 17:55:42
Quote Anchor link
Ik ben vandaag verder gegaan met mijn native iOS applicatie in Objective C- de authenticatie is zo goed als af.
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 10:58:37
 
Wouter J

Wouter J

04/11/2012 23:00:56
Quote Anchor link
Ik heb vandaag eindelijk mijn TestKernel afgemaakt: https://gist.github.com/4013960 Op deze manier heb ik een compleet geïsoleerde kernel gemaakt waardoor ik mijn functional tests kan uitvoeren zonder dat deze beïnvloed wordt door de andere bundles. Nu nog een manier vinden om de routing te isoleren.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/11/2012 01:20:13
Quote Anchor link
Morgen ga ik een database aanleggen van storingen op en langs het spoor.
 
- Raoul -

- Raoul -

30/11/2012 21:04:00
Quote Anchor link
Heb een beetje verder gedaan aan het routing systeem voor m'n framework. Iets heel kleins wat ik zonet gemaakt heb is het kiezen tussen een array of gewoon een string voor een request method zodat het iets flexibeler wordt.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php

//dit werkt
$routeCollection->add(new Route('/aanmelden', 'login.php', 'GET'));

//maar dit ook
$routeCollection->add(new Route('/aanmelden', 'login.php', array('GET')));
$routeCollection->add(new Route('/aanmelden', 'login.php', array('GET', 'POST')));

?>

Volgende stap: alle route's in een goed bestandsformaat stoppen.
Gewijzigd op 30/11/2012 21:04:37 door - Raoul -
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

30/11/2012 21:12:02
Quote Anchor link
Menu voor een klant geprogrammeerd.... En wat CSS-code aan het fatsoeneren ;)
 
- Raoul -

- Raoul -

30/11/2012 21:15:27
Quote Anchor link
- Aar - op 30/11/2012 21:12:02:
En wat CSS-code aan het fatsoeneren ;)


Nu je het zegt....
 
Ama saril

ama saril

05/12/2012 14:23:52
Quote Anchor link
Weet niet of het alleen over 'maken gaat' maar heb vandaag de normalisatie handleiding doorlopen voor databases en daar mee lopen spelen. Helemaal gelukt alleen het querien is nu lastiger geworden.
 
Wouter J

Wouter J

05/12/2012 23:08:19
Quote Anchor link
Ik ben druk bezig met 'mijn eigen versie van ZF2'. Ik probeer het te laten lijken op Symfony, met configuration files; controllers; templates; ect.

Want ik momenteel voor elkaar heb:
- Basis directory structure (nog niet de Bundle directory structure);
- Optie tot 5 soorten configuratie bestanden (yml, xml, php, ini en json);
- Vendor namespaces (bijv. de Wj\AlbumModule ipv de AlbumModule) vooral met de templates was dit een geknoei.

Verder begonnen aan mijn nieuwsbrief, de puntjes op de i aan het zetten voor mijn 'PHP guidelines' artikel en documentatie schrijven voor de Symfony Translation Component.
Gewijzigd op 05/12/2012 23:10:23 door Wouter J
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

06/12/2012 00:20:59
Quote Anchor link
Jij bent voorlopig nog wel even zoet. Ik wens je er succes mee.
 
- Raoul -

- Raoul -

06/12/2012 20:10:31
Quote Anchor link
Vandaag configuratie gemaakt! Alle routes staan nu niet lelijk in de bootstrap maar allemaal in configuratie bestanden. Heb het een beetje a la Zend gemaakt:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
new Bootstrap(new RouteConfig(new Framework\Config\Reader\Yml(WWW_ROOT . 'config/routes.yml')));
?>


Ik heb Yml, Xml, Json en Ini readers gemaakt.
Hier trouwens een leuk trucje om een XML bestand om te zetten naar een array zonder al te veel code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$xml
= json_decode(json_encode((array) simplexml_load_string(file_get_contents($this->getFileName()))), 1); // array
?>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/11/2015 12:09:41
Quote Anchor link
Ik ben zelf niet zo van het omhoogschoppen van topics, maar dit algemene topic mag wat mij betreft een leuke kick krijgen. ;-)

Ikzelf ben weer lekker bezig aan mijn welbekende spoorweg-site. Veel procedurele code wordt herschreven naar OOP, verder wordt de OO-versie van MySQLi erin gebakken, en tot slot wordt er een super-duper tof rechtensysteem met de CRUD-wijze geinplementeerd waarbij gebruikers meerdere usergroepen toegewezen kunnen krijgen, maar ook rechten per gebruiker kunnen worden toegekend, voor als het eventjes nodig is.
 
John D

John D

19/11/2015 16:24:44
Quote Anchor link
Vandaag iets heel anders geprogrammeerd: Arduino UNO met twee gas detectors (MQ2) meet elke 2 seconden en moet onder in het vlak en machinekamer van mijn boot beveiligen tegen propaan(lekkage). Alarm bij propaandetectie en knipperende led cyclus die aangeeft dat de detectie normaal actief is. Geweldig speelgoed dat Arduino! Een beveiliging van totaal pakweg 10 euro! Werkt nu goed op mijn werktafel hier :)
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

19/11/2015 17:33:17
Quote Anchor link
Niet vandaag maar een tijdje terug met de arduino uno, een GPRS shield en een Relay shield een aansturing gemaakt voor een elektrische roldeur zodat deze met een SMSje te openen of te sluiten is. In het pand was geen internet dus vandaar gekozen voor een 'automatisch oplaadbaar' prepaid SIM kaartje zonder internet.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/01/2017 11:14:45
Quote Anchor link
Even een schopje omhoog met de hoop dat het topic weer wat leven in geblazen krijgt ;-)

Ikzelf ben nu druk bezig met mijn CMS die een singlepoint-entry krijgt (index.php) en verder een betere indeling in classes krijgt. Op dit moment ben ik nu bezig met een cronjob-logger die alle uitgevoerde taken, de pasetime en evt. errors in een log-table logt.
 
Eddy E

Eddy E

11/01/2017 21:53:13
Quote Anchor link
Vandaag weer verder gegaan met het automatisch versturen van een PDF via de mail wat ik op de mail binnen krijg, maar wel via PHP. En tevens die PDF opslaan in Wordpress, een berichtje plaatsen én de uitgelichte afbeelding (WP) erbij. Zonder ook maar iets te doen (via cronjob).

Alles gaat prima, zolang mailbox X (Sharepoint van Microsoft) maar een mail met bijlage (beginnend met de datum in YMD-formaat) heeft.
 
Jan Graneker

Jan Graneker

12/01/2017 08:07:54
Quote Anchor link
Het valt niet helemaal binnen programmeren, maar ben bezig met een onepage clan website met wat Javascript toepassingen.
 
Michael de Jong

Michael de Jong

02/02/2018 15:51:40
Quote Anchor link
Zelf ben ik bezig geweest met een Instagram feed PHP implementatie. In het cms kunnen ze andere gebruikers selecteren, aantallen kiezen en dat soort dingen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/02/2018 15:57:09
Quote Anchor link
Gisteren heb ik de 404-pagina in mijn CMS omgebouwd tot een Exception. Alles wat maar niet bestaat krijgt gewoon één duidelijke pagina met een vaste 404-melding, in plaats wat dat ik overal foutmeldingen bij moest bedenken :-)

Tevens gaat de RSS-feed op de schop zodat deze modulair is en makkelijk aan andere modules te koppelen valt. En dan heb ik nog niks gezegd over een scriptje in de Adminbackend waarmee ik massaal tags aan nieuwsartikelen kan toevoegen. En daarna moet ik de uploader nog eens aanpassen zodat deze netjes in een class is verpakt.

Ja, ik ben er maar druk mee :-P
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

02/02/2018 21:13:27
Quote Anchor link
Vandaag het Command Bus pattern toegepast in een site voor onze Australische klant.

Misschien leuk om ook de site te bekijken: Positief Opvoeden Nederland

Verder de vertaalmodule gerefactored. Als je bovenin waar de plaatsnaam staat bijvoorbeeld Tokyo, Japan invult, zie je de Japanse versie.
Gewijzigd op 02/02/2018 22:01:07 door Jan Koehoorn
 
Jan R

Jan R

03/02/2018 08:59:34
Quote Anchor link
1. een klein vba code-ke gescheven voor iemand op een ander forum
2. Niet echt programeren maar ik ga mijn handleiding even bijwerken.
 

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.