highlighten met preg_replace()

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Richard van Velzen

Richard van Velzen

13/02/2005 08:15:00
Quote Anchor link
ik ben bezig in mijn forum een highlighter te plaatsen die ervoor zorgt dat de $_GET['q'] in het hele bericht wordt verplaatst door <span style="background-color: #ffff00;">\\1</span>

dit werkt dus met een preg_replace()
dit is de code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
 $text = (!isset($_GET['q'])) ? $bb->parse(str_replace('<?', '&lt;?', $text)) : str_replace('<?', '&lt;?', preg_replace("/(" . $_GET['q'] . ")/is", '<span style="background-color:#ffff00;">\\2</span>', $bb->parse($text)));
?>


MAAR nu heb ik een probleem... dit moet NA de BB-Parse worden gedaan omdat anders de HTML meteen zichtbaar wordt... maar als je nu bijvoorbeeld met een $_GET['q'] van 'a' aankomt, replacet ie alles in het bericht inclusief alle HTML... ik ben nou niet echt een RegEx persoon...:D
zou iemand iets kunnen maken waardoor er niks tussen < en > wordt gereplacet?
met GROTE dank:D
Richard van Velzen a.k.a. JeXuS
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 04:35:06
 
Johan

Johan

13/02/2005 08:46:00
Quote Anchor link
misschien

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<? if(eregi("<?") || eregi("?>")) { /*niks doen*/ } else { /*replacen ofzow*/ } ?>


??

//edit: comment foutje...
Gewijzigd op 13/02/2005 08:47:00 door Johan
 
Richard van Velzen

Richard van Velzen

13/02/2005 09:29:00
Quote Anchor link
neh das nie echt wat ik zoek... als je bijv een berichtje hebt die uiteindelijk zo is:

<table>
<tr><td>PHP Code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php bla(); ?>
</td></tr>

en je probeert de 'a' te highlighten dan wordt dat dus EN in de php code EN ook de table gedaan

die in de php code is goed, maar t moet niet binnen HTML gebeuren...
 
Legolas

Legolas

13/02/2005 12:38:00
 
Richard van Velzen

Richard van Velzen

13/02/2005 14:00:00
Quote Anchor link
PERFECT:D thnx HEEL VEEL:D
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.