Hoe begin ik ?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Kevin van Leeuwen

Kevin van Leeuwen

26/09/2010 22:11:00
Quote Anchor link
Hoi mensen,

Ik ben sinds een 1.5 jaar bezig met procedual code, nu wil ik aan de slag met PDO en OOP, ik heb op www.phptuts.nl een uitleg gevonden, alleen snap ik de helft er maar van, waarvoor zijn interfaces voor bedoeld ? En wie kan me helpen met OOP ? Op weg te helpen ?

groeten,
Kevin
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 13:24:27
 
Pim -

Pim -

26/09/2010 22:23:18
Quote Anchor link
Het nut van interfaces ontdek je nog wel als je het OOP wat onder de vingers krijgt.

Om je een beetje inzicht te geven: een voorbeeld.

Veel cache-componenten zijn opgebouwd uit twee delen (objecten), een voor- en een achterkant. Je communiceert met de voorkant en deze geeft de achterkant de opdracht iets op te slaan of af te lezen. Voor elk opslag type (file, DB, geheugen) heb je een andere achterkant en dus andere klassen. Om toch te zorgen dat deze uitwisselbaar zijn, maak je een achterkant-interface, die door elke achterkant-klasse wordt geïmplementeerd. Zo heeft de voorkant een eenduidige manier om met de achterkant te communiceren.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
interface Cache_Backend_Interface
{
    public function get($key);
    public function isset($key);
    public function set($key, $value, $lifetime);
}

?>

Duidelijk?
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

26/09/2010 22:28:59
Quote Anchor link
Nog even een korte samenvatting op Pim's verhaal.

Een interface is een overerfbare klasse, die een lijst met functies bevat, die moeten bestaan in de over-erfende klasse.
De functies in de interface mogen GEEN implementatie hebben.
 
Pim -

Pim -

26/09/2010 22:57:38
Quote Anchor link
Wat een interface is, dacht ik dat de topic starter al wist. Volgens mij was hij benieuwd naar het nut ervan.
Gewijzigd op 26/09/2010 22:59:17 door Pim -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.