Hoe check je sessions?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Wim Roffel

Wim Roffel

23/04/2013 13:17:16
Quote Anchor link
Ik heb een script geschreven voor een opensource project. Gebruikers plaatsen het script op hun eigen webserver. Omdat dat op internet is daarbij enige beveiliging nodig. Dus is er een passwoord en wordt nadat mensen ingelogd zijn dat met een session bijgehouden.

Probleem is dat veel servers slecht zijn ingericht waardoor je geen schrijfrechten hebt op de directory waar de sessions zouden moeten worden opgeslagen. Daar werken sessies dus niet en ik wilde dat oplossen door in dat geval cookies te gebruiken.

Mijn probleem is dat ik niet weet hoe ik kan checken dat er problemen zijn met de session. Ik heb geprobeerd session_start() te testen. Maar deze geeft zelfs dan "true" terug wanneer hij waarschuwingen geeft over directory rechten.

Zijn er andere manieren waarop ik dit wel kan uitvinden?
 
PHP hulp

PHP hulp

06/05/2024 00:44:05
 

23/04/2013 13:29:34
Quote Anchor link
Ik zou dan een sessie aanmaken en kijken of deze bestaat, zodra dat NIET het geval is dan kan je een melding geven of iets.
 
Wim Roffel

Wim Roffel

23/04/2013 14:10:28
Quote Anchor link
Dat werkt niet. Ik kan session_start() doen en krijg true terug. Ik kan dan session variabelen zetten en dan terugvragen. Alleen als ik dan met "header: location" naar de eigenlijke applicatie ga zijn al die variabelen weer vervlogen.
 
- SanThe -

- SanThe -

23/04/2013 14:52:36
Quote Anchor link
Je kan ook in de php even een eigen path instellen voor de session opslag voor de server.

session.save_path
 
Wim Roffel

Wim Roffel

23/04/2013 15:15:06
Quote Anchor link
- SanThe - op 23/04/2013 14:52:36:
Je kan ook in de php even een eigen path instellen voor de session opslag voor de server.

session.save_path


Zou kunnen. Maar dit script wordt geinstalleerd op servers van mensen die ik niet ken en waar ik verder ook geen contact mee heb. Dus ik weet niet wat voor directory structuur hun server heeft en omdat ik ervan uitga dat dit onderwerp velen van hen boven de pet zal gaan kan ik ze ook niet vragen het zelf maar in te vullen.
 
- SanThe -

- SanThe -

23/04/2013 15:17:24
Quote Anchor link
Gewoon in de site-root-map een tmp-map aanmaken en daar de sessions zetten.
 
Erwin H

Erwin H

23/04/2013 15:18:25
Quote Anchor link
En als je echt niets kunt: sessie opslaan in database.
Cookie installeren met een hash, hash koppelen aan een record in je sessie tabel en daar de data in zetten.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.