hoe dit te doen (checkbox -> database)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Herbert Foppen

Herbert Foppen

13/02/2009 12:39:00
Quote Anchor link
Hoi allemaal,

ik ben bezig met een meldingspagina voor de brandweer. Nu willen ze een aantal checkboxen hebben per blusploeg (+/- 9). Nu kan ik 9 checkboxen aanmaken, maar hoe krijg ik deze netjes in een db, en hoe krijg ik het voor elkaar om dit te wijzigen.

Iemand een suggestie??
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 11:21:10
 
Robert Deiman

Robert Deiman

13/02/2009 12:52:00
Quote Anchor link
@Herbert

Wat moet er met die checkboxen gebeuren, zijn die allemaal hetzelfde, wat zijn de waardes die in de database moeten komen?
 
Leon Kunst

Leon Kunst

13/02/2009 12:56:00
Quote Anchor link
Inderdaad een beetje meer info is wel welkom hier...
 
ZipperNl

ZipperNl

14/02/2009 13:24:00
Quote Anchor link
Ik heb een beetje hetzelfde, ik weet alleen niet of het in hetzelfde topic mag.
 
Herbert Foppen

Herbert Foppen

14/02/2009 13:38:00
Quote Anchor link
Op de 'addmeldingen.php' heb ik een 9-tal checkboxes. Deze kunnen dus aangevinkt worden om zo aan te geven welke blusploegen er naar een melding zijn gegaan.

Nu is bijv. blusploeg 1: BP1, blusploeg 2: BP2 etc. Bij de checklist wil ik dan de naam hebben, en in de db mag de afkorting komen te staan omdat die ook worden weergegeven bij de melding (op de meldingspagina).

Het toevoegen gaat nu goed (zal code nog even plaatsen) d.m.v. implode...het eruit halen gaat nog niet helemaal lekker. Wel qua tekst, maar niet i.c.m. checkboxen en het wel/niet aangevinkt staan.

@ZipperNl...misschien heb je iets aan de code die ik nog ff zal posten!?
 
ZipperNl

ZipperNl

14/02/2009 13:49:00
Quote Anchor link
graag
 
Herbert Foppen

Herbert Foppen

14/02/2009 13:54:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
            <p><label class="formulier" for="tekstfield">Blusploeg:</label><br/>
                
<input type="checkbox" name="ploeg[]" value="khwijk"/> Kader Harderwijk    <br />        
                
<input type="checkbox" name="ploeg[]" value="khierden"/> Kader Hierden    <br />        
                
<input type="checkbox" name="ploeg[]" value="bp1"/> Blusploeg 1<br />
                
<input type="checkbox" name="ploeg[]" value="bp2"/>    Blusploeg 2     <br />        
                
<input type="checkbox" name="ploeg[]" value="bp3"/>    Blusploeg 3        <br />    
                
<input type="checkbox" name="ploeg[]" value="bp4"/>    Blusploeg 4 (Hierden)        <br />
                
<input type="checkbox" name="ploeg[]" value="adem"/> Ademluchtploeg<br />
                
<input type="checkbox" name="ploeg[]" value="kahwijk"/> Kazerne alarm  (H'wijk)<br />
                
<input type="checkbox" name="ploeg[]" value="kahierden"/> Kazerne alarm  (Hierden)<br />
                
<input type="checkbox" name="ploeg[]" value="duikers"/> Duikers<br />
                
<input type="checkbox" name="ploeg[]" value="hw1"/> HW - 1<br />
                
<input type="checkbox" name="ploeg[]" value="hw2"/> HW - 2         <br />        
                
<input type="checkbox" name="ploeg[]" value="cha"/> Chauffeurs HA<br />
                
<input type="checkbox" name="ploeg[]" value="cvc"/>    Centralisten VC<br />
                
<input type="checkbox" name="ploeg[]" value="ogs"/>    OGS ploeg (Hierden) <br />
            </p>

en zo in de db:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$blusploegen = implode(',', $_POST['ploeg']);
en die $blusploegen zet ik dan in de INSERT-query ipv een $_POST[]
 
Crispijn -

Crispijn -

14/02/2009 14:41:00
Quote Anchor link
Maar nu zet je dus de blusploegen allemaal tegelijk in een veld. Dat is niet zo handig, nu kan je nooit eenvoudig zoeken of een bepaalde blusploeg naar een bepaalde brand is geweest.

Wat je beter kan doen

tabel blusploegen
id
naam

tabel meldingen
id
soort
beschrijving

tabel blusploeg_melding
blusploeg_id
melding_id

Ik denk dat dit wel wat inzicht geeft in je probleem...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.