Hoe een sql bestand uitvoeren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bart Roelofs

Bart Roelofs

25/12/2011 21:47:59
Quote Anchor link
Hey scripters,

Ik ben een tijdje op google wezen zoeken, maar kom er niet echt uit. Ik wil diverse dingen invoeren in een database. Hoofdzakelijk nieuwe tabbellen. Ik heb een .sql bestand, maar hoe kan ik die zo uitvoeren dat de tables gemaakt worden in de database? En moet ik er nog iets nieuws aan toevoegen? Hier het begin van de tabel:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
mysql_connect('localhost','database_login_name','database_login_pw');
mysql_query("
USE 'databasename'

Meerdere tabbelen maken

"
)
?>


Waar database_login_name staat, staar de databaseusername ingevoerd in het script
Waar database_login_pw staat, staat de databasepassword ingevoerd in het script
Waar databasename staat, staat de de databasename ingevoerd in het script
Waar meerdere tabbelen maken staat, staan diverse CREATE TABLE query's

Ik heb de dingen bewust weggelaten. Maar ze zijn dus wel ingevuld. Weten jullie hoe ik het kan uitvoeren? Ik heb het enkel in een .sql bestand geprobeerd (zonder mysql_connect(), mysql_query(),
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php en ?>
), maar dan krijg ik enkel de tekst te zien. In het php bestand krijg ik helemaal niets tezien, maar de tabellen zijn ook niet ingevoerd...

Please help me.

B. Roelofs
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 00:57:25
 
- SanThe -

- SanThe -

25/12/2011 21:57:39
Quote Anchor link
Met phpmyadmin is een .sql bestand heel simpel uit te voeren.
 
Bart Roelofs

Bart Roelofs

25/12/2011 22:06:16
Quote Anchor link
Hey,

Kan ik phpmyadmin op mijn website instaleren dan? Want mijn webhost werkt met plesk (webreus).

B. Roelofs
 
Frank WD

Frank WD

25/12/2011 22:22:13
Quote Anchor link
Als het goed is en niet verandert bij Webreus heb je in je plesk panel de mogelijkheid omgelijk je phpmyadmin aan teroepen. Dit zit/zat er standaard in.
 
Bart Roelofs

Bart Roelofs

25/12/2011 22:32:54
Quote Anchor link
Heel erg bedankt! Ik kan nu lekker gemakkelijk met welbekende phpmyadmin werken :)
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

25/12/2011 22:34:24
Quote Anchor link
Je kunt met de mysql extensie (en ook niet met PDO) geen meervoudige sql statements uitvoeren.
 
Bart Roelofs

Bart Roelofs

25/12/2011 23:01:53
Quote Anchor link
ok, weten we dat ook weer :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.