Hoe kan ik bestanden uit een map gesorteerd lezen met readdir

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Jonet L

Jonet L

04/01/2010 08:32:00
Quote Anchor link
in een map heb ik pdf bestanden staan om te downloaden. deze bestanden worden wekelijks meer. nu heb ik een scriptje die met readdir de bestanden ophaalt en in je browser laten zien met een link om te downloaden. Ik krijg deze echter door elkaar heen. maw Het lukt me niet om ze bv op naam of op bv datum gesorteerd in je browser te tonen.

De stappen die ik doe zien er als volgt uit.

$dh = opendir($path);
while ((@$file = readdir($dh)) !== false) :
@$file = trim($file);
@$test=strlen($file);
@$total = $path . $file;
@$bytes = filesize($total);

// Extentie controleren of het een PDF is
$extfout = "Ja";
$file_extentie = substr($total,-3);
if ($file_extentie == "pdf") {$extfout = "nee";}

if ($extfout == "nee") :
?>
<td width="25" height="25">Bestand </td>
<td width="100%"><a title="open of bekijk
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo $file; ?>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo $type; ?>
" href="get.php?start=
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo $path ; ?>
&file_name=
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo $file; ?>
&file_size=
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo $bytes;?>
" >
<font face="Lucida Console">
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo $file; ?>
</font></a>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo $bytes . " bytes"; ?>

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo "Is het laatst geupload: " . date("d-m-Y H:i:s.", filemtime($total));?>

</td></tr>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php        
     endif;
endwhile;


closedir($dh);

Hoe krijg ik het voor elkaar om de bestanden gesorteerd kan tonen die ik in de browser ter download laat zien ???

Alvast bedankt
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 13:42:22
 
Vdleije .

vdleije .

04/01/2010 09:55:00
Quote Anchor link
Alle gevonden resultaten in een array stoppen, sorteren op de gewenste manier, en de array uitlezen met een loopje.
 
Mr.Moe

Mr.Moe

04/01/2010 10:17:00
 
Cornel van der Heiden

Cornel van der Heiden

04/01/2010 10:36:00
Quote Anchor link
Je zou ook een database tabelletje kunnen maken en dan in de tabel de bestandsnaam toevoegen. Dan lees je de tabel uit en maak je een linkje met de bestandsnaam erin. Volgens mij zijn de mogelijkheden met een database groter dan met een array...
 
Jonet L

Jonet L

04/01/2010 21:49:00
Quote Anchor link
ik heb het nu opgelost om de files en variablen in een array te plaatsen daarna sorteren en terug lezen met functie explode en list.
dank jullie wel voor jullie hulp en tips.
 
Vdleije .

vdleije .

05/01/2010 11:03:00
Quote Anchor link
Cornel schreef op 04.01.2010 10:36:
Je zou ook een database tabelletje kunnen maken en dan in de tabel de bestandsnaam toevoegen. Dan lees je de tabel uit en maak je een linkje met de bestandsnaam erin. Volgens mij zijn de mogelijkheden met een database groter dan met een array...

Die optie kan je beter NOOIT kiezen. Want waarom zou je een query laten uitvoeren die een insert doet, dan 1 die selecteert, en 1 om alles weer te legen?

Heel omslachtig..! Array is voor dit probleem de beste efficiëntste oplossing.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door vdleije .
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.