Hoe kan ik dit fixen ?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Ronny Vangaster

Ronny Vangaster

25/11/2023 10:11:39
Quote Anchor link
Dag iedereen. Ik ben bezig met het bouwen van een programma voor het opstellen van een planning. Met dit programma kan de programmabeheerder een datum inplannen voor een groep bezoekers. Elke bezoekende groep krijgt altijd een gids (of meerderen) toegewezen. Elke gids kan ook in het planningsprogramma een datum invoeren wanneer hij of zij verhinderd is.
Bij het opstellen van een planning door de beheerder wordt eerst een datum gekozen. De beheerder moet dan een gids kunnen selecteren uit een lijst van alleen de gidsen die beschikbaar zijn op de gekozen datum. Ik heb hiervoor 2 tabellen gemaakt:
1 Gebruikerstabel (naam varchar 70, ID integer, e-mail varchar 100)
2 Afwezigheidstabel (naam varchar 70, IDNR integer, datum).
Hoe kan ik dit fixen? kan je hiervoor een query maken, welke code ? Kan het anders ?
Alle hulp is welkom en alvast bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 16:32:27
 
Ivo P

Ivo P

25/11/2023 13:24:34
Quote Anchor link
gebruikers zijn de gidsen?

je afwezigheidstabel zou dan een gebruikers_id moeten hebben.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
SELECT g.ID, g.naam AS gids
FROM gebruikerstabel g
LEFT JOIN afwezigheidstabel a
  ON a.gebruikers_id = g.ID AND a.datum = '2023-11-25'
WHERE a.gebruikers_id IS NULL


Toevoeging op 25/11/2023 13:26:58:

en ja, je kunt ook joinen op de naam, maar dat wil je niet.

want dat is Ronny niet gelijk aan ronny of iemand voert eens Ronnie in.

nog afgezien van mensen die hun naam veranderen na trouwen of scheiden of om andere reden
 
Ronny Vangaster

Ronny Vangaster

25/11/2023 15:06:12
Quote Anchor link
Super, nadat een gebruikersid had toegekend in de afwezigheidstabel werkt de query uitstekend ! Dank
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.