hoe kan je het beste beginnen met een website

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jordi Kroon

Jordi Kroon

08/11/2010 15:26:20
Quote Anchor link
ik persoonlijk maak altijd eerst een pagina van php en als dat klaar is begin ik met een layout maken

maar wat doen jullie en wat is het beste

eerst de layout of eerst het script
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 02:00:26
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

08/11/2010 15:33:38
Quote Anchor link
als je het goed doet, maakt het helemaal niks uit.
kijk maar eens naar een template engine, o.i.d.

Probeer je code altijd zoveel mogelijk gescheiden te houden van je PHP.
Dus werk met aparte views, waarin alleen data word opgehaald en vertoond, maar nooit iets word bewerkt.
Zo kan je het grootste deel van je script maken zonder de layout, en je kan de layout maken zoder het script.
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

08/11/2010 15:39:01
Quote Anchor link
ok bedankt
 
Justin S

Justin S

08/11/2010 17:56:21
Quote Anchor link
Ik werk weinig met bestaande templates dus bouw er dan zelf één, Nico heeft inderdaad een punt, gescheiden views. Zelf begin ik altijd met de lay-out en schrijf daarna de scripts, omdat een website lay-out daar bij mij meestal gebonden aan is.
 
Wouter J

Wouter J

08/11/2010 18:44:15
Quote Anchor link
Ik maak altijd eerst een lay out. Dan ga ik dat vullen.
En dan voeg ik er nog wat php/mysql bij.

Nu moet ik zeggen dat ik meer een webdesigner dan webdeveloper ben, dus ik vaak meer aan de 1e stap doe dan aan de laatste.
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

08/11/2010 19:49:47
Quote Anchor link
wat is de beste webdesign software

want ik weet dat dreamweaver goed maar ingewikkeld is
 
Jasper DS

Jasper DS

08/11/2010 20:27:43
Quote Anchor link
neem een gewone text-editor zoals notepad++ en begin te schrijven :d
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

08/11/2010 20:34:47
Quote Anchor link
heb ik ook die is wel fijn ja
 
Crude Oil

Crude Oil

08/11/2010 20:35:25
Quote Anchor link
Voor een programmeur is dreamwaver juist niet goed. Ik raad zelf ook Notepad++ aan.
 
Justin S

Justin S

08/11/2010 21:54:22
Quote Anchor link
Dreamweaver is best geschikt. Ik gebruik niet anders, heb er snippets in opgeslagen en het biedt automatische code-formatting waardoor je een fout snel doorhebt, en daarnaast scheelt het je gewoon tijd omdat je niet meer eindeloze regels code hoeft te tikken. Compleet is het ook, zelfs css3 en html5 zit er al in.
 
Jasper DS

Jasper DS

08/11/2010 21:56:08
Quote Anchor link
Ik heb nog nooit met Dreamweaver gewerkt en ik denk niet dat ik het ooit zal doen. Volgens mij is een simpele editor en alles zelf coderen nog steeds het beste.

Mvg
 
Justin S

Justin S

08/11/2010 22:04:51
Quote Anchor link
Tja, het blijft altijd een welles, nietes verhaal. Ik denk dat je een editor moet kiezen die doet wat jij ervan vraagt. Persoonlijk vind ik het erg fijn dat m'n FTP-server en computer qua websites altijd gesynchroniseerd staan, code-hinting is erg makkelijk en scheelt je een hoop tijd doordat je niet telkens de in te voeren variabelen voor functies op moet zoeken. Ook de kleur van het codevenster is aan te passen, persoonlijk vind ik een donkere achtergrond fijner werken dan een witte. Oftewel, het voldoet aan mijn eisen.
 
- Raoul -

- Raoul -

08/11/2010 22:12:40
Quote Anchor link
Ik gebruik ook altijd Notepad++ het is een erg fijn programma.
En IK vind dat je je code het liefste best zelf schrijft zonder enige kut erbij
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

08/11/2010 22:12:52
Quote Anchor link
Je moet doen wat jij het beste vind

De ene wil notepad++
de andere notetab light

De ene wil windows
De andere linux

En ga zo maar door
Als iedereen hetzelfde dacht
Was het leven heel eentonig
 
Wouter J

Wouter J

08/11/2010 22:19:25
Quote Anchor link
Ik gebruik als editor met meest Aptana, die ondersteund het best alle talen (vind ik) en kan goed uitgebreid worden.

Verder heb ik nog InType(snel) en PHP webdesigner 2007, maar die gebruik ik bijna nooit
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

09/11/2010 09:05:26
Quote Anchor link
ik begin nooit met eerste scripten en ook niet met designen. Een idee kan je soms zelf mooi verwoorden maar vaak blijkt uiteindelijk een van de twee niet lukt. Een designer is geen programmeur en andersom. Ik schrijf eerst belangrijke punten op waar iets aan moet voldoen, apart voor de scripts, apart voor de layout.

Zo heb je altijd een overzichtje hoe iets eruit moet komen te zien. En kan je aan het eind controleren of wat je hebt bedacht ook dat is geworden. Na het maken kan je zelf kijken waar je mee wilt beginnen. meestal begin ik zelf met een concept ontwerp.
 
Joakim Broden

Joakim Broden

09/11/2010 10:26:19
Quote Anchor link
Omdat ik programmeer en ontwerp weet ik wat er wel en niet mogelijk is, nadat ik alles op papier heb gezet begin ik met het ontwerpen en dan het programmeren.

Als je vormgever bent raad ik je eerst aan om alles uit te werken op papier en dan met een programmeur vragen of het mogelijk is etc. Dan alles netjes vormgeven en daarna weer de goedkeuring vragen aan een programmeur. En dan pas programmeren.
 
Joey Schipper

Joey Schipper

09/11/2010 10:44:35
Quote Anchor link
Ik programmeer en ontwerp ook en maak altijd eerst een flowchart zodat ik een overzicht heb van mijn idee/project, echter merk ik vaak dat het niet eens nodig is om een flowchart te maken als je zelf maar weet WAT je wilt gaan doen en HOE je dat gaat doen dan moet het goed komen.

Ik programmeer eerst en daarna begin ik met de vormgeving/design, het design is ook belangrijk, maar het is belangrijker dat je website werkt dan dat het er mooi uitziet.

Succes!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.