Hoe los ik dit op?
$persnr="19575";
$memo="Hallo world";
$query = "INSERT INTO datatekst (PERSNR,MEMO)
VALUES ('$persnr','$memo')";
mysql_query($query);
Werkt prima ...
$memo="Hallo 'world";
Maar hier loopt het mis, maw wannneer ik een " of een ' in mijn memo heb zitten!! Hoe los ik dit op?
$memo="Hallo world";
$query = "INSERT INTO datatekst (PERSNR,MEMO)
VALUES ('$persnr','$memo')";
mysql_query($query);
Werkt prima ...
$memo="Hallo 'world";
Maar hier loopt het mis, maw wannneer ik een " of een ' in mijn memo heb zitten!! Hoe los ik dit op?
Waarom heb je hier tussen geen spaties?
Ik vindt dit namelijk net wat overzichtelijker en duiderlijker vooral als je hele lappen codering opgegeven moment krijgt:
Ik vindt dit namelijk net wat overzichtelijker en duiderlijker vooral als je hele lappen codering opgegeven moment krijgt:
'nimtex:
Waarom heb je hier tussen geen spaties?
dat is ieders zijn eigen mening..
Ik zelf gebruik altijd tabs om alles netjes onder elkaar te zetten..
Heel vroegâh waren die spaties verboden, 16k intern memory.......
Tegenwoordig niet alleen spaties maar netjes in kolommen inderdaad zoals nimtex voorstelt. Maakt je programmatuur snel leesbaar en overzichtelijk.
Tegenwoordig niet alleen spaties maar netjes in kolommen inderdaad zoals nimtex voorstelt. Maakt je programmatuur snel leesbaar en overzichtelijk.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door John D
Offline werkt de functie mysql_real_escape_string() goed, maar online moet ik addslashes() gebruiken , weet er iemand waarom?
Omdat je waarschijnlijk php 4 draait, vraag je host of ze kunnen updaten naar PHP 5 en of ze Mysql ook kunnen updaten als het een oude versie is.