Hoe ontwikkel jij jouw website?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/02/2012 12:49:23
Quote Anchor link
Ik was even benieuwd naar de meningen en manier hoe men hier een site ontwikkelt. Het gaat me niet om welk programma je gebruikt (hoewel je dat wel mag vertellen Afbeelding) , maar het gaat mij er meer om hoe je jouw updates aan je site uitrolt en uittest...

Ontwikkel je deze op je eigen webserver die je lokaal op je PC runt, en zodra het naar behoren werkt, gooi je het online, of ben je diegene die de scripts direct upload naar je site en hoopt dat alles goed gaat, of zijn er mensen die het op een testlocatie online uittesten waarna het uitgerold wordt naar hun website of...?

Of zijn er soms mensen (ik denk niet zo veel hier ;)), die een versioning-systeem zoals Git, CSV of SubVersion gebruiken? (Google maar eens voor meer info)

Ikzelf trap maar even af:
Ikzelf test het altijd online uit op een ontwikkel omgeving, waarna het als het af is online naar mijn site wordt gezet. Ik ga dit proces wel binnenkort veranderen door het op mijn eigen PC uit te testen, en het vervolgens via een versioning-systeem de source te beheren, om de wijzigingen direct uit te rollen via SVN naar een development-omgeving (de hook van SVN waarin ik me verdiep).

Best gecompliceerd, maar nu jullie.
Dus kom maar op Afbeelding
Gewijzigd op 28/02/2012 12:49:44 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 07:33:37
 
Wouter J

Wouter J

28/02/2012 13:01:24
Quote Anchor link
Ik gebruik GIT als version control system. Ik vind GIT het best werken en het heeft, doordat het een version control system is, wat betere dingen dan een sub version systeem.
Ik werk tegenwoordig met Test Driven Development en dat werkt uitstekend met een VCS (ik kort het maar even af). Elke keer als ik een test succesvol afhandel maak ik een nieuwe versie aan. Zou hou ik het overzichtelijk en kan ik makkelijk ergens terug gaan.

Ik heb hier een local server waarop ik alles uit test (begint ondertussen behoorlijk groot te worden). Ik heb nog geen website online, ben het wel van plan. Maar ik ben van plan dat als ik een website online heb ik een staging subdomein maak waar ik na het local testen het online uit ga testen. Er zijn namelijk altijd wel weer dingen die local niet gebeuren, maar online wel (denk aan andere PHP versie, andere ini instellingen, enz.).

Wat programma's die ik gebruik, en dan bedoel ik niet editors:
- WAMP server
- LiveReload (komt binnenkort uit voor Windows, nu nog in alpha alpha alpha fase)
- PHPunit
- Symfony (begin hier net aan en ben erg tevreden over het framework)
- HTML5shiv
- YEPnope.js (i.c.m. Modernizr)
- MooTools (omdat het meer OO geschreven is dan jQuery)
Gewijzigd op 28/02/2012 13:14:32 door Wouter J
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

28/02/2012 13:07:02
Quote Anchor link
Ik test altijd op mijn eigen host (wamp) en dan maar testen en dan maar heel lang proberen (met phpED als mijn editor). als het goed werkt en ik denk dat het klaar is, dan laat ik er wat vrienden/familie op af. Die halen er meestal ook nog wel veel bugs uit. Wanneer dat klaar is zoek ik een geschikte host op, alles goed instellen en nog weer testen.

Het enige framework die ik over het algemeen gebruik is jQuery.
 
Roel -

Roel -

28/02/2012 15:22:51
Quote Anchor link
Ik doe het op de meest onveilige manier, ik gooi het online en ik hoop dat het werkt. Vrij risicovol, vooral als ik parse errors op het scherm zie verschijnen. Dus ik ga het maar eens veranderen, gewoon door bijvoorbeeld __<paginanaam>.php te gebruiken als testpagina.

Ik gebruik thuis als editor Notepad2, op school en stage Notepad++ en af en toe NetBeans omdat ik deze toch wel erg goed vind, vooral met OO.

Ik gebruik eigenlijk alleen jQuery (en UI), voor de rest geen frameworks omdat ik hier nog niet klaar voor ben denk ik zelf.
 
- Raoul -

- Raoul -

04/03/2012 17:51:02
Quote Anchor link
Ik test alles gewoon uit op een andere pagina zoals Roel doet.

Voor PHP gebruik ik het liefst CodeIgniter, omdat dat snel en gemakkelijk om te leren is.

Voor JavaScript is het natuurlijk jQuery, Mootools vind ik wat overdreven door de OOP.

Mijn IDE is Eclipse PDT omdat ik Eclipse al helemaal geweldig vind voor Java en als er dan ook nog PHP ondersteuning bij komt is het al helemaal mooi!
Gewijzigd op 06/03/2012 08:06:27 door - Raoul -
 
Frank WD

Frank WD

14/03/2012 00:54:33
Quote Anchor link
Het testen en ontwikkelen doe ik hier op een Dell poweredge 600 server.
Hier heb ik een compleet hosting pakket oplopen.
Deze gebruik ik voornamelijk voor testen van de website en applicatie's.

Code: Notepad++
Afbeeldingen: Fireworks 8
FTP: Core FTP Pro
Browser: IE9 - FF - Crome - Opera - Safari
Logo's: The Logo Creator v5
Overige: Visual Color Picker
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.