Hoe php 5.4 installeren op eigen PC?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Joke Ouwerling

Joke Ouwerling

25/10/2012 11:03:10
Quote Anchor link
Hallo allemaal,
Ik heb een Wordpress site bij een hoster met php 5.2.
De hoster gaat over naar php 5.4 en tijdens het overzetten bleek dat mijn site niet meer werkt in php 5.4.
Ik heb nog geen oplossing kunnen vinden op het Wordpress forum, maar ik begrijp, dat ik ook zelf php 5.4 kan installeren op mijn PC om het een en ander te testen.
Kan iemand me zeggen hoe ik dat moet doen? Is er ergens een stap voor stap handleiding hoe ik dat kan doen?
Alvast bedankt.

Johanna
 
PHP hulp

PHP hulp

06/05/2024 14:45:20
 
- Mark -

- Mark -

25/10/2012 11:04:34
 
TJVB tvb

TJVB tvb

25/10/2012 11:08:49
Quote Anchor link
Heb je speciale plugins in je wordpress die niet werken? Want WP werkt wel op 5.4
Als je wel een pagina krijgt kun je de debug aan zetten in je config zodat je ziet wat er fout gaat.
 
Joke Ouwerling

Joke Ouwerling

25/10/2012 11:12:05
Quote Anchor link
Bedankt Mark! En dan is de installer waarschijnlijk het makkelijkste?
Maar is er ook ergens een handleiding hierover?
En als het geinstallleerd is waar zet ik dan mijn site om te kunnen testen?

Johanna

Toevoeging op 25/10/2012 11:14:57:

Ok heb het al gevonden.

Johanna
 
- Mark -

- Mark -

25/10/2012 11:23:23
Quote Anchor link
Een handleiding in het Nederlands? Voor zover ik weet staat het allemaal op de pagina die ik gaf. Ik heb zelf geen ervaring met de Windows variant. Ik draai zelf de Mac OS X variant want ik heb geen Windows op mijn laptop staan.


Quote:
The main directory for all WWW documents is \xampp\htdocs. If you put a file "test.html" in this directory, you can access it with the URI "http://localhost/test.html".


Dus in normaal Nederlands, vervang alles in de map \xampp\htdocs met je wordpress bestanden.

Je kunt phpmyadmin vinden op http://localhost/phpmyadmin/ om je database over te zetten.
 
Joke Ouwerling

Joke Ouwerling

25/10/2012 11:41:15
Quote Anchor link
Dank je wel!

Johanna
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.