Hoe Position fixed te beperken tot één DIV element

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full-stack Developer - FinTech - The Netherlands

THIS POSITION IS OPEN FOR INTERNATIONAL CANDIDATES. VISA SPONSORSHIP AND RELOCATION IS PROVIDED. This company creates high performance systems for the management of financial data. They are looking for a Senior Full-Stack Software Engineer with the strong knowledge of Java/JavaScript to join their team. You will be creating and maintaining web based applications, while working in agile environment. They are working with latest technologies like NoSQL (Cassandra) databases, Spark and Scala. Your key responsibilities as Senior Full-Stack Developer: Design, develop, test, deploy, maintain and improve software. Manage individual projects, deadlines and deliverables. You qualifications Senior Full-Stack Developer: BA/BS degree in

Bekijk vacature »

Jovank vank

jovank vank

11/01/2019 14:30:55
Quote Anchor link
Ik heb een div a met position: fixed. Deze div a valt zelf ook weer binnen een div b.
Als ik nu naar beneden scroll blijft div a keurig staan. Echter kom ik aan bij de footer dan schuift hij ook dáárover heen. Dat wil ik niet.
Met andere woorden ik zou willen dat als div a de onderzijde bereikt van div b, dat hij dan niet meer fixed is, maar weer verder mee omhoog schuift.
Kan iemand mij uit de brand helpen?

PHP hulp

PHP hulp

16/01/2019 03:51:41

Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

11/01/2019 14:43:02
Quote Anchor link
Is position: sticky wat je zoekt?

Jovank vank

jovank vank

11/01/2019 15:07:29
Quote Anchor link
Sticky is feitelijk ook een position fixed, maar dan op een bepaalde plaats.
Het gaat er hier om dat als de onderzijde van het omvattende div element wordt bereikt de fixed ahw wordt opgeheven.

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

11/01/2019 15:35:05
Quote Anchor link
Google "css fixed element within container", eerste resultaat.

fixed haalt elementen uit de flow, maar tegenwoordig is het blijkbaar wel (tot op zekere hoogte, pun intended :p) mogelijk om deze relatief ten opzichte van iets te positioneren.

En als dit niet op te lossen valt met een 100% CSS oplossing is daar altijd nog JavaScript.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.