Hoe toon ik vanuit een tabel van een database alle zelfde waardes uit een andere tabel

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Ylona Meeuwenberg

Ylona Meeuwenberg

04/07/2010 19:27:19
Quote Anchor link
De title is een beetje vaag ik weet het, maar hier is mijn probleem;

Ik heb een database met 3 tabellen:

Bestaat_uit:
toets_id (type int(11)_
opgaven_id (type int(11))

opgaven:
id (type int(11))
soort
niveau
vraag
antwoord
categorie

Rekentoets:
id (type int(11))
klas
datum
opmerking

Nu heb ik een pagina die alles uit rekentoets laat zien. Maar nu wil ik als je op een van deze rijen klikt, dat hij de bijbehorden opgaven (uit tabel opgaven) laat zien. Heeft iemand een idee hoe ik dit moet doen?

hopelijk snappen julle mijn vraag want hij is een beetje vaag
Gewijzigd op 04/07/2010 19:28:27 door Ylona Meeuwenberg
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 19:51:50
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

04/07/2010 19:59:07
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<a href="laatzien.php?id=<?php echo $id; ?>">

In laatzien.php laat je dan de waardes uit de tabel opgaven halen die bij de id horen: $_GET['id']
 
Ylona Meeuwenberg

Ylona Meeuwenberg

04/07/2010 20:27:26
Quote Anchor link
Dankje wel
 
Raymond ---

Raymond ---

04/07/2010 20:56:35
Quote Anchor link
Dat kan inderdaad, maar kijk ook eens naar SQL joins.
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

04/07/2010 21:40:08
Quote Anchor link
Nog geen ervaring met SQL-joins, maar ziet er handig uit, goed om in te verdiepen
 
Niels K

Niels K

05/07/2010 09:35:38
Quote Anchor link
Inderdaad wat raymond zegt.. Maar controleer ook altijd of $_GET['id'] is gevuld met een geldige waarde.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php

if( ctype_digit( $_GET['id'] ) ) {

$query
"
........ '"
.mysql_real_escape_string( $_GET['id'] ). "'
"
;
}


?>
Gewijzigd op 05/07/2010 09:35:53 door Niels K
 
Joren de Wit

Joren de Wit

05/07/2010 11:11:18
Quote Anchor link
Als je met ctype_digit() controleert of de variabele een integer is, is het gebruik van mysql_real_escape_string() voor die variabele natuurlijk overbodig :-)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.