Hoe wordt je een grote website?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Furio Scripting

Furio Scripting

22/06/2014 01:23:00
Quote Anchor link
Beste forumleden,

Ik heb na maanden hard werken en hier en daar wat hulp van de forumleden een hele mooie website gemaakt die je hier kan vinden.

De website is gemaakt voor bedrijven en consumenten, bedrijven kunnen onafhankelijke klantbeoordelingen verzamelen en hun klanten een uitnodiging sturen terwijl consumenten een beoordeling kunnen geven aan websites/webshops. Het concept is hetzelfde als de grote Trustpilot.

Nu heb je natuurlijk niets aan een mooie website als er niemand opkomt en er geen beoordelingen op terecht komen... Ik heb al vrienden, kenissen en familie gevraagd om een beoordeling te plaatsen indien ze iets online besteld hebben of ergens lekker gegeten hebben en de toko heeft een site.

Maar ik zie maar geen resultaat...ook Google Adwords werkt niet lekker mee met de hoge conurentie van de grote. Hebben jullie misschien tips hoe ik populairder kan worden en meer beoordelingen kan verzamelen en zo dus bedrijven kan aantrekken om een accountje te nemen.

Ik hoor graag de reacties!
 
PHP hulp

PHP hulp

05/05/2024 07:16:47
 
Reshad F

Reshad F

22/06/2014 01:39:36
Quote Anchor link
Benader bedrijven.. wees uniek in iets wat jou concurrenten niet doen en laat die bedrijven zien dat ze voordeel uithalen door bij jou de reviews uit te besteden.. denk aan leuke acties voor mensen die reacties zetten.. bijv. korting bij online aankopen etc..

Wat is je bezoekers aantal p/d nu gemiddeld als ik vragen mag?
 
Furio Scripting

Furio Scripting

22/06/2014 13:45:07
Quote Anchor link
Goede tips Reshad! De gemiddelde bezoekers per dag zijn: 15 maar grotendeels van phphulp. De adwords campagne heeft 7 bezoekers op geleverd maar geen resultaten. We zijn nu 7 dagen online.
 
Peter  Flos

Peter Flos

22/06/2014 14:26:53
Quote Anchor link
Furio,

Wat jij doet is wat vele ondernemers proberen: Direct geld verdienen met een website.

Wat je het beste kan doen is het niet 4 weken gratis doen, maar nu nog altijd. In je algemene voorwaarden zet je neer dat je op elk moment hier een bedrag voor kan vragen. Zodra jij voldoende bedrijven hebt verzameld kan je het beste een gratis versie neerzetten welke weinig opties heeft, maar wel beoordelingen kan ontvangen en de 3 pakketten die je nu hebt met de uitgebreidere opties.
Zo houd je je site draaiende met beoordelingen en verdien je er toch geld mee. Je moet hiermee wel de gratis versie echt limiteren, bijvoorbeeld met 10 klantbeoordelingen per maand zodat mensen zien dat het nut heeft om de betaalde versie aan te schaffen.

Enkel tips, doe wat jou goed lijkt.

Quote:
http://feedbackplatform.nl/pagina/beoordelen:
Notice: A session had already been started - ignoring session_start() in /home/admin/domains/feedbackplatform.nl/public_html/includes/config.php on line 2
Gewijzigd op 22/06/2014 14:27:23 door Peter Flos
 
Eddy E

Eddy E

22/06/2014 20:56:03
Quote Anchor link
Als 'beheerder van een bedrijfs-website' wil ik zoiets wel gebruiken.

Hoe implementeer ik het in mijn eigen website?
Korte code, maar een iframe aub! Dat mis ik totaal.

Of moeten mensen mijn bedrijf eerst naar jouw website gaan, daar mijn bedrijf opzoeken en dan een reactie achterlaten?
En mensen die wat over mijn bedrijf willen weten (recensie) op jouw website iets zoeken?



Grappig is wel dat je, ondanks dat je nog maar 7 dagen online staat, al goede recensies hebt gekregen, van je 4 klanten:


Quote:
Wat onze klanten zeggen ( http://feedbackplatform.nl/pagina/ons-product )

Ik heb het Feedbackplatform nu 2 weken in gebruik en zie al een groei in mijn omzet en bezoekers, daarnaast vind ik het fijn en gemakkelijk werken. Martin Hulsbosch, Lekker eten magazine


Het grote voordeel aan deze reviewsite vind ik de prijs en het uitstekend werkende systeem. Ik maak nu 2 maanden gebruik van het professioneele pakket en ben zeer tevreden. - Willem Nieuwkoop, CEO

De Nederlandse klantenservice vind ik erg fijn aangezien ik niet zo heel veel verstand van computers heb en ik soms toch wel even moet kijken hoe iets precies werkt. - Stephanie Jansen, Kook workshops

Na de gratis eerste maand uitproberen heb ik gekozen voor het basis pakket. Mijn klanten vinden het erg gemakkelijk om een beoordeling te plaatsen op het Feedbackplatform. - Bart verbruggen, Aannemer



Toch fijn dat je gelijk al 4 betalende klanten hebt.
Eentje zegt dat hij al 2 weken lid is... terwijl je 1 week online bent...

mmmm hoe erg kan je je eigen reputatie schaden door op een recensie-site zelf recensies te verzinnen. Je haalt je eigen product volledig onderuit zo... ;)
Gewijzigd op 22/06/2014 20:56:51 door Eddy E
 
Wouter J

Wouter J

22/06/2014 21:13:07
 
Christian k

christian k

22/06/2014 21:25:29
Quote Anchor link
als je klikt op beoordeel bedrijf krijg je dit te zien:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
Unknown column 'g.logo_path' in 'field list'
 
Furio Scripting

Furio Scripting

22/06/2014 22:02:31
Quote Anchor link
Christian k op 22/06/2014 21:25:29:
als je klikt op beoordeel bedrijf krijg je dit te zien:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
Unknown column 'g.logo_path' in 'field list'


Dit is nu opgelost.

De testimonia op de product pagina doet iedereen, zodra ik echte klanten krijg vraag ik hun mening en wissel ik deze om. Net zoals stock photos die men gebruikt op hun website van een knappe servicemedewerker bijvoorbeeld, 99% weet ook wel dat deze niet echt zijn. Wellicht had ik beter geen testimonia nog moeten neerzetten tot ik daadwerkelijk klanten heb maar goed...

Ik ga morgen beginnen met een facebook campagne om te kijken of dit wat bezoekers naar de website toe trekt, daarnaast zal ik ieders tips ten harte nemen en bespreken met mijn compagnon.
 
Reshad F

Reshad F

22/06/2014 22:41:08
Quote Anchor link
Wat je ook zou kunnen doen is bedrijven benaderen via het kvk register ofzo dus bedrijven even googlen kijken wat voor bedrijf etc het is en ze gewoon belletje geven en je product verkopen.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

23/06/2014 08:23:33
Quote Anchor link
Je moet een project als dit op gang helpen door eerst enkele tientallen klanten over de streep te trekken of zonodig te sleuren. Probeer een partnership aan te gaan met platforms voor webwinkels (BiedMeer, MijnWebwinkel, SEOshop en dergelijke). Of geef daarbij aangesloten webwinkeliers tijdelijk korting.

Daarnaast kun je het gebruik van je oplossing stimuleren door gratis plug-ins aan te bieden voor open-source software zoals Magento, OpenCart, PrestaShop enzovoort. "Installeer de gratis plug-in en laat de reviews maar binnenstromen", zo eenvoudig zou het voor je klanten moeten zijn.
 
Stefan WM

Stefan WM

23/06/2014 09:31:16
Quote Anchor link
Quote:
Positieve online reputaties zijn onze passie.

Wat probeer je hier precies te zeggen?
 
Bart V B

Bart V B

23/06/2014 10:23:59
Quote Anchor link
Ik denk dat je verkeerdom bent begonnen.
Je bent begonnen aan een website zonder eerst de markt te verkennen.

Begrijp de insteek wel, immers is het wereld wijde web groot. Maar dat is ook een nadeel. Want waar je nu tegenaan loopt is dat het tegen je werkt.

Beter was geweest om klein te beginnen. Dus zorgen dat je al een doelgroep hebt.

Er is nog geen man overboord maar je hebt het je heel lastig gemaakt.
Met 2 weken online kan je ook geen resultaten verwachten. Wat je moet doen is de baan opgaan met een goed verhaal, en met bedrijven om de tafel.

Verwacht dan ook niet dat je over een week resultaten boekt, maar ga er vanuit dat het minstens 1 jaar kost wil je iets van resultaat zien.
Dat had makkelijker gegaan als je dat eerst had gedaan.

Succes met je website.
 
Wilko van der Ploeg

Wilko van der Ploeg

25/06/2014 09:19:19
Quote Anchor link
*De testimonia op de product pagina doet iedereen,*

Nee hoor. Sterker nog, je haalt je geloofwaardigheid omlaag door het te doen. Het zal je verbazen, maar je potentiele klanten zijn intelligent. En het verschil tussen een echt testimonial en een 'verzonnen' is overduidelijk. Jouw doelgroep is ondernemers en ondernemers zullen heel graag met naam, toenaam EN WEBSITE genoemd worden. Zolang die websites ontbreken, voelt de gemiddelde ondernemer wel aan, dat het om echte testimonials gaat.

Probeer het eens anders: Biedt de 100 eerste klanten levenslang gratis het gebruik van jouw site aan. Stel hier wel een voorwaarde aan: Na 2 maanden moeten ze een evaluatieformulier invullen, doen ze dat niet, wordt het account alsnog beeindigd. En doe de aanbieding niet per email, maar per post. MEt honderd man heb je een aardige basis om een succes van je site te kunnen maken.

Natuurlijk vraag je in het evaluatieformulier om toestemming het testimonial op jouw site te gebruiken.

Als je groot wilt worden, zal je met een groots gebaar moeten beginnen. En geven is een groots gebaar!

Toevoeging op 25/06/2014 09:21:20:

Overigens helemaal met Bart eens, om succes te hebben BEGIN je met wat de klant wilt en niet met het maken van een product en hiermee gaan leuren om te vragen of iemand het wil. Als na twee maanden proberen het nog steeds niet op gang wil komen, geef het dan gewoon op. Klaarblijkelijk had je de vraag van de markt niet begrepen.
 
Furio Scripting

Furio Scripting

25/06/2014 14:07:45
Quote Anchor link
Bedankt allemaal voor de geweldige feedback! Hier ga ik wat mee doen. Ik heb zelf ook nog eens nagedacht over een strijdplan, wellicht dat iemand anders nog een aanvulling heeft:

1. Mensen 10 cent betalen per beoordeling.
2. Misschien slim om net als Trustpilot de "beoordeel bedrijf" pagina als homepagina te zetten, zo krijg ik waarschijnlijk meer beoordelingen en reviewers wat uiteindelijk kan lijden tot klanten.
3. Foto's bij beoordeling kunnen doen, dit heeft vooralsnog geen beoordelingen site waarvan ik weet dus kan een keypoint worden.
4. Een marketing bedrijf geld betalen voor een goede campagne.

Verder zal ik jullie tips over de testimonia ten harte nemen en deze switchen voor echte. De markt heb ik eerlijk gezegd niet vooraf heel goed onderzocht maar ik weet wel dat mijn systeem beter en simpeler in elkaar zit als enkele concurrenten alleen ben ik misschien een paar jaar te laat met het concept, de tijd zal het leren.

Nogmaals bedankt allemaal!
 
Bart V B

Bart V B

25/06/2014 18:58:31
Quote Anchor link
Nummer 4 achterwege laten!
Je moet niet gaan betalen voor je product. Neem dit geheel in eigen hand, kost je alleen tijd en geen geld. En daarbij laat je een gezicht zien achter de website. Dat is erg belangrijk.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/06/2014 21:31:54
Quote Anchor link
>> De testimonia op de product pagina doet iedereen...

>> 1. Mensen 10 cent betalen per beoordeling.

Misschien moet je eens leren om eerst een eerlijke basis-houding aan te namen voordat je zaken gaat doen. Valse testimonials (is feitelijk gewoon valsheid in geschrifte) en betaalde (dus beïnvloedde) beoordelingen... Met alle respect, maar dat geeft mij geen vertrouwen om met jou zaken te doen.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

25/06/2014 21:56:20
Quote Anchor link
Heb de site eens bekeken. Wat mij stoort is de enorme banner midden op het scherm. Er boven het menu en voor de rest van de pagina moet ik gaan scrollen.

Kom nog wel wat taalfoutjes tegen.

De tekst 'Nederlands' naast 'inloggen' lijkt mij wat zinloos (zolang er geen andere taal te selecteren valt).

"Met slechts €9,95 per maand zijn wij de goedkoopste ervaringen/review website van Nederland."
Volgens mij zijn er genoeg websites waar ik naar een review kan zoeken (bol.com, kieskeurig.nl, vergelijk.nl, ......). Begrijp dus niet goed wat de (meer)waarde is van jouw product.

"Ons systeem is beschermd tegen valse klant beoordelingen" --> en dan zelf fake-berichten plaatsen?! Lijkt me geen goed begin. Ben ook wel benieuwd hoe je wilt beschermen tegen valse klantbeoordelingen.
 
Furio Scripting

Furio Scripting

26/06/2014 13:34:49
Quote Anchor link
Obelix en Idefix op 25/06/2014 21:56:20:
Heb de site eens bekeken. Wat mij stoort is de enorme banner midden op het scherm. Er boven het menu en voor de rest van de pagina moet ik gaan scrollen.

Kom nog wel wat taalfoutjes tegen.

De tekst 'Nederlands' naast 'inloggen' lijkt mij wat zinloos (zolang er geen andere taal te selecteren valt).

Dit gaat deze week eruit.

"Met slechts €9,95 per maand zijn wij de goedkoopste ervaringen/review website van Nederland."
Volgens mij zijn er genoeg websites waar ik naar een review kan zoeken (bol.com, kieskeurig.nl, vergelijk.nl, ......). Begrijp dus niet goed wat de (meer)waarde is van jouw product.

Wellicht snap je het concept niet helemaal maar de pakketten zijn niet voor de consument maar voor webshop/bedrijf eigenaren die onafhankelijke beoordelingen willen verzamelen om zo een betrouwbaarder over te komen. De grote jongens zijn Trustpilot, Ekomi, Kiyoh en The Feedbackcompany. De prijzen van hun liggen boven die van ons.

"Ons systeem is beschermd tegen valse klant beoordelingen" --> en dan zelf fake-berichten plaatsen?! Lijkt me geen goed begin. Ben ook wel benieuwd hoe je wilt beschermen tegen valse klantbeoordelingen.


Zoals ik al eerder in dit topic aangaf had ik wellicht beter geen testimonia moeten plaatsen totdat ik daadwerkelijk wat klanten hebt maar ik wist niet het zo erg was, ik ga dit ook zo snel mogelijk aanpassen. Dat het niet goed was weet ik nu wel, hoeven niet 3 mensen over door te gaan tenzij zij daar natuurlijk gelukkig van worden.
Gewijzigd op 26/06/2014 13:35:20 door Furio Scripting
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

26/06/2014 14:12:22
Quote Anchor link
"... hoeven niet 3 mensen over door te gaan tenzij zij daar natuurlijk gelukkig van worden."

Euh sorry hoor, maar jij vraagt zelf toch om feedback? We kunnen ook allemaal ons mond houden als je dat liever hebt.
 
Furio Scripting

Furio Scripting

26/06/2014 15:15:23
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 26/06/2014 14:12:22:
"... hoeven niet 3 mensen over door te gaan tenzij zij daar natuurlijk gelukkig van worden."

Euh sorry hoor, maar jij vraagt zelf toch om feedback? We kunnen ook allemaal ons mond houden als je dat liever hebt.


Als een punt gemaakt is Ozzie PHP dan is er geen meerwaarde aan eenzelfde reactie over dat zelfde punt, als je verder niets toevoegt aan het topic kan je beter niet reageren.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

26/06/2014 15:29:08
Quote Anchor link
Offtopic:
Het was niet eens een directe vraag om feedback, maar veel concreter: "Hoe wordt je een grote website?" Zó heb ik de vraag ook beantwoord.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.