Hoe zet ik de Standaard Value op 0/leeg?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Robin B

Robin B

20/03/2013 15:58:49
Quote Anchor link
Hallo, ik ben redelijk nieuw met Php en MySQL, Ik wil graag dat hij standaard de selectiebox leeg laat.
Wat moet ik veranderen aan deze code?


<!-- SELECT CONTACT -->
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
                                $result
=mysql_query("
                                SELECT Con_FirstName, Con_Prefix, Con_SurName, Con_ID FROM tbl_contact;"
)
                                or die(mysql_error());
                
                                echo '<label for="Con_Firstname_Prefix_Surname">Contact:*</label>';
                                echo '<select id="Con_Firstname_Prefix_Surname" name="Con_Firstname_Prefix_Surname">';
                            while ($row = mysql_fetch_assoc($result))
                            {

                                echo '<option value="'.$row['Con_ID'].'">'.$row['Con_FirstName'].' '.($row['Con_Prefix'] == '' ? '' : $row['Con_Prefix'].' ').$row['Con_SurName'].'</option>';
                            }

                                echo '</select>';
                                ?>

<!-- End CONTACT -->

Groeten,

Robin
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 13:59:00
 
Donny Wie weet

Donny Wie weet

20/03/2013 16:04:00
Quote Anchor link
Even een lege option tussen gooien voor je while:

De code selected="selected" zal zorgen dat de option die deze waarde bevat als eerste zichtbaar is.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php

       $result
=mysql_query("
                                SELECT Con_FirstName, Con_Prefix, Con_SurName, Con_ID FROM tbl_contact;"
)
                                or die(mysql_error());