Hoe zet ik mijn site op een VPS server?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Robin Franken

Robin Franken

31/05/2009 21:42:00
Quote Anchor link
Heb toch redelijk wat sites gebouwd, okay HTML en FLASH, allemaal nog niet zo spannend. FTPen en de zaak draait.

Sinds kort heb ik ruimte op een VPS server. Eerlijk gezegd dacht ik dat het ook een simpele manier van uploaden was et cetera. Echter ik kan er helemaal niks mee. Wat ik eigenlijk wil is een dBASE kunnen raadplegen via een website en gebruikers de kans bieden hun profiel te uploaden/wijzigen.

Iemand een suggestie waar ik een begin kan maken?
 
PHP hulp

PHP hulp

14/05/2024 01:38:40
 
Ed

Ed

31/05/2009 21:46:00
Quote Anchor link
Linux for dummies aanschaffen. Een VPS is even wat anders dan shared hosting. Je zal zelf alles op de juiste plek moeten zetten en toegang inregelen. Er vanuit gaande dat je VPS wekl direct met Apache/Php en Mysql is uitgevoerd.
 
Robin Franken

Robin Franken

31/05/2009 22:03:00
Quote Anchor link
Kort samengevat, ik ben een aantal stappen te snel geweest.
Ik zie mezelf niet met een boek voor dummies de winkel uitlopen.

Begrijp dat shared hosting datgene is waar ik nu enkele sites heb draaien en dat die VPS helemaal ingericht moet worden. Okay, dat vergt kennis. Eerlijk gezegd heb ik dat niet. Dus dan kan ik die VPS beter opzeggen. Toch?
 

31/05/2009 22:06:00
Quote Anchor link
Of leren...
 

31/05/2009 23:41:00
Quote Anchor link
Of iemand/iets inhuren die je VPS inricht

Misschien kan je beter je aanbieder vragen wat je precies hebt gekocht, mogelijk is alles al voorgeconfigureerd of is dit voor een klein meerprijsje mogelijk.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.