host file

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Digital Agency is looking for PHP developers!

Functie The team currently has 20 colleagues, consisting of developers (front and backend) and the operations team, which also includes management and two scrum masters. They are looking for a PHP developer who is able to work independently. You will work in one of the three scrum teams and start working on a project for the customer. The interesting thing about this is that you do have variety in terms of work, but at the same time continuously work for existing customers. This also gives you the opportunity to really go into depth and develop innovative technical solutions. In terms

Bekijk vacature »

Node.js developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe software; Het ombouwen van de bestaande software; Zowel back- als front-end software ontwikkelen; Het testen; Het implementeren van de volledig geteste software; Het verzorgen van nazorg en het oplossen van bugs; Het opstellen en bijhouden van procesdocumentatie; Je draagt bij aan het agile/scrum processen van het team. Hier ga je werken Ongetwijfeld heb je een of meerdere producten van deze organisatie in huis. Het proces erachter, daar ben je ongetwijfeld minder bekend mee. Deze opdracht geeft je de kans meer over dit proces te weten te komen en een mooie bijdrage te

Bekijk vacature »

.NET Developer Shared Driving

Bedrijfsomschrijving Onze klant richt zich op het toegankelijker maken van steden, een fantastisch mooi streven. Hoe ze dat doen? Met eigen ontwikkelde software, waarmee vervoersmiddelen gedeeld kunnen worden. Deze inspirerende werkgever maakt een maatschappelijke impact en dat doen ze nu al zo'n 25 jaar! Het bedrijf is gevestigd in het centrum van Rotterdam en kent ongeveer zo'n 90 medewerkers. Het personeel is lekker gewoon gebleven! Iedereen kleedt zich zoals hij of zij dat zou willen en de sfeer is er erg fijn. Een leuke werkgever om voor te werken, en bovendien zijn er voor jou als Software Developer veel mooie

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar .NET te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Je komt hier terecht bij een door-en-door softwarebedrijf, waarbinnen meerdere SaaS pakketten worden ontwikkelt voor diverse sectoren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de logistieke en medische branche. Deze organisatie kenmerkt zich door de hoge mate van complexiteit in de applicaties, wat betekent dat jij je hier niet zal gaan vervelen. Integendeel: Jij gaat hier elke dag ontzettend veel leren en je in razend tempo ontwikkelen als C# .Net Developer met focus op back-end. Het team bestaat uit ongeveer 20 personen personen, waarvan het grootste deel zich richt op software development. De sfeer is informeel en professioneel. De producten

Bekijk vacature »

Randstad B.V.- Freelance Senior Fullstack Develope

Startdatum: 01.05.2023 Richttarief: € 75,00 - €85,00 Duur van de opdracht: 1 jaar Uren per week: 40 Werkmodel: Hybride, dinsdag en donderdag aanwezig op kantoor in Diemen en meer wanneer dit nodig is. Functieomschrijving: De ideale kandidaat gaat onderdeel uitmaken van een junior team binnen het foundation domein. Vanuit het foundation domein werkt dit team samen met andere foundation teams en teams uit het online domein (professionals B2B en B2C) voor het bouwen en integreren van HRM functionaliteiten (verlof en benefits) in de persoonlijke portal van Interim Professionals. Er is meer backend werk dan frontend, maar kandidaat moet beiden leuk

Bekijk vacature »

Medior/senior PHP ontwikkelaar E-commerce

Functie Het software development team bestaat momenteel 5 scrum teams . Ieder team heeft een eigen SCRUM Master en eigen tester. Zij werken voornamelijk in PHP en met hun eigen geschreven framework wat Symfony based is . Jij bent samen met je collega’s verantwoordelijk voor het interne softwaresysteem en alle projecten die daar omheen lopen. Alles wat jij ontwikkelt, wordt direct toegepast en uitgerold (wereldwijd). Dit maakt jouw werk tastbaar en uitdagend! Een greep uit jouw werkzaamheden: Toevoegen en ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten Logistieke software ontwikkelen voor intern gebruik Tientallen gigabytes aan data inzichtelijk maken Altijd op zoek gaan naar

Bekijk vacature »

PHP developer - Digital Agency

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

.net developer

Hoi! Wij zijn auto.nl en wij verkopen auto's online. je bestelt bij ons een auto net zo makkelijk als een spijkerbroek. En bevalt ie niet? Dan stuur je 'm gewoon weer terug. En dat we dat goed doen bewijst onze hoge klanttevredenheid van een 9,3. Nu maken we de volgende stap bij auto.nl. We starten met fysieke winkels. Online zoeken, offline bekijken. Maar nog altijd, geen gedoe! Gewoon eerlijk, transparant en zonder zorgen een auto kopen.. Maar om dat waar te blijven maken en nóg beter te worden, zoeken we uitbreiding van ons development team. Wat ga je precies doen?

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Roosendaal, ontwikkel je als PHP Developer niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het continu inspelen op nieuwe trends en ontwikkelingen m.b.t software development. Naast het bouwen van webapplicaties, ontwikkelen zij ook webshops en websites voor gave opdrachtgevers! Wat ga je doen? Het schrijven van schone en efficiënte codes volgens het Symfony framework; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het Symfony framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de

Bekijk vacature »

Database Developer

Functie omschrijving Voor een logistieke dienstverlener in omgeving Zuid Beijerland zijn wij op zoek naar versterking. Weet jij als geen ander systemen aan elkaar te koppelen en heb jij goede kennis van SQL en UML, lees dan snel verder! Jouw taken zien er als volgt uit: Je bent in deze rol voornamelijk verantwoordelijk voor het bouwen, implementeren en beheren van koppelingen tussen de bestaande systemen (zowel business 2 business als application 2 application). Daarnaast inventariseer je de wensen van in- en externe klanten, die je vervolgens samen met je collega's, vertaalt naar technische specificaties, die jullie zelf ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/12/2017 13:50:31
Quote Anchor link
Hey allemaal,

Misschien weet iemand een handige oplossing voor mijn 'probleempje'.

Er is een bestaande site 'eensite.nl' die staat op server A. Ik wil van die site een nieuwe versie maken. Deze nieuwe versie komt te staan op een andere server, server B.

Ik werk met Plesk en ik moet een domeinnaam opgeven voor de nieuwe site. Om problemen achteraf te voorkomen, wil ik hier direct de juiste domeinnaam 'eensite.nl' gebruiken en niet een of andere test-variant.

Nu dacht ik dus om de Windows host file aan te passen en 'eensite.nl' te laten verwijzen naar het IP-adres van server B. Als ik dan in de browser 'eensite.nl' intyp, krijg ik de nieuwe site te zien. Top!

So far, so good ... echter, ik wil soms ook de oude site kunnen zien.

Weet iemand een trucje waardoor ik makkelijk kan 'schakelen' tussen de oude en nieuwe site? Ik kan uiteraard telkens de host file aanpassen, maar wellicht is er een handigere oplossing???

Tips zijn welkom ...

PHP hulp

PHP hulp

26/05/2026 14:39:46

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/12/2017 14:07:33
Quote Anchor link
Zijn twee (sub)domeinen niet mogelijk dan?

Ikzelf werk overigens lokaal, en daar gebruik ik de .dev TLD.
Als ik mijn site live wil uittesten heb ik een goedkoop domeintje gekocht (me.uk, omdat het leuk klinkt) als acceptatieomgeving. Als dat werkt, dan gaat de boel over naar de productie-plek.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/12/2017 14:12:25
Quote Anchor link
>> Zijn twee (sub)domeinen niet mogelijk dan?

Het 'probleem' is dat ik niet achteraf in Plesk de (sub)domeinnaam wil veranderen, omdat ik denk dat dat problemen kan opleveren. Daarom wil ik direct de juiste domeinnaam gebruiken. Als de nieuwe site dan werkt, hoef ik alleen maar de DNS te wijzigen.

Het is geen schokkend probleem, want even de host file aanpassen en het is gefixt. Alleen als ik dan de oude/actuele versie wil zien, moet ik telkens de host file weer aanpassen wat niet handig is. Het zou dus mooi zijn als ik bijv. via een aparte shortcut een browser kan openen die de default host file override. Of iets in die richting. Misschien is er gewoon geen oplossing voor hoor, dat zou ook kunnen. Maar ik dacht, misschien heeft iemand een goede tip.

Aad B

Aad B

04/12/2017 15:02:39
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 04/12/2017 13:50:31:
Weet iemand een trucje waardoor ik makkelijk kan 'schakelen' tussen de oude en nieuwe site? Ik kan uiteraard telkens de host file aanpassen, maar wellicht is er een handigere oplossing???
In de host file van windows zet je een willekeurige naam, ozzie_oude_site.nl met bijbehorend ip nummer van de oude site. Werkt prima, misschien ook wel in de apache config van de oude site ozzie_oude_site.nl toevoegen. Een andere eenvoudiger oplossing is de aanroep van het ipnummer in default apache config (000-default.conf) plaatsen.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<VirtualHost *:80>
        ServerAdmin webmaster@localhost
        DocumentRoot /var/www/ozzie_oude_site
</VirtualHost>
Gewijzigd op 04/12/2017 15:11:29 door Aad B

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/12/2017 15:08:47
Quote Anchor link
Zou kunnen idd, ware het niet dat ik niet op de ftp van server A kan ...

Aad B

Aad B

04/12/2017 15:13:15
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 04/12/2017 15:08:47:
Zou kunnen idd, ware het niet dat ik niet op de ftp van server A kan ...

Voeg met PLESK op server A dan een nieuwe site toe genaamd zoals ik zei en die nieuwe site moet dan verwijzen naar de DocumentRoot van de "echte" naam.
Ik weet alleen niet of dat kan in PLESK, of die tool zo flexibel is??? Ik huiver altijd van dat soort tools, ik ben een OldSchool commandline user.
apache op zich kan het zonder problemen wel aan.
Gewijzigd op 04/12/2017 15:20:33 door Aad B

Ivo P

Ivo P

04/12/2017 15:22:47
Quote Anchor link
Kan Plesk geen alias toevoegen?

zoiets als phphulp.nl als ServerName, www.phphulp.nl als ServerAlias en desnoods ook dev.phphulp.nl als 2e alias?

Aad B

Aad B

04/12/2017 15:31:53
Quote Anchor link
Ivo P op 04/12/2017 15:22:47:
Kan Plesk geen alias toevoegen?
zoiets als phphulp.nl als ServerName, www.phphulp.nl als ServerAlias en desnoods ook dev.phphulp.nl als 2e alias?
Vast wel en ik zou het dan niet doen met zo'n dev. subdomain maar gewoon als totaal andere naam op hoofddomein niveau zoals ik zei ServerAlias ozzie_oude_site.nl of nog fraaier (en dat gebruik ik zelf) ServerName domein.nl en ServerAlias domein.home en die dan in jet hostfile zetten. Windows leest toch eerst de hostfile voordat het DNS bevraagt.
Gewijzigd op 04/12/2017 15:34:13 door Aad B

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/12/2017 18:36:55
Quote Anchor link
Ah ... sorry ... server A draait niet op Plesk. Server B wel. Maar dat idee van die alias is denk ik wel een goeie. Dan stel ik op server B een alias in, en diezelfde domeinnaam stel ik dan in de host file in. Volgens mij is het dan gefixt :-)

Ben van Velzen

Ben van Velzen

04/12/2017 18:55:42
Quote Anchor link
Is het niet eenvoudiger om op server B gewoon een PPTP server te installeren welke naar de lokale DNS refereert? Dan kun je gewoon vanuit Windows verbinding maken met deze server, en gebruik maken van de lokaal geconfigureerde namen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/12/2017 20:58:38
Quote Anchor link
Geen idee hoe dat dan weer werkt Ben. Zo'n alias is volgens mij simpel te realiseren. Ik ga dat eerst maar eens proberen. Als dat niet werkt, kom ik er hier op terug.

Bedankt allen voor het meedenken.

Ivo P

Ivo P

04/12/2017 21:03:20
Quote Anchor link
ik snap het probleem wel: je kunt wel een compleet andere naam kiezen voor de website tijdens de ontwikkelfase, maar bij verschillende tools, en Plesk zou dat ook kunnen zijn, zit je dan met een een hele berg namen in paden, databases, accounts waarbij die tijdelijke naam door dringt.

En dat krijg je er dan niet meer uit zonder de hele zooi te kopieren naar de uiteindelijke plek.

En het werkt over 3 jaar ook zo vreemd als de site projectA.nl woont in /home/www/projectb_nl/httpdocs en de database luistert naar db_projectb etc.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/12/2017 21:05:03
Quote Anchor link
@Ivo:

Exact! Dat wil ik dus graag zien te voorkomen.

Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

04/12/2017 22:08:39
Quote Anchor link
Hi Ozzie,

ik heb misschien een hele gekke oplossing, maar ik doe dit zelf ook weleens.
Betrap mezelf soms door een VM te gebruiken, maar ik heb lokaal ook een proxy server.

Dit werkt eigenlijk het fijnste, want in de proxy kan ik een andere IP opgeven.

Ik werk zelf op een Mac, en ik kan vrijwel per browser een eigen proxy instellen.

Misschien is dat ook een oplossing :)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/12/2017 23:08:22
Quote Anchor link
Thanks, ik had ook al aan een VM zitten te denken, maar vooralsnog denk ik dat alias het makkelijkst zal zijn. Dus ik ga eerst kijken of dat in Plesk makkelijk werkt. Zo niet dan ga ik een van de andere oplossingen proberen.

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

04/12/2017 23:12:36
Quote Anchor link
Al deze technische uitstapjes ten spijt denk ik dat het achterliggende probleem ergens anders zit: hardcoded interne navigatie. Dit zorgt ervoor dat je site een baksteen wordt. Als je er voor zorgt dat de navigatie meeverandert (door een link-functie te hebben die interne navigatie regelt en meeverandert als je, bijvoorbeeld in configuratie, de domeinnaam aanpast) dan heb je alle bovenstaande problemen (en oplossingen) niet (nodig).

Daarnaast hoop ik dat je ook een aan/uit knop hebt op externe functionaliteit (denk aan google analytics enzo). Je wilt niet dat je "echte" eensite.nl vervuild raakt met statistieken van zo'n fictief testdomein.

Dit lijkt mij dus in eerste instantie een code-aangelegenheid (en mogelijk het gebrek aan configuratiemogelijkheden en/of de mogelijkheid om zo'n site vrij te verplaatsen), en niet zozeer een serverconfiguratie-aangelegenheid.

Als genoemde site echt een baksteen is/blijkt te zijn, dan blijft dit natuurlijk onhandig, wat voor oplossing je ook kiest. Tenzij je er dus voor zorgt dat dat ding ook echt vrij verplaatsbaar wordt.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/12/2017 23:42:41
Quote Anchor link
Thanks voor je toevoeging Thomas, maar dit is echt een server/dns dingetje. Heeft (gelukkig) niks met hardcoded navigatie te maken, maar uiteraard bedankt voor het meedenken!

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

05/12/2017 00:50:56
Quote Anchor link
Maar waarom zou je dan de site op twee verschillende servers willen hebben waartussen je kunt schakelen? Gaat dit om een migratie? Of wil je gewoon een "toggle"? Maar dan heb je toch ook een database die de hele tijd bijgewerkt moet worden? Of is dit eenzelfde externe database?

Ik kan slechts gissen naar de beweegredenen waarom je dit uberhaupt zou willen dus misschien als je wat meer vertelt waarom dit in eerste instantie gewenst zou zijn?

Waarom is het zo belangrijk dat de site op server B per se "eensite.nl" heet? Zolang deze in ontwikkeling is boeit dat wss niet zo als als ie klaar is gooi je DNS om?

En als je eenmaal om bent, wat boeit het dan nog hoe server A aangesproken wordt?

Ook kom je dan in de problemen met welke server dan (qua content) "leading" is?

Je zegt "Om problemen achteraf te voorkomen", wat voor problemen verwacht je als je op een tijdelijk domein ontwikkelt?
Gewijzigd op 05/12/2017 00:56:06 door Thomas van den Heuvel

Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/12/2017 01:05:03
Quote Anchor link
'Eensite.nl' is een bestaande site die op server A staat. Daarvan wil ik een nieuwe versie maken, die nieuwe versie komt te staan op server B. Op server B zal ik met Plesk werken. Bij het aanmaken van een website, moet je in Plesk een 'pakket' aanmaken met bijbehorende domeinnaam. Ik wil vervolgens gebruikmaken van WordPress wat je via Plesk makkelijk vanuit dat 'pakket' kan installeren. Ik vrees dat als ik dan eerst als domeinnaam 'testsite.nl' gebruik, ik dit naderhand niet meer kan wijzigen naar 'eensite.nl' als de site eenmaal klaar is. Daarom wil ik direct 'eensite.nl' als domeinnaam opgeven. Met die problemen achteraf bedoel ik foute paden, foute database entries, accounts e.d.

Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

05/12/2017 08:20:10
Quote Anchor link
Hi Ozzie, als dat alles is:
in Plesk kun je namelijk heel gemakkelijk een domeinnaam aanpassen van het pakket.
Als je op het domein klik, en kiest voor Hostinginstellingen (Hosting settings), kun je gewoon je domeinnaam aanpassen.
Dit zal verder geen invloed hebben op je plesk accounts (database, ftp etc)
Alleen zal je je dns moeten aaanpassen hoewel jij er geen gebruik van maak, omdat je met je hosts je route bepaald hebt.

Heb je dit al eens geprobeerd ?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/12/2017 09:35:19
Quote Anchor link
@Dennis

Thanks voor de tip. Ik neem het mee!

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.