.Htacces rewrite url probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java-developer

Functie­omschrijving De aanvraag van een paspoort. Of de afdracht van belasting. Zomaar wat voorbeelden waarvoor de Rijksoverheid persoonlijke gegevens van burgers gebruikt. Als Java-developer bij de Dienst ICT Uitvoering in Den Haag zorg je mede voor het beheer en onderhoud van de hoogbeveiligde applicaties waarin die informatie wordt verwerkt. Een maatschappelijk verantwoorde functie? Reken maar! In een van de vier scrum-teams van het team Applicatiebeheer en Ontwikkeling werk jij aan een of meerdere applicaties voor de Rijksdienst voor Identiteitsgegevens. Deze applicaties zijn onderverdeeld in de domeinen ID-gegevens en Reisdocumenten. Jij zorgt niet alleen voor kleinschalig primair onderhoud, bijvoorbeeld als er

Bekijk vacature »

Java Developer / Webservices / Overheid

Functieomschrijving Ben jij als Java Ontwikkelaar toe aan een stabiele organisatie zonder commercieel doeleinde? Ga jij voor kwaliteit, collegialiteit en stabiliteit? Dan is dit jouw baan! Ontwikkelen van nieuwe en bestaande webservices; Uitbreiden van functionaliteiten binnen de producten- en dienstenportefeuille; Als het in jouw interessegebied ligt kan je betrokken worden bij het vormgeven van verantwoordingsrapportages; Werken aan gegevensuitwisseling met SOAP, ervaring hierin met Apache Synapse/Axis2 is een pre; Werken aan Java web GUI ontwikkeling, ervaring hierin met GWT, Bootstrap, Javascript, HTML en CSS is een pre; Werken met testframeworks, ervaring hierin met JUnit en Selenium is een pre; Ervaring met

Bekijk vacature »

.NET Developer / C# / Financiele sector

Functieomschrijving Ga jij aan de slag als .NET Developer bij een van de grotere spelers binnen de financiele dienstverlening? Wil jij graag werken met onder andere C#, SQL, MVC, en WCF binnen een grote organisatie om de applicaties binnen de organisatie verder te ontwikkelen en te onderhouden? Lees dan verder! De ontwikkeling, uitbreiding en onderhouden van applicaties binnen de organisatie; Waarborgen van de veiligheid en consistentie van de applicaties; Zorgen dat de eindgebruiker de applicaties effectief kunnen gebruiken; Documenteren van de systemen, op zowel gebruikers niveau, als technisch niveau; Het adviseren van de directie over technische kwesties. Functie-eisen Minimaal HBO

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer vacature

Senior Front-end Developer Jij weet wat er nodig is. Jouw hart gaat sneller kloppen van techniek. Jij wil vooruit. Je bent creatief, thuis in gebruikersinteractie en een Developer in hart en nieren. Daarnaast heb jij een klantgerichte en initiatiefrijke houding. Precies de kwaliteiten die een Front-end Developer nodig heeft. Wat doe jij als developer bij Sogeti? Als Front-end Developer werk je aan de technische realisatie van front-end (web)applicaties in de verschillende opdrachten voor Sogeti’s klanten. Dit kan zowel op klantlocatie, als intern bij Sogeti. Jij houdt van het uitdenken en implementeren van responsive (web) apps, en zet hiervoor jouw uitgebreide

Bekijk vacature »

Java Developer with Microservices

Position: Java Developer with Microservices Location: Hoofddrop, Netherlands Type: Fixed Term Employment (12 Months Contract) Notice: Immediate Looking for a strong Java Developer with Microservices with an in-depth understanding of how technology can help us achieve business goals. Technical Skills: Strong understanding of Microservices architectures Around 8 years of hands on experience in Java/J2EE and Restful technology Experience with SOA principles, design patterns, application integration architectures Strong Design experience in RESTful services & Good in HATEOAS Concepts Experience using and developing RESTful APIs using JAX-RS, Spring JSON/XML Experience with event-based and message-driven distributed system Expert level programming skills in Java

Bekijk vacature »

Experienced SAP HANA / BW Developer

Intro Would you like to join a company who is active in the high-tech industry and work on high-end software in the Brainport region of Eindhoven? For our client I am looking for an experienced SAP HANA / BW Developer. About our client Our client creates the conditions that enable you to realize your full potential. They provide state-of-the-art facilities, opportunities to develop your talents, international career opportunities, a stimulating and inspiring environment, and most of all, the commitment of a company that recognizes and rewards outstanding performance. Job description The ICT infrastructure, hardware and applications are absolutely mission-critical for

Bekijk vacature »

Starter Beta WO afgestudeerd traineeship Developer

Functieomschrijving Tijdens het traineeship krijg je de keuze om jezelf te ontwikkelen als developer. Welke richting (Front-end/Backend/Fullstack developer) dat mag jij zelf kiezen. Samen met met je collega's ga je kijken welke route het beste bij jou past en daar wordt een persoonlijk groeipad voor ontwikkeld. Ze zoeken wel mensen die (enige) ervaring hebben binnen development dus passie voor IT en programmeren is hier wel een must. Functie-eisen - Je hebt een afgeronde master of bachelor opleiding met béta component; - Je hebt kennis van een of meerdere programmeertalen; - Je bent creatief en denkt out-of-the-box; - Je bent gedreven

Bekijk vacature »

Cloud Software Developer

Als Cloud Software Developer ga je aan de slag met onze SaaS-dienst Zorgplatform. Voor de ontwikkeling hiervan gebruiken wij Microsoft technologie. Zie jij dit als een uitdaging? Lees dan verder! Jouw baan Als Cloud Software Developer ga je werken aan ons Zorgplatform. Dit is een veilige service die uitgebreide ondersteuning biedt voor transmurale samenwerking. Wij ontwikkelen dit in C# in een ASP.NET Core framework. Je gaat aan de slag met het opzetten van microservices voor de verschillende processen die Zorgplatform ondersteunt. Je maakt bijvoorbeeld de integratie voor het inkijken van het medisch dossier mogelijk aan de hand van toelatingen, geregistreerd

Bekijk vacature »

.NET developer / C# / Azure / Zorg

Functieomschrijving Ben jij een .NET Developer met minimaal 2-3 jaar ervaring en ben je toe aan de volgende stap in je carrière? Wil jij werken op het hoogste niveau en aan de slag gaan bij de .NET ontwikkel organisatie van Brabant? Dan is deze functie perfect voor jou! Als .NET Ontwikkelaar ga je: Programmeren van high-availability en high-security applicaties in C#; Samen met je teamgenoten nieuwe applicaties/diensten ontwikkelen in .NET; Overleggen met de informatie analisten en testers; Ontwikkelen van webservices (WCF); 20% van je tijd besteden aan innovatie; Deelnemen aan projecten om nieuwe ketenpartijen toe te voegen; Bouwen van unit

Bekijk vacature »

.NET Developer Medicatie / Apotheek

Jij krijgt een kick van het ontwikkelen van complexe software. Voor onze vestiging in Heerenveen zoeken wij een .NET Developer Medicatie / Apotheek die graag met de laatste Microsoft-tools en -technieken wil werken. Interessant? Lees snel verder! Jouw baan Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van de module Medicatie / Logistiek & Apotheek. Je gaat nauw samen werken met zowel de interne als externe klant om nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen om onze klanten te ondersteunen in hun werkproces. Het gaat om complexe ICT-producten die feilloos moeten functioneren binnen de complexe omgeving van een zorgorganisatie. ChipSoft maakt

Bekijk vacature »

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Wat ga je doen? Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q.

Bekijk vacature »

PHP Developer Medior Hypermodern pand

Functieomschrijving Ben jij een medior PHP Developer, focus jij je doorgaans op de back-end en loop jij warm voor het doorontwikkelen van een zeer grote applicatie met enorme MySQL databases en veel complexiteit? Lees dan snel verder! Het onderhouden, doorontwikkelen en testen van een zeer complexe SaaS-oplossing, zonder schaalbaarheid en platformonafhankelijkheid uit het oog te verliezen; Het ontwikkelen van maatwerk back-end oplossingen in PHP en participeren in een Scrumteam; Het participeren in een migratie naar het Symfony framework; Participeren in diverse projecten t.b.v. de optimalisatie van het SaaS-product; Het opzetten van API koppelingen met externe partijen;. Het wegwerken van legacy

Bekijk vacature »

Cyber Security Consultant

Ben jij in staat complexe, missiekritieke systeemlandschappen te doorgronden en de gaten in de beveiliging te identificeren? Wat ga je doen? Als Cyber Security Consultant ben jij werkzaam binnen de dynamische omgeving van de missiekritieke infrastructuur van Nederland. Jij helpt mee risico's in deze omgevingen te identificeren en helpt onze klanten om de gaten te dichten en weerbaar te worden tegen cyber incidenten. Een werkveld waar jij echt een bijdrage levert aan de veiligheid van Nederland. Wat breng je mee? Je bent nieuwsgierig van aard en je hebt passie voor alles wat met IT & Cybersecurity te maken heeft. Je

Bekijk vacature »

Junior/medior iOS developer - interne baan - vast

Functieomschrijving Als iOS developer ga je meewerken aan de (door)ontwikkeling van een omvangrijke App die via een JSON Rest/API communiceert met de back-end. Deze app wordt gebruikt in de zakelijke markt en heeft als functie om telecommunicatie gemakkelijker en optimaler te laten verlopen. Er wordt ontwikkeld in Swift en je kunt op dit vlak dan ook mooie projecten op pakken. Daarnaast zijn er intern meerdere ervaren mobile developers (zowel op iOS als op Android gebied) en krijg je de kans om onder de vleugels van hun senioriteit snel stappen te maken. Zodra je eenmaal helemaal 'up-and-running bent, krijg je veel

Bekijk vacature »

C# backend developer gezocht, hardware component,

Ben je een C# developer en zoek je een baan in Rotterdam waar je systemen ontwikkeld die communiceren met hardware? Bij een klein bedrijf met korte lijnen, een open cultuur en veel vrijheid? Wellicht dat dit dan iets voor je is. Voor een klant in Rotterdam zijn we op zoek naar een ervaren C# developer. Het gaat hier om een bedrijf dat gericht is om voor overheden en ondernemingen informatie vanuit bepaalde meetsystemen te verwerken en te presenteren. Zo is bijvoorbeeld een van de projecten waar je als ontwikkelaar aan gaat werken; het bouwen van een website waar gebruikers informatie

Bekijk vacature »
Menno

menno

25/02/2009 20:05:00
Quote Anchor link
Beste PHPhulp,

Ik heb een klein probleem met rewrite url.
Mijn .htacces was als volgt :

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^(.*)/$ index.php?p=$1
RewriteRule ^(.*)/(.*)/$ index.php?p=$1&a=$2

Dit werkt voor geen meter, want nu als ik bijv. style.css in me pagina zet, gaat hij zoeken in de map die ik via de url geef.

Nu kreeg ik van iemand een andere .htacces :

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
# Enable basic URL rewriting
RewriteEngine On

# Set the root for the website.
RewriteBase /superget/

# Redirect (non-existing) requests to index.php
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteRule ^([^/]+) index.php/$1

Maar dat betekent dat mijn link wordt :
http://www.website.nl/index.php/cursus/52/
Dat is alnog niet mooi, want ik wil dat index.php weg hebben.
Weten jullie een oplossing voor dit probleem?

Wat ik wil is gewoon http://www.website.nl/cursus/52/ die geen problemen in html oplevert.

Alvast hartelijk bedankt,
Menno Wolvers

Ps. Ik zie dat ik het in de verkeerde categorie heb gezet, kan een mod deze misschien verplaatsen?

Quote:
Topic verplaatst naar php. (Anders weet ik het ook niet)

SanThe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Menno

PHP hulp

PHP hulp

09/07/2020 12:10:27

Loran DP

Loran DP

25/02/2009 20:19:00
Quote Anchor link
Waarom in de Mod/Admin categorie?

Karl Karl

Karl Karl

25/02/2009 20:30:00
Quote Anchor link
Loran schreef op 25.02.2009 20:19:
Waarom in de Mod/Admin categorie?

Vraag dat alleen als het nuttig is om te vragen. Lees eerst eens wat hij post:
menno schreef op 25.02.2009 20:05:
Ps. Ik zie dat ik het in de verkeerde categorie heb gezet, kan een mod deze misschien verplaatsen?

Han eev

Han eev

25/02/2009 20:48:00
Quote Anchor link
Is jou post dan wel nuttig karl? :P (Gaan we weer :P)

Mijn htaccess

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d

RewriteBase /

RewriteRule ^(.*)$ index.php?url=$1

Eerste deel kijkt eerst of het geen bestand of map is, dan is de rest wel duidelijk :) Dan kan je gewoon herschrijven ;)

Karl Karl

Karl Karl

25/02/2009 20:50:00
Quote Anchor link
Han schreef op 25.02.2009 20:48:
Is jou post dan wel nuttig karl? :P

In bepaald opzicht wel ja.
Is deze nuttig? Nee.

Menno

menno

25/02/2009 21:12:00
Quote Anchor link
Ik heb nog steeds het probleem dat als ik in me website het volgende heb :
Code (php)
1
<link rel="stylesheet" href="style.css" rev="stylesheet" />

En de url is http://www.website.nl/cursus/410/
Dan zoekt hij naar http://www.website.nl/cursus/410/style.css maar die bestaat natuurlijk niet.

Karl Karl

Karl Karl

25/02/2009 21:13:00
Quote Anchor link
menno schreef op 25.02.2009 21:12:
Ik heb nog steeds het probleem dat als ik in me website het volgende heb :
Code (php)
1
<link rel="stylesheet" href="style.css" rev="stylesheet" />

En de url is http://www.website.nl/cursus/410/
Dan zoekt hij naar http://www.website.nl/cursus/410/style.css maar die bestaat natuurlijk niet.

Maak er eens
Code (php)
1
<link rel="stylesheet" href="/style.css" rev="stylesheet" />

van.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.