HTACCESS 404 pagina op subdomein

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kriz De Logi

Kriz De Logi

11/04/2018 14:41:20
Quote Anchor link
Beste allemaal


Ik heb een htaccess met een ErrorDocument 404 naar /404.php. Dit werkt perfect.
Tevens heb ik ook een subdomein wildcard *.domein.be naar domein.be/* welke ook perfect werkt.

Het probleem is nu als ik een subdomein probeer te bezoeken dat onbestaande is, bvb onbestaand.domein.be, dan wordt mijn 404 pagina niet geladen, aangezien hij dan onbestaand.domein.be/404.php probeert op te vragen, welke uiteraard niet bestaat.

Als ik in mijn ErrorDocument-regel http://domein.be/404.php plaats, werkt het correct, maar dan creëert dit een 301-doorverwijzing naar deze url, wat ik uiteraard liever niet wens te hebben.

Hoe kan ik dit euvel oplossen?


Alvast bedankt
Kriz D
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 19:22:00
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

11/04/2018 16:16:58
Quote Anchor link
Een 404 pagina is voor "page not found", en niet zozeer voor "subdomain not found" :).

Persoonlijk zou ik dingen niet complexer maken om dit te ondervangen. Je zou ervoor kunnen kiezen om dit gewoon stuk te laten lopen. Waarom is het belangrijk dat je op een niet-bestaand subdomein een 404-pagina kunt serveren? Misschien zou je ook een andere foutcode kunnen gebruiken (eentje in de 500 reeks?).

Misschien kun je e.e.a. nuanceren door een whitelist op te stellen van bekende subdomeinen, en daar dan op beginnen te controleren en dan (programmatisch of via .htaccess) kiezen wat er vervolgens dient te gebeuren.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.