.htaccess issue op SLES11

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

16/03/2017 16:11:54
Quote Anchor link
Hi all,

ik maak gebruik van een nieuwe server, echter is het een SLES11 server geworden, ben ik niet geheel bekend mee...
Ik heb een bestaand project overgezet naar deze server, maar zodra ik
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
AllowOverride All
in m'n virtualHost file stop, gaat het goed mis. Dan raken alle 'links' in error 500 en ik weet niet goed waar ik moet zoeken ..
De volgende paketten heb ik geinstalleerd: mysql mysql-client php53-mysql apache2-mod_php53 php53 apache2 apache2-example-pages

conf file is als volgt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<VirtualHost *:80>
    ServerAdmin [email protected]
    ServerName topapp.intra.com

    DocumentRoot /srv/www/vhosts/topapp.intra.com
    ErrorLog /var/log/apache2/topapp.intra.com-error_log
    CustomLog /var/log/apache2/topapp.intra.com-access_log combined

    AccessFileName .htaccess

    HostnameLookups Off
    UseCanonicalName Off
    ServerSignature Off

    #weet niet of ik cgi wel moet aan laten... ik maak niet bewust gebruik van cgi-scripts ?
    ScriptAlias /cgi-bin/ "/srv/www/vhosts/topapp.intra.com/cgi-bin/"
    <Directory "/srv/www/vhosts/topapp.intra.com/cgi-bin">
        AllowOverride None
        Options +ExecCGI -Includes
        Order allow,deny
        Allow from all
    </Directory>
    <IfModule mod_userdir.c>
        UserDir public_html
        Include /etc/apache2/mod_userdir.conf
    </IfModule>


    #m'n vhost directory
    <Directory "/srv/www/vhosts/topapp.intra.com">
        AllowOverride All
        Order allow,deny
        Allow from all
    </Directory>
</VirtualHost>


m'n .htaccess als volgt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
RewriteEngine On

RewriteBase /

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-l

RewriteRule ^(.+)$ index.php?url=$1 [QSA,L]


Uiteraard apache gerestart.
Als ik zelf gewoon direct de php url volg is er niks aan de hand (ALS ik de AllowOverride All weg laat)

Weet iemand hoe ik dit kan fixen? Ik heb geprobeerd zo veel mogelijk info te geven wat ik geinstalleerd en gedaan heb.
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 17:28:32
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/03/2017 16:14:27
Quote Anchor link
Een 'error 500' zegt altijd dat je in de error_log moet kijken.
Wat zegt die?
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

16/03/2017 16:19:10
Quote Anchor link
- Ariën - op 16/03/2017 16:14:27:
Een 'error 500' zegt altijd dat je in de error_log moet kijken.
Wat zegt die?


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
/srv/www/vhosts/topapp.intra.com/.htaccess: Invalid command 'RewriteEngine', perhaps misspelled or defined by a module not included in the server configuration

Dat ik een lompe koe ben en mode RewriteEngine nog niet heb geactiveerd in apache -.-

thanks!!! mijn excuses voor deze nutteloze post >_<
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/03/2017 16:21:38
Quote Anchor link
Integendeel, je post is juist leerzaam dan nutteloos.
Misschien stoot iemand anders zich aan deze steen en heeft hij wat aan dit topic ;-).
Gewijzigd op 16/03/2017 16:21:50 door - Ariën -
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

16/03/2017 18:12:51
Quote Anchor link
Ik was t zat en poste dit bericht, en sloot al mn ssh shells af ook.
Dat je om de error_log vroeg ben ik weer ingelogd op desbetreffende server, bleek dat ik op de verkeerde error_log aan het letten was (verkeerde server(had 4 ssh shells open staan en een lokale shell))
kreeg namelijk geen meldingen toen ik bezig was en dus leek het me niet interessant om te posten ;)
De namen lijken ook vreselijk op elkaar, is goed voor de volgende keer ;D

Alsnog bedankt voor je vlotte reactie, zijn ze weer blij in DE en LUX :-)
 
Ivo P

Ivo P

16/03/2017 18:26:32
Quote Anchor link
ik weet niet welk programma je gebruikt voor SSH, maar in Kitty (en ik neem aan in Putty) kun je per gesavede connectie aangeven welke kleur je scherm heeft.

Zo heb ik een blauw, zwart, groen en roodachtig scherm. Dat maakt dat je vrij snel ziet op welke server je bezig bent.
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

16/03/2017 19:55:21
Quote Anchor link
Hi Ivo,

ja inderdaad, dat zou ook een goede optie wezen absoluut.
Ik werk op een mac en gebruik gewoon terminal, ook hier zou ik kleuren kunnen instellen of thena kiezen.

thanks :)
Gewijzigd op 16/03/2017 19:56:00 door Dennis WhoCares
 
Ivo P

Ivo P

16/03/2017 21:04:53
Quote Anchor link
behalve tegen verkeerde logs uitlezen, werkt dat ook fijn in geval van directory's wissen :-)
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

16/03/2017 21:21:02
Quote Anchor link
Ivo P op 16/03/2017 21:04:53:
behalve tegen verkeerde logs uitlezen, werkt dat ook fijn in geval van directory's wissen :-)


grootste reden was omdat ze in de DC mn firewall aanvraag niet volledig verwerkt hebben -.-
zit al 10 maanden op deze servers te wachten... als ik ze nou nog vraag om git toe te laten denk ik dat t over 1 jaar nog niet live is.
Het was idd een blunder van me.. begon lichtelijk geirriteerd te raken tegn t einde vd dag ;D
heb alles met scp overgegooit

maar er zit wel wat in om kleuren te geven waar ik op dat moment op bezig ben.. of gewoon de onnodige sessies gewoon te sluiten ????
teveel dingen tegelijk doen ook..
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

17/03/2017 01:08:42
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
RewriteRule ^(.+)$ index.php?url=$1 [QSA,L]

Curieus.

Waarom niet gewoon:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
RewriteRule . index.php [QSA,L]

Vervolgens lees je de URL uit via de REQUEST_URI?

Waarom moet iedereen de aangeroepen URL altijd in de querystring te stoppen? De logica ontgaat mij :/.
Je hebt de informatie al, het is niet nodig deze op een andere manier door te geven of te verpakken.

Ook maakt dit je querystring ($_GET) ondoorzichtiger: deze heeft een onzichtbare parameter "url" die hierdoor gereserveerd is. Dit zou voor problemen kunnen zorgen als je deze in een script gebruikt om een URL te bouwen (whatever.php?url=hoi), deze wordt onder water herschreven naar iets anders.

/offtopic - carry on :p
Gewijzigd op 17/03/2017 01:38:34 door Thomas van den Heuvel
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

17/03/2017 01:23:08
Quote Anchor link
Ik ben het hierin uiteraard helemaal met je eens, maar dit was eigenlijk de vraag niet. Volgens mij heeft Ivo een redelijk advies aangedragen voor het probleem dat aanwezig was.
Ik heb echter een vraag: waarom heb jij (Dennis) geen beheer over de firewall?
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

17/03/2017 07:24:54
Quote Anchor link
Hi Thomas,

dit omdat ik lui ben eigenlijk. Ook wens ik .php of wat dan ook in m'n url zien, dus dacht eigenlijk dat dit de beste oplossing was om de request in een parameter te stoppen. Wellicht dat ik 'url' beter een andere benaming kunnen geven of zoals je aangeef $_SERVER['REQUEST_URI'] gebruiken ipv. $_GET['url']. Ik zal dit straks een bekijken of dit net zo lekker werkt
Ik vang deze parameter af in m'n bootstrapper en explode het op '/' om vervolgens m'n controller&model (param1) te bepalen en de functie van de controller (param2) en de rest als parameter(s) voor m'n functie voor het aanroepen van m'n class en functies
Alleen hier en nergens anders maak ik gebruik van $_GET en ben ik ook helemaal niet van plan.
----
Heb het bijgewerkt :) thanks
----


@Ben, omdat ik een lokale IT beheerder ben, heb ik wel toegang tot onze lokale firewall, maar de servers staan in een DC (DataCenter) in Muhlheim en daar werk ik niet ;]
Aanvragen moeten allemaal volgens regeltjes en formulieren, en duurt allemaal vreselijk lang bij hun ook...
Helaas hoort dat bij het bedrijfsbeleid lijkt het wel, net als compleet niet reageren op mails enzo ;]
We willen de servers niet afhankelijk maken van het lokale netwerk hier, en de DC heeft een 'uptime' van 99.6%
van daar :]
Gewijzigd op 17/03/2017 08:31:45 door Dennis WhoCares
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.