.htaccess probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Low Code Ontwikkelaar

In het kort Als Low Code Developer werk je aan projecten bij en voor onze klanten, waarbij je voor het ontwikkelen van de oplossingen een technisch low-code platform gebruikt. Samen met het team streef je naar de beste oplossing en bepalen jullie de juiste aanpak. Je rol is divers en je bent van begin tot eind betrokken bij de ontwikkeling zowel de back-end en de front-end van de applicatie. Naast de ontwikkeling en oplevering, breng je ook advies uit aan de klant waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Je bent dan ook communicatief sterk en kunt je keuzes goed (inhoudelijk) onderbouwen.

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Functieomschrijving Voor een ambitieuze werkgever in regio Roosendaal zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET Developer. Als software programmeur ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Verder ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, dashboards en apps voor de eigen IOT-oplossingen; Testen en goedkeuren van de software; Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks,

Bekijk vacature »

Java Full Stack Developer

Java Full Stack developer What makes Cognizant a unique place to work? The combination of rapid growth and an international and innovative environment! This is creating a lot of opportunities for people like YOU — people with an entrepreneurial spirit who want to make a difference in this world. At Cognizant, together with your colleagues from all around the world, you will collaborate on creating solutions for the world's leading companies and help them become more flexible, more innovative and successful. And this is your chance to be part of the success story: we are looking for a (Senior) Java

Bekijk vacature »

Front-end developer (Vue.js) gezocht!

Functie Als Front-end developer is het jouw doel om efficiënte en effectieve frontend code te ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden die goed aansluit bij de functionele behoefte vanuit de klant. Je zorgt voor optimale SEO-resultaten, sitespeed en frontend security. You build it, you run it, you own it! Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Front-end Developer! Als Front-end Developer binnen dit softwarebedrijf ga je de frontends voor zowel je eigen interne projecten als die voor klanten opzetten, onderhouden en uitbreiden. Je zet ideeën om naar mooie successen voor de klanten. Dat is in een notendop wat je gaat doen! Wat kun je verwachten? Je werkt aan de doorontwikkeling van bestaande maatwerkapplicaties. Bijvoorbeeld wanneer de klant de applicatie wil uitbreiden met een nieuwe feature; Samen met het team van backenders en desginers zet je nieuwe ideeën van klanten om naar mooie oplossingen; Je werkt met verschillende frameworks.

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen, implementeren en testen van PHP-oplossingen en Apps voor klanten en bedrijfsprocessen; Opstellen van requirements en uitwerken van de oplossingen; Testen van software en borgen van een soepele overdracht, inclusief documentatie; Proactief adviseren vanuit eigen expertisegebied over ontwikkelingen en verbeterpunten in technische toepassingen en processen binnen de organisatie. Hier ga je werken De organisatie is een ambitieuze en vooruitstrevende speler in de markt in de regio Rotterdam. Ze zijn de snelst groeiende in hun branche. Met een excellent aanbod en service willen zij de beste keuze zijn voor hun bestaande en nieuwe klanten. Dit alles doen

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Jij hebt natuurlijk net jouw Bachelor op zak en gaat nu voor het eerst aan de slag bij een werkgever als junior .NET ontwikkelaar. Waarschijnlijk lijkt het jou spannend om ineens aan de slag te gaan bij klanten in de consultancy. Maak je niet druk, jij komt hier terecht in een warm bad en wordt totaal niet in het diepe gegooid. Zodra jij hier begint wordt jij gekoppeld aan een persoonlijke manager met een persoonlijk ontwikkelplan. Jij krijgt een scala aan trainingen, denk aan trainingen ten behoeve van het opdoen van zelf kennis en gedragscompetenties, maar ook trainingen voor

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

As a 3D BIM add- on developer at KUBUS, you will develop add-ons (called BCF- Managers) to the leading building information modeling (BIM) programs Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD and Tekla Structures. BCF Managers enable data transfer between BIM software and BIMcollab. You will work on both the front- and the back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual

Bekijk vacature »

Cobol Developer

Dit ga je doen Als Cobol Ontwikkelaar zal je gaan meebouwen aan een onderdeel van het backend systeem waarbij je het functionele ontwerp vertaald naar een technische oplossing die geïntegreerd kan worden in de huidige omgeving. Je zorgt ervoor dat de bedrijfsprocessen op een efficiënte manier worden uitgevoerd en werkt proactief aan het verbeteren hiervan. Samen met jouw collega’s reviewen jullie elkaars code en test je je eigen code. Je werkt nauw samen met andere ontwikkelaars, testers en functioneel ontwerpers. Taken pakket: Beheren en doorontwikkelen van de bestaande omgeving; Vertalen van een functionele vragen naar een technische oplossing; Doorvoeren van

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van software. Daarnaast ben je voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Hieronder een kort overzicht van jouw takenpakket: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony Framework; Het schrijven van een schone en efficiënte codes; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klant; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het

Bekijk vacature »

PHP Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder! Voor een organisatie in de regio Utrecht die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Medior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als ervaren Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van de

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar MS Dynamics 365 Projecten

Samengevat: Deze werkgever is de kwaliteitsdienst in de tuinbouwsector. Ben jij een ervaren ontwikkelaar? Heb jij ervaring met Ms Dynamics 365 BC? Vaste baan: Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC ICT MBO 3.500 - 5.000 Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Ons bedrijf bewaakt en bevordert de kwaliteit van producten, processen en ketens in de tuinbouw. Wij kenmerken zich door openheid, ruimte voor initiatief, collegialiteit en zelfontplooiing. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Functie: Voor de vacature als Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Roelofarendsveen MBO

Bekijk vacature »

E-Identity Developer met Projectleider Kwaliteiten

Functieomschrijving Voor de kamer van koophandel zijn we op zoek naar een E-Identity developer met projectleider kwaliteiten. Voor deze opdracht zoekt KVK een Informatieanalist met Technisch Projectleider en ICT developer kwaliteiten, met kennis van E-identity. We zoeken in de breedte en niet specifiek in de diepte qua skillset. Een Junior Projectmanager, een Junior Informatieanalist, een Junior Developer (full stack), een Junior Designer en een Junior ICT architect ineen, met een sterk gevoel van stakeholder management en planning vaardigheden. Door de internationale setting, én de realisatie van ontsluiting van en naar basisregisters toe zijn wij op zoek naar enige ervaring binnen

Bekijk vacature »
Jaap evidor

Jaap evidor

17/02/2012 19:15:19
Quote Anchor link
goedenavond,

ik heb een probleempje waarbij ik helaas zelf de oplossing niet kan vinden, ik wil namelijk wat mooiere links hebben. nou is dit te doen via htacces, nu wil ik mijn link zo veranderen

link nu:
http://localhost:8080/test.php?page=kleurplaat&cat=bob_de_bouwer&fotoID=1

link moet worden:
http;//localhost:8080/kleurplaat/bob_de_bouwer/1

ik maak nu gebruik van deze .htaccess code

RewriteEngine On
RewriteRule ^kleurplaat/(.*)/(.*)/ test.php?page=kleurplaat&cat=$1&fotoID=$2
RewriteRule ^kleurplaat/(.*)/ test.php?page=kleurplaat&cat=$1


als ik dan nu de pagina op roep via
http;//localhost:8080/kleurplaat/bob_de_bouwer/1 of
http;//localhost:8080/kleurplaat/bob_de_bouwer

pakt die me .css niet meer(hele site opmaak weg) en geef die ook al aan dat die geen afbeelding kan vinden, door dat waarschijnlijk een waarde niet goed word mee gegeven.

ik hoop dat iemand mij hier bij kan helpen, of in iedergeval een duwtje in de goede richting

Bij voorbaad dank
Gewijzigd op 17/02/2012 19:16:29 door Jaap evidor
 
PHP hulp

PHP hulp

15/05/2024 23:55:59
 
Erik Rijk

Erik Rijk

17/02/2012 19:22:04
Quote Anchor link
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d

gebruik deze als condities bij je rules
 
Jaap evidor

Jaap evidor

17/02/2012 20:12:37
Quote Anchor link
Nou moet ik heel eerlijk zeggen dat ik nou niet precies weet waar ik die moet plaatsen aangezien ik met . htacces niet bekend ben. zou je me mischien ook kunnen uitleggen wat die twee regels nou precies doen
 
Erik Rijk

Erik Rijk

17/02/2012 20:25:21
Quote Anchor link
RewriteEngine On

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^kleurplaat/(.*)/(.*)/ test.php?page=kleurplaat&cat=$1&fotoID=$2

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^kleurplaat/(.*)/ test.php?page=kleurplaat&cat=$1
 
Jaap evidor

Jaap evidor

17/02/2012 21:17:26
Quote Anchor link
blijf nog steeds met het zelfde probleem zitten
 
Erik Rijk

Erik Rijk

17/02/2012 22:24:56
Quote Anchor link
Werken de redirects goed?
probeer even uit te vinden wat er gebeurt bij de aanroep naar je css..
wat is de situatie nu en wat zou het moeten zijn..

Kan je niet verder helpen nu als ik niet zie wat er gebeurt.
 
Jaap evidor

Jaap evidor

17/02/2012 22:31:52
Quote Anchor link
ben der inmiddels uitgekomen,
alleen nu het volgende ga ik nu naar www.localhost:8080/kleurplaat/bob_de_bouwer/1 geeft die de pagina opmaak goed weer, alleen wil die de afbeelding niet laden krijg nu zo vakje te zien op te plaats van het plaatje te zien, en hou ik me muis der op zie ik, dat die goed linkt naar de locatie van de afbeelding, alleen wil die hem niet laten zien.

ook als ik nu naar www.localhost:8080/kleurplaat/bob_de_bouwer/1 ga en ik wil vanuit daar een andere pagina openen bijvoorbeeld pagina donald duck, krijg ik elke keer de volgende link www.localhost:8080/kleurplaat/bob_de_bouwer/kleurplaat/donald_duck dit gewoon oplossen door te linken naar de onderliggende map?
 

18/02/2012 10:07:14
Quote Anchor link
De reden waarom de CSS soms wel of niet goed word weergeven is omdat hij de parameters nu echt ziet als map.

Dus waar je voorheen style.css aanroept moet je in de /kleurplaat/bob_de_bouwer/1 map ../../../style.css aanroepen omdat je immers 3 mappen hoger zit.

Een simpele oplossing is alle bestanden absoluut aanroepen.

Dus bijv: /style.css

De "/" aan het begin zorgt er voor dat je het bestand zoekt op de root van je server.
 
Jaap evidor

Jaap evidor

18/02/2012 15:08:10
Quote Anchor link
de opmaak dus de .css heb ik opgelost door simpel weg gewoon de helelink te gebruiker naar de .css bestand alleen nu blijf ik met het volgende probleem zitten.

zo ziet het er uit als ik de url oproep zonder de .htaccess
http://imageshack.us/photo/my-images/442/goedt.jpg/

en zo ziet die der uit als ik het oproep via kleurplaat/bob_de_bouwer/1/
http://img688.imageshack.us/img688/7015/foutk.jpg

het rare is dat als ik me muis op de plaats hou waar normaal het plaatje staat, is dat ik links onderin me internet explore de goede link naar het plaatje zie, en dat als ik er op klik hij ook door schakeld naar het plaatje maar hij laat hem niet zien via de 'nette' url, iemand een idee wat er hier mis gaat?
 
Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

18/02/2012 15:13:01
Quote Anchor link
Zet <base href="site url "/>
In de head van je script dan werkt dit als goed is.
 
Jaap evidor

Jaap evidor

18/02/2012 15:56:54
Quote Anchor link
Het werkt inderdaad.

hartstikke bedankt allemaal
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.