HTML background+menu laten staan

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bart Roelofs

Bart Roelofs

16/03/2012 19:13:56
Quote Anchor link
Hey phphulp,

Ik ben voor een klant bezig met een website in de richting van kunst. De website staat momenteel nog niet zo veel op. Maar de achtergrond bestaat uit een afbeelding, en er komt een menu bovenaan de pagina. Maar de klant wil graag dat enkel de tekst verspringt als je op een link klikt. Dus kortom, als je op een knop klikt, dan is het de bedoeling dat de achtergrond en menu niet eerst wit worden en daarna terugkomen. Bijvoorbeeld bij http://web-bart.nl is dat wel, maar op www.ilovemats.nlwww.ilovemats.nl zie je wat ik bedoel.

ilovemats doet het aan de hand van javascript geloof ik, maar excuses als dat niet zo is, ik ben niet bekend met javascript en kan het dus ook niet lezen. Maar gezien ik geen javascript ken, is de vraag, kan dat ook met html/css/php gedaan worden? Zoja, op wat voor een manier? Ik had gekeken voor frames, maar dat schijnt in de oudere browsers niet meer te werken, en de website moet natuurlijk wel compactable met alle browsers zijn...

Vriendelijke groeten,
B. Roelofs
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 20:08:25
 
Reshad F

Reshad F

16/03/2012 19:23:37
Quote Anchor link
volgens mij bedoel je dat hij niet moet refreshen en als je naar een andere pagina gaat dan moet er altijd gerefreshed worden en volgens mij is het zo dat de laadtijd die je klant ziet gewoon te lang en vandaar dat je eerst wit ziet kan het daar misschien aan liggen?
 
Eddy E

Eddy E

16/03/2012 19:26:20
Quote Anchor link
ilovemats.nl is niets meer dan een (slechte en mijn inziens lelijke) Flash-ding. Waardeloos.

Hij wil dus eigenlijk geen refresh. Dan moet je gaan kijken naar OF een iframe (oud, doe maar niet) of AJAX (= javascript opent PHP-pagina).

Wat wil hij precies.


Frames zijn oud en tegenwoordig eigenlijk NOT-done.
Maar oude browsers (en nieuwe) ondersteunen het echt wel.
IE2 misschien nog niet.... maar hé, toen zat Chrome nog op -200 en Firefox op -50.
 
Bart Roelofs

Bart Roelofs

16/03/2012 19:59:29
Quote Anchor link
hmm, gezien de google resultaten zal ik me moeten gaan verdiepen in javascript :s

Of zijn er toch andere mogelijkheden?

B. Roelofs
 
Reshad F

Reshad F

16/03/2012 20:01:38
Quote Anchor link
nee ajax is dan de enige mogelijkheid, maar toch uit nieuwsgierigheid hoezo wil hij het niet herladen?
 
Bart Roelofs

Bart Roelofs

16/03/2012 20:04:55
Quote Anchor link
Hey,

Het is een website wat over kunst gaat, dus geen zakelijke doeleinde enzo. Ikzelf heb geen idee waarom ze niet wil refreshen, maar klant is koning denk ik altijd... Als ik wist dat dit met ajax moet had ik het zoiso al afgewezen... Alhoewel ik er dan maar meteen een hele ajax tutorial tegenaan ga gooien (nooit verkeerd)...

Iemand enig idee wat een goede tutorial is om bovenstaand 'probleem' uit te voeren?


B. Roelofs
 
Reshad F

Reshad F

16/03/2012 20:16:39
Quote Anchor link
heb je misschien een online voorbeeld van de website? want het kan niet zo zijn dat je wit zo erg ziet dat je het opmerkt als je het een beetje goed hebt opgebouwd.. ik ben momenteel bezig met een eigen portfolio website en ik heb niks qua ajax gebruikt voor het refresh o.i.d. en ik zie het niet eens..

linkje zie voorbeeld
 
Bart Roelofs

Bart Roelofs

16/03/2012 20:24:51
Quote Anchor link
Een linkje hoe het er nu uitziet: http://nikehautvast.nl
Een linkje hoe het moet worden: http://nikehautvast.nl/prev.jpg

De afbeelding kan dus ook tekst worden. Maar dat stuk is het enige wat op mag refreshen volgens de klant...

B. Roelofs
 
Reshad F

Reshad F

16/03/2012 20:32:08
Quote Anchor link
dus alleen de afbeelding mag refreshen ?

if so.. hoezo zou een afbeelding alleen moeten refreshen? dat is toch geen content wat steeds veranderd?
 
Bart Roelofs

Bart Roelofs

16/03/2012 20:38:12
Quote Anchor link
Het menu en de achtergrondafbeelding moeten inderdaad blijven staan, en die afbeelding moet refreshen. Maar als je in het menu klikt, dan zal er een andere afbeelding, tekst of contactformulier tevoorschijn komen :)

B. Roelofs
 

16/03/2012 20:59:52
Quote Anchor link
Misschien iets: http://api.jquery.com/load/. Dan doe je gewoon simpel als men bijvoorbeeld op menu klikt, dat je dan menu include.

Niet het beste voorbeeld. Maar als je dus op contact klikt met de title contact.php, probeert die dus contact.php te openen.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>

    <title> jQuery load </title>
    
    <script src="https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.7.1/jquery.min.js"></script>
    
</head>
<body>

    <ul class="jquery-load">
        <li title="contact.php">Contact</li>
    </ul>
    
    <div class="result">
    </div>
    
<script>
    $(document).ready(function() {
    
        // All items in .nav uitlezen:
        $('.jquery-load li').each(function() {
        
            // Wanneer er op een link geklikt wordt:
            $(this).click(function() {
                $('.result').load($(this).attr('title'));
            });
            
        });
        
    });
</script>

</body>
</html>
Gewijzigd op 16/03/2012 21:13:44 door
 
Bart Roelofs

Bart Roelofs

16/03/2012 22:35:50
Quote Anchor link
@Aaron

Ik heb 2-3 uur gegoogled naar een tutorial voor .load(). Maar ik ben er niet veel wijzer uit geworden... Ik heb het script gedownload:

http://yensdesign.com/2008/12/how-to-load-content-via-ajax-in-jquery/

Dit was overigens de duidelijkste tutorial die ik tegenkwam

En die ga ik morgen aanpassen naar de website die het moet worden... Bedankt voor je hulp in ieder geval, allemaal! Eventuele andere mogelijkheden zijn nog altijd welkom, mijn mail blijft waarschuwen als er nieuwe post zijn.

B. Roelofs
Gewijzigd op 16/03/2012 22:36:20 door Bart Roelofs
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.