HTML email sturen via phpmailer met actieknop in email

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Brecht S

Brecht S

09/01/2015 13:22:58
Quote Anchor link
Ik weet niet of het kan en moest het kunnen hoe ik het moet doen.
Ik stuur automatisch een email via php met phpmailer vanuit mijn systeem. Dit gaat over een to-do lijst die elke dag verstuurd gaat worden naar iemand.
Dit alles werkt perfect, alleen weet ik niet of mensen die de mail ontvangen en er is een taak voldaan of deze dat dan ook kunnen aanvinken of drukken op een knop genaamd 'Afgewerkt' van in de mail.
Dit systeem is speciaal bedoeld voor mensen die op de baan zitten en even tussen 2 bezoeken door een paar telefoons kunnen doen (een to-do item kan bvb zijn: Terugbellen naar klant - Telnr: xxx)
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 17:57:28
 
- SanThe -

- SanThe -

09/01/2015 13:25:07
Quote Anchor link
Moet kunnen.
Je kan gewoon een link in de html zetten.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/01/2015 13:26:45
Quote Anchor link
Je kan in elke mail een link meegeven naar een vooraf bepaalde unieke URL, zoals bijv:
www.website.nl/tasklist?ID=098f6bcd4621d373cade4e832627b4f6.

Als hier op wordt geklikt, dan kan je de taak afstrepen.
 
Brecht S

Brecht S

09/01/2015 13:26:58
Quote Anchor link
Die gaat dan toch naar een webpage moeten gaan op de een of andere manier? Is speciaal bedoeld voor mensen die email op hun telefoon krijgen en daar iets moeten mee doen.

Toevoeging op 09/01/2015 13:29:08:

@ - Aar -: is er anders geen oplossing voor? Want een taak die is volbracht zal dan ook niet veranderen in de mailinhoud. Dus als er 10 taken staan en er zijn er 5 afgevinkt als 'volbracht', dan weten ze dat misschien niet meer wat is gedaan en wat niet.
Wat is hier dan de beste oplossing voor?
Gewijzigd op 09/01/2015 13:32:46 door Brecht S
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/01/2015 13:36:07
Quote Anchor link
Er kunnen meerdere taken in een mail staan? Dan kunnen ze toch prima bij elke taak een link neerzetten?
Als ze die volgen kunnen ze toch zelf op de (reponsive) website zien dat de taak al voltooid is.

Andere optie is om een dashbord aan te maken met alle taken, na het volgen van de unieke link waarop ze die dan af kunnen afstrepen.
 
Brecht S

Brecht S

09/01/2015 13:47:08
Quote Anchor link
Ik dacht ook al zoiets in die richting. Een link in de mail maken die naar een responsive dashboard gaat waar ze taken kunnen afstrepen lijkt mij de beste optie dan. Ik wou even jullie meningen horen hieromtrent. Het is altijd leuk om ook eens oplossingen te horen van iemand anders ;-)
 
- SanThe -

- SanThe -

09/01/2015 13:49:47
Quote Anchor link
- Aar - op 09/01/2015 13:36:07:
Andere optie is om een dashbord aan te maken met alle taken.


Dashbord?
Is dat wat anders dan een site?
 
Brecht S

Brecht S

09/01/2015 13:56:08
Quote Anchor link
Is gewoon één overzicht pagina die responsive is voor de gsm/mobiele gebruikers waarop de taken staan die ze die dag moeten volbrengen. Je moet niet scrollen want die past zich aan aan de schermgrootte en alles blijft leesbaar. Naast iedere taak komt dan een knop 'afgewerkt' waarop kan geklikt worden.
Je kan dit vergelijken met een website met maar 1 pagina ;-)
 
- SanThe -

- SanThe -

09/01/2015 13:57:43
Quote Anchor link
Bedankt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.