HTML leegt session?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

20/05/2010 22:22:39
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik heb laatst een php script geschreven, dit was een soort quiz, en deze hield de teller bij in een sessie, zodra je op volgende vraag drukte, werd deze teller met 1 verhoogt.
Dit werkt prima, TOT...

Ik er een layout omheen wou zetten,
Ik heb pure html, (uit een html bestand, dus kan geen php tussen zitten) er omheen gebouwd, en op wonderbaarlijke wijze word nu iedere keer m'n hele session geleegd als ik op Volgende Vraag druk.

Ter info.
Er staat wat CSS in de head van de html, voor de rest is het table's en div's (niet door mij gemaakt =þ).

Weet iemand hoe dit kan, of wat er waar fout gaat?

Behh,,
Ik heb het probleem al, session_start() moet boven alle html zijn,, dom dom dom, sorry ='(
Gewijzigd op 20/05/2010 22:27:35 door Nicoow Unknown
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 09:01:27
 
- Mark -

- Mark -

20/05/2010 22:28:25
Quote Anchor link
zorg ervoor dat session_start() boven alle andere code staat dus ook je html.

Edit:
Te laat :p
Gewijzigd op 20/05/2010 22:29:03 door - Mark -
 
Bram Boos

Bram Boos

20/05/2010 23:26:33
Quote Anchor link
Je hebt toch geen layout gemaakt met table's ?? Ö
 
Oid T

Oid T

21/05/2010 06:44:13
Quote Anchor link
Mister:
Je hebt toch geen layout gemaakt met table's ?? Ö


Waarom niet, tabellen kunnen nog prima, niet voor de basis van je layout maar voor de delen wat gewoon tabel data is kan het prima.
 

21/05/2010 09:53:26
 
Joren de Wit

Joren de Wit

21/05/2010 09:59:04
Quote Anchor link
Oid:
Waarom niet, tabellen kunnen nog prima, niet voor de basis van je layout maar voor de delen wat gewoon tabel data is kan het prima.

Mee eens. Maar als je al data hebt die je in een tabel zou kunnen zetten, dan is dat vaak maar een heel klein deel van de website. En dan heeft het bovendien niets met de layout te maken, hooguit met de manier waarop je data presenteert...
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

21/05/2010 10:10:01
Quote Anchor link
Gelukkig kunnen niet alle mensen lezen,, er staat volgens mij vrij duidelijk in de tekst dat ik de layout niet zelf heb gemaakt.
 
Thom nvt

Thom nvt

21/05/2010 11:35:01
Quote Anchor link
Als ik een website moet upgraden of bouwen en er zitten tables in de lay-out adviseer ik de klant om alles om te schrijven naar divjes. tables zijn gewoonweg verouderd en, idd, als ze niks met de lay-out te maken hebben kun je net zo gemakkelijk met divjes werken.
 
Richard van Velzen

Richard van Velzen

21/05/2010 11:37:57
Quote Anchor link
Omschrijven naar divjes? Ooit van semantiek gehoord?

Echt, iedereen denkt dat divjes zo geweldig zijn terwijl ze voor het merendeel door mensen precies op dezelfde manier worden gebruikt als tabellen. Zo werkt het niet: zet de structuur van je pagina uiteen in HTML en gooi daar een flinke bak CSS tegenaan. *Dat* is wel hoe het hoort.
 
Remco nvt

Remco nvt

21/05/2010 13:44:39
Quote Anchor link
Hij vraag toch geen commentaar op zijn layout? Hij vraagt waarom zijn sessie kapot gaat.

Staat je session_start() helemaal bovenaan? Met error_reporting on krijg je dan helemaal niks?
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

21/05/2010 14:18:11
Quote Anchor link
Pssst Remco, hij had al gevonden dat het aan session_start lag ;)
 
Remco nvt

Remco nvt

21/05/2010 17:56:27
Quote Anchor link
Willem:
Pssst Remco, hij had al gevonden dat het aan session_start lag ;)


(A) Oeps, mislees ik zelf dus ook.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.