HTML5 mobile website naar native android app

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Reshad F

Reshad F

24/10/2012 17:39:43
Quote Anchor link
Holla mensen

Ik ben voor school bezig om een app te maken voor android maar ik had dit eerst in combinatie met PHP gemaakt als hybride mobile website
vervolgens heb ik geprobeerd om dit met Phonegap om te zetten naar een native app maar helaas krijg ik de melding dat ik een index.html moet gebruiken ( dus geen .php extensie ) en dat is ook niet meer dan logisch want voor php heb je een server nodig. Maar hoe doen andere apps dit en is er niet een manier waarop ik dit toch kan omzetten? want met de php zorg ik nu voor de routing etc... en ik neem aan dat je voor een app geen aparte html pagina's gaat maken toch?

Thanks for the help/tips alvast :)
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 00:21:38
 
Bart V B

Bart V B

24/10/2012 18:35:55
Quote Anchor link
Gaat je app naar een server om de info op te halen?
Dan kan je toch met .htaccess de php extentie omzetten naar html?
Is dan je probleem opgelost?

Volgens mij was het zoiets als:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
AddType application/x-httpd-php .html
 
Reshad F

Reshad F

24/10/2012 18:46:49
Quote Anchor link
Hmm nee php wordt gebruikt enkel voor de routing. Het problerm is dat phonegap een index.html wil maar ik weet nu niet of het zo is dat ik php kan gebruiken. Ik kan me herrinerrn dat er een tool was om een webpagina als app om te zetten en dat het eigenlijk nog steeds een websitr is kan alleen niet herinneren hoe deze heet.. Dus als iemand het weet
 
P-ter AA

P-ter AA

24/10/2012 19:31:07
Quote Anchor link
Dat gaat helaas niet in Phonegap. Phonegap maakt ergens een map 'assets' aan. Hier komt de website in te staan. Dit kunnen alleen HTML bestanden zijn. Wat je moet doen is data opvragen d.m.v. ajax. Dus op je server een PHP bestand die bijvoorbeeld een JSON teruggeeft. En deze met Ajax ophalen.
 
Reshad F

Reshad F

24/10/2012 20:16:38
Quote Anchor link
hmm en hoe onderscheid ik php dan van de rest zodat er geen php in de app zelf aan te pas komt? ( qua code dan )
 
Jaron T

Jaron T

24/10/2012 20:38:08
Quote Anchor link
Je hebt het over een 'native app', dan zal ik je eens gaan verdiepen in Android (JAVA). Eclipse met de Google Android Plugin is hier een handtige tool voor.

P.S. Je bedoelt een hybrid app
 
Reshad F

Reshad F

24/10/2012 20:43:00
Quote Anchor link
Hmm @Jaron nee ik moet een hybrid app ( dus browser app ) omzetten in een native app ( wat met html5 en jQuery etc gemaakt is ) zonder behulp van JAVA. Eclipse icm Java gebruik ik momenteel ook voor JAVA development maar helaas kan ik dit hierbij niet gebruiken omdat ik me aan bepaalde eisen moet houden.
 
Flip --

Flip --

24/10/2012 20:58:15
Quote Anchor link
en dit werkte niet ofzo?
http://phpforandroid.net/
 
Reshad F

Reshad F

24/10/2012 21:02:57
Quote Anchor link
hmm dat lijkt een beetje uitgestorven als ik zo naar de reacties en releases kijk..
 
Flip --

Flip --

24/10/2012 21:05:20
Quote Anchor link
als het maar werkt, toch?
 
Reshad F

Reshad F

24/10/2012 21:47:31
Quote Anchor link
hmm nee ik zoek gewoon een manier om alleen een index.html te maken en hier dmv een jSon en/of ajax de website op te halen vanaf mijn server ( dus een soort van manipulatie ) wat facebook ongeveer deed :)

ik heb nu het volgende en ik krijg ook resultaat maar hoe kan ik ervoor zorgen dat de links op de website niet voor een nieuwe request zorgen?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<!DOCTYPE html>
<html>
 <head>
  <meta charset="UTF-8">
  <title>Reshad Farid</title>
 </head>
 <body>
  <div class="result">
  </div>
  <script src="//ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.8.2/jquery.min.js" type="text/javascript"></script>
  <script>
$.ajax({
  url: 'http://m.reshadfarid.nl',
  success: function(data) {
    $('.result').html(data);
  
  }
});
  </script>
  </script>
 </body>
</html>
Gewijzigd op 24/10/2012 23:06:25 door Reshad F
 
Wouter J

Wouter J

24/10/2012 23:38:47
Quote Anchor link
Reshad, misschien leuk nieuws voor jou: http://venturebeat.com/2012/10/23/huge-news-php-developers-can-now-design-build-and-publish-mobile-apps-right-in-zend-studio/

En als je het met jQuery gaat doen, kijk dan eens naar jQuery mobile.
 
Reshad F

Reshad F

24/10/2012 23:53:47
Quote Anchor link
@WouterJ dit is geweldig! maar ik zie geen download linkje staan ergens voor de IDE.. is er al een release of ..?
 
Phpnuke r

phpnuke r

24/10/2012 23:55:09
 
Reshad F

Reshad F

24/10/2012 23:58:52
Quote Anchor link
@phpnuker die had ik al gevonden inderdaad en gebruikt ook,, weet niet of deze goedgekeurd wordt maar hoop het wel :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.