htmlentities en htmlspecialchars

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

23/02/2012 08:44:44
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een vraag over htmlentities en htmlspecialchars. Wat is tussen die twee functies het verschil en welke functie gebruik ik om é om te zetten in html codes. Als dit mogelijk is, is er dan ook een functie om een hele string om te zetten in html codes. Zoals '(020) 123 45 67' in '(0&#50:0)' enz?
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 22:12:13
 
Erik Rijk

Erik Rijk

23/02/2012 09:00:36
Quote Anchor link
De verschillen zou toch echt wel heel makkelijk te vinden op php.net..

htmlentities
htmlspecialchars

Het is tevens wel belangrijk om te weten waarom je het wilt encoden. Gaat het de database in?
 
Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

23/02/2012 09:03:31
Quote Anchor link
Oh ja, even niet aan gedacht. Ik heb er eigenlijk niet echt een toepassing voor, maar zo'n é, die zou ik wel een database in willen laten gaan, maar zo'n telefoonnummer daarintegen zou ik gewoon tegen bots willen gebruiken.
Gewijzigd op 23/02/2012 10:43:58 door Koen Vlaswinkel
 
Erik Rijk

Erik Rijk

23/02/2012 09:08:33
Quote Anchor link
Voor de database is het wel belangrijk om je character set hetzelfde te hebben als op de webpagina. Niet elk teken komt natuurlijk voor in elke character set.

Zoek het eens op op php.net, dan weet ik zeker dat je er wel uit komt :) vragen mag natuurlijk altijd.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.