HTML/PHP inhoud verwijderen onder ...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jeroen dj

Jeroen dj

29/06/2014 16:03:58
Quote Anchor link
Hallo iedereen,

Ik heb een .html bestand, waar bepaalde gegevens in worden gepost.
Na een tijdje is dit een lange lijst en wil ik dit graag legen.
Is er een mogelijkheid met of html of php om een gedeelte te verwijderen?

Het gedeelte wat hieronder word gepost moet verwijderbaar zijn (het liefst met een button)

<div class="messageBoxContentStyling">
<div id="socialnetworks">
<div id="myDiv" name="myDiv" title="Data" style="height:700px;width:450px;">
<center><h2>.temp datalogs</h2><h3>
06-2014<html><hr></html>

Veel data hier blablabla
Veel data hier blablabla
Veel data hier blablabla
Gewijzigd op 29/06/2014 16:04:34 door Jeroen dj
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 21:26:25
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

29/06/2014 21:40:31
Quote Anchor link
Het zal best wel mogelijk zijn maar als ik het lees dan heb je vaste content (je pagina layout in HTML) en dynamische content in één bestand staan? dat vind ik echt hoogst ongebruikelijk.

Het antwoord op je vraag is overigens JA. Maar het kan vast beter/makkelijker. Je laat nu de html zien maar kun je nog een stukje relevante PHP code laten zien?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

29/06/2014 21:47:32
Quote Anchor link
Heb wat vraagtekens bij een html-bestand wat dynamisch wordt opgebouwd.
Is het geen php bestand (en wordt het met bv een rewrite-url als html-bestand in de adresbalk getoond)?

Hoe worden gegevens gepost? In een bestand of een database?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<html><hr></html>
vind ik wel bijzonder; normaal gesproken begint / eindigt een document met deze html-tags en staat het niet halverwege een document.
 
Pipo Clown

Pipo Clown

29/06/2014 21:53:23
Quote Anchor link
Ik zie heel veel vreemde dingen.

Ik zie 3 div's geopend worden die niet gesloten worden
Ik zie een center die niet afgesloten wordt
Ik zie een h3 die niet afgesloten wordt
Ik zie een html /html waar alleen een lijn in staat terwijl daar normaal gesproken alle html in geplaatst wordt, inclusief de div's
Ik zie inline CSS
Ik zie veel data welke op geen enkele manier binnen een pagina valt.

Conclusie : Wat ik hier zie is ongeveer totaal onmogelijk en zal nooit gaan werken, zeker niet zoals je wilt.
 
Jeroen dj

Jeroen dj

29/06/2014 21:59:43
Quote Anchor link
De geopende dingen zijn voor de data die gepost word via de php, zodat dit goed leesbaar is.

dit is de php die post:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php

function log_post_vars($filename)
{

    $datum = date('d-m-Y / H:i:s');
    $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
    $handle = fopen($filename, "a");
    foreach($_POST as $variable => $value) {
        fwrite($handle, $variable);
        fwrite($handle, ": ");
        fwrite($handle, $value);
        fwrite($handle, "\r\n");
        fwrite($handle, "\r\n");
    }

    fwrite($handle, "IP: $ip\r\n");
        fwrite($handle, "<html><hr></html>\r\n");
    fwrite($handle, "\r\n");
    fclose($handle);
}


log_post_vars("data.html");

setcookie ("user", "empty", time()+3600);

header("Location: http://www.google.com");
exit;
?>
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

29/06/2014 22:02:18
Quote Anchor link
Je schrijft de gegevens dus weg naar een bestand.
Dan zal dat, via php, ook weer worden uitgelezen. Waarom staat er dan dat het een html-bestand is?

Dat 'dingen' geopend worden is prima, maar ze zullen ook gesloten moeten worden.
Met hetgeen je in je openingspost staat, lijkt dat niet goed te gaan.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

29/06/2014 22:26:46
Quote Anchor link
@Obelix: Ik verwacht dat het slechts een deel is van de complete pagina? Die "<html><hr></html>\r\n" blijft wel uitermate vreemd.

@Jeroen: de data wordt dus wel in een separaat bestand opgeslagen. Probeer eens te achterhalen welk bestand dit is. (Staat in de variabele $filename). Indien je dat bestand verwijderd is je lijst verdwenen en begint de lijst weer vanaf nul te groeien. Je kunt dus een simpel <form> in je pagina opnemen met enkel een submit button Indien het formulier dan ge-POST wordt moet het zojuist genoemde bestand van je server verwijderd worden. dat kan allemaal met PHP. Begrijp wel goed dat iedereen die op de pagina kan komen (de hele wereld dus?) dan in staat is om het bestand te verwijderen. Als alternatief zou je een wachtwoord veld erbij kunnen doen.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

29/06/2014 22:30:08
Quote Anchor link
@Frank; ik ga er ook van uit dat het slechts een deel van de pagina is, anders had ik het rijtje van Pipo ook opgesomd.

TS reageert met
Jeroen dj op 29/06/2014 21:59:43:
De geopende dingen zijn voor de data die gepost word via de php, zodat dit goed leesbaar is.

Ik wilde hem met mijn antwoord er op wijzen dat openen prima is, maar dat ze dan nog wel ergens (buiten hetgeen hij hier laat zijn) gesloten dienen te worden.
Of dat zo is, weet alleen TS

Jouw oplossing is om het gehele bestand te verwijderen. TS wil toch maar een deel verwijderen? Of niet alles tonen wat in het bestand zit.
Werk niet met bestanden, maar je kunt toch de gegevens inlezen en dan een x-aantal laten zien?
Nadeel is wel dat als het bestand heel groot wordt, de server veel werk zinloos aan het doen is.

Zou overigens overwegen om over te stappen op een database.
Gewijzigd op 29/06/2014 22:33:19 door Obelix Idefix
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

29/06/2014 22:37:10
Quote Anchor link
Als TS alleen de x aantal laatste regels wil laten zien op zijn pagina dan is het inderdaad beter om over te stappen naar een database, desnoods met SQLite.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.