Hulp gevraagd!! PHP Database

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Adhir

adhir

09/11/2009 14:35:00
Anchor link
Beste,
Ik heb een opdracht die ik moet maken maar het probleem is dat ik echt niets van PHP en Database snapt:s
Ik heb een paar vage workshops gehad maar ik kan echt niet mee werken.

Wie kan mij helpen met het maken van de opdrachten. Het zijn 5 basic opdrachten.
Aub help mij......



Hieronder de opdrachten:
Database
1. Start de wos-server.
2. Open de webpagina phpmyadmin http://localhost/phpmyadmin
3. Op de eerste pagina staat een invulveld om een nieuwe database aan te maken. Gebruik deze en geef je database een duidelijke naam.
4. In het lijstje links op de pagina staat je zojuist aan gemaakte database. Selecteer deze.
5. In het tabblad ‘SQL’ vind je een invoerveld voor een SQL-query. Copy/past alles uit het onderstaande in dit vak en voer de query uit.
6. Je database is klaar om te gebruiken.


Voor de vragen heb je de volgende database nodig:
# naam: autogarage de racewagen
# omschrijving: voorbeelddatabase
# datum: 04-11-09
# auteur: C.G. Heydra
#
# Dit bestand is het beste te bekijken met een tab-afstand van vier spaties.
#
# --- Gebruikte datatypen ---
# INT(M) Een heel getal bestaande uit M cijfers.
# TINYTEXT Een string met een maximale lengte van 255 karakters.
#

CREATE TABLE merk
(
merkcode INT(3) PRIMARY KEY AUTO_INCREMENT,
merknaam TINYTEXT ,
land TINYTEXT
);

CREATE TABLE model
(
modelcode INT(3) PRIMARY KEY AUTO_INCREMENT,
modelnaam TINYTEXT ,
cc INT(4) ,
kleur TINYTEXT ,
merkcode INT(3)

);

# --- inhoud ---

INSERT INTO merk VALUES( 1, "Suzuki", "Japan" );
INSERT INTO merk VALUES( 2, "BMW", "Duitsland" );
INSERT INTO merk VALUES( 3, "Fiat", "Italie" );

INSERT INTO model VALUES( '', 'Swift', 1600, 'rood', 1 );
INSERT INTO model VALUES( '', 'Alto', 1300, 'geel', 1 );
INSERT INTO model VALUES( '', '745', 2000, 'zwart', 2 );
INSERT INTO model VALUES( '', 'Bravo', 1500, 'wit', 3 );
INSERT INTO model VALUES( '', 'Panda GTI', 1200, 'groen', 3 );


Opdracht 1
Maak een php-script dat het merk, model, cilinderinhoud en kleur van alle auto’s overzichtelijk op het scherm zet. Zorg voor een nette opmaak. Neem een screenshot van de pagina in een webbrowser en de php-code op in het antwoord.

Opdracht 2
Breid het script van opdracht 1 uit zodat er een tekstveld bij staat. Met dit tekstveld moet de gebruiker op merknaam kunnen zoeken. Neem een screenshot van de pagina in een webbrowser en de php-code op in het antwoord.

Opdracht 3
Breid het script van opdracht 2 uit zodat er naast het zoekveld een dropdownlistbox staat. In deze dropdownlistbox kan de gebruiker aangeven waarop hij wil zoeken, het zoekveld zoekt dan op die eigenschap. Neem een screenshot van de pagina in een webbrowser en de php-code op in het antwoord.

Opdracht 4
Breid het script van opdracht 3 uit zodat de getoonde resultaten gesorteerd kunnen worden op merk, model, cilinderinhoud of kleur. Neem een screenshot van de pagina in een webbrowser en de php-code op in het antwoord.

Opdracht 5
Maak een php-script dat het mogelijk maakt om nieuwe auto’s toe te voegen. Zorg ervoor dat de getoonde pagina gebruikersvriendelijk is. Neem een screenshot van de pagina in een webbrowser en de php-code op in het antwoord.

Ik hoop op jullie hulp!!!!

BEDANKT!!!!

Adhir
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Adhir
 
PHP hulp

PHP hulp

17/05/2024 11:18:22
 
Giel

Giel

09/11/2009 14:39:00
Anchor link
Ik denk niet dat iemand je hiermee gaat helpen, aangezien het een school opdracht is..
 
Adhir

adhir

09/11/2009 14:43:00
Anchor link
Hmm bedankt voor je tip. Weet je toevallig wel waar ik hulp kan krijgen?

Bedankt!
 
Hipska BE

Hipska BE

09/11/2009 14:43:00
Anchor link
hoort bij vacatures oid.

Tenzij je zelf al wat hebt lopen proberen en je ergens niet uit raakt?
Wat zijn de foutmeldingen?
 
- SanThe -

- SanThe -

09/11/2009 14:45:00
Anchor link
Sorry. ik vind dit onzinnig. Wij gaan jouw huiswerk niet maken. Begin er zelf aan en kom je ergens niet uit of loop je vast dan kun je het probleem voorleggen. Dan wil iedereen je helpen. Maar wat je hier vraagt is of wij even jouw opdrachten willen maken.

Helaas.

SanThe.
 
Fudge NL

Fudge NL

06/06/2010 16:32:49
Anchor link
Niet zo heel verstandig wat je hier doet, de letterlijke opdracht van de Haagse Hogeschool hier posten... Je weet dat dat fraude is enz?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

06/06/2010 16:40:56
Anchor link
@Ier: en het is dan ook niet slim om zo'n topic weer omhoog te schoppen.

Bovendien verkeerde board en al een half jaar geen reacties in geplaatst --> Slotje.
 
 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.